AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.763

1,5 månad kvar till påställning:))))))

Sida 3 av 3
Att ställa av en Ny M3:a värkar folk tycka va en själv klarhet, men att ställa av en ny 318 skulle va dumt på något sätt, okej att m3:an e mer en 50% dyrare men det är i grund och botten samma bil och slits lika mycket!

Eller att det är okej att vinterköra en 320 cab men helt galet att ens tänka på att köra med en M3 cab på vintern.

Jag tycker inte man kan säga att det är rätt eller fel att köra sin bil eller ställa av den på vintern oavsätt pris för det är ju sin egen personliga uppfattning och behov som räknas.

Länk

Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
brusa upp lite där förut................
Helt rätt MNS_M3.

E-34. Need i say more?
Mvh:FrIIk
Men när man har en sådan bra och ny BMW varför inte använda den... jag menar ska man ställa av den så ska den ju inte köras när det regnar eller är till dom har soppat gatorna.... plus hur många fina dagar har vi i Sverige.... 4 månader max... jag säger använd bilen...
betriebsanleitung1
Skulle jag enbart kört sommartid,fint väder etc hade jag hellre hyrt en bil den perioden ,det hade nog blivit billigare .
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Vill man ställa av så är det helrätt.
Salt o annan dynga som gör att det inte är kul att ta ut den. det är ju på sommaren det är fint att köra bil.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kanske jag ska ställa av min bil i sommar, man vill ju inte att lacken ska blekas av solen.

;)
Hmm.....aldrig någon som haft några kommentarer när jag "ställt av"båten på vintern.... ;)

Henrik
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Kan ju bero på att det helt enkelt inte går att använda båten på vintern, om det nu inte är en isbrytare vi pratar om.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Dominik: du gör helrätt i att påpeka allt som inte känns bra, utnyttja garantin för den har du betalt för.
Spelar ingen roll huruvida det är en bil för 500 kkr eller 50 kkr, den såldes ju under förutsättning att den är felfri, så varför acceptera fel?
Sorgligt att läsa om kundservice mottagaren här på forumet som tycker att kunder som inte köpt toppmodellerna inte har rätt till service vid garantijobb.

Dock så förstår jag inte riktigt varför du ställer av bilen, du förlorar ju en massa på det, bilen minskar i värde trots att den inte rullar en meter dvs dubbel milkostnad under sommaren, du använder bara halva vagnskadegarantin + service som är gratis i 3år/8000mil (om du inte kör jävligt mycket sommartid).
Men som sagt det är din sak, inte min.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Han är nog kundmottagare i forna DDR.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.