|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var ute idag(och andra dagar)..med min Vinterbil, Mitsubishi Galant -87(ser för jävlig ut!).... Jag körde bilen och ser att en 5-serie årsmod nyare (-99-02)ligger bakom mig. Jag e skitschysst och lägger mig på vägrenen. Och han drar förbi...vrooooomm.. Utan att tacka. jag flashar med helljusen och tänker*varsågod din J***l!... Detta händer varje gång jag e ute med min gamla Mitsubishi. Det händer med andra nya bilar iofs. Men man tänker varje gång att....*fan att man inte satt i bimmern just nu så skulle jag visa han* Känner ni igen er??.... Har aldrig hänt mig när jag sitter i 525:an att en Volvo drar förbi mig utan vidare. Har bara hänt en gång då en V-70 skulle rejsa med mig......Han torska.. E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk | |
| beror nog mest på vem som kör bilen och inte vilken bil de är...men de är iaf synd att de ska va så | |
|
Vem som kör bilen?... ja, men de e den generella behandlingen man fått..he,he.. Jag menar, de känns lite snopet att bli omkörd av en Skoda Felicia. 1,6 Lr, nåt och inte ens tacka för att man gav väg....hä,hä,..... E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
Verkar tyvärr vara så att den allmänna inställningen i trafiken förnärvarande är att skit i andra,jag ska fram här och ojdå,kör vi kugghjulsprincipen på denna utfarten?skiter väl jag i! Hänsyn till medtrafikanter och vänlighet i trafiken är sällsynta egenskaper idag,blir värre ju större stad man närmar sig. Henrik |
|
|
Jag tycker de flesta tackar när man ger väg... För den delen så bryr jag mig inte om det är någon som inte tackar mig... Jag är nog för gammal att bry mig om det... Det är bara jobbigt att sitta och irritera sig på massa saker som sker i trafiken... |
|
|
Saker som sker i trafiken....*Måste jag irritera mig på*!! Jag kör till och från Stockholm, varje dag och då är det lite svårt att låta bli!! Enköping-Stockholm, den sträckan händer det mycket på. Ett exempel är Hjulstakorset, säg nåt som INTE händer där!! Två ggr har jag råkat ut för att en bil exploderat , och brunnit upp framför mig, i den korsningen.............. Men generellt sett så är bilägare med NYA bilar mer arroganta än gammelbilsägare! E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
Den svenska trafikmoralen är trots allt ganska mild jämfört med sydeuropa. Där får man verkligen ha ögonen på varje sida av skallen:)) /Dominik |
|
| Jo, andra förare brukar reagera rätt olika beroende på vilken bil man dyker upp med i backspegeln... | |
|
Hehehe, på tal om ifall förare lämnar företräde om de ser en bil närma sig i bakspegeln. När jag var på semestern i Polen, Slovakien, Österrike gjorde jag mig oftast hemmastadd i vänsterfilen då de flesta vänligt nog lämnade en företräde. I 3 fall av 4 behövde jag inte ens heljusblinka. Trevligt:)) /Dominik P.S Självklart tackade man tillbaks |
|
|
Jo det är rätt lustigt att se betydelsen av vilket åk man färdas i när det gäller att få utrymme till omkörning. När jag kör Jettan så får man ingenting gratis men när jag kommer i M Roadstern ligger framförvarande ofta i väggrenen långt innan jag hunnit fram till omkörningsposition :) |
|
|
Jag kan verkilgen intyga att det Dominik skriver stämmer. Här i syd(-västra) Europa är det verkligen andra bullar som gäller. Jag brukar säga att de kör "entusiastiskt" här när jag känner mig snäll... :) Om något så skulle jag säga att det är de med lite nyare, lite fräschare bilare som tar det mer försiktigt här för här är bilkörning mycket mer av en kontaktsport än uppe i Sverige. Mvh Björn |
|
|
Friik: syfta inte på dig när ja sa:"beror på vem som kör" mena vem de är som du blir omkörd av |
|
|
Jag var nera i Polen i somras och körde bil och skulle bara säga det att alla klagar på körsättet i de gamla öststaterna men där kör verkligen folk på samma villkor. Det spelar ingen roll vem som kommer i vad för nått så flyttar sig alla. Sen om folk kör som tokar där är en annan sak med det är en väldigt mycket trevligare trafik moral där än här hemma i Sverige. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Friik: Känner igen det fenomen du beskriver, händer en del konstiga saker i trafiken när man rattar runt i flickvännens Renault 5:a som man aldrig råkar ut för när man kör m3:an eller ngn annan nyare bil. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
har i stort sett obefintlig erfarenhet av att gå åt sidan... men jag brukar ofta (alltid) köra om, å då tackar jag duktigt med en vinkning eller en blinkning åt alla som har underlättat omkörningen... dom som slickar mittlinjen kan däreot vänta sej fingret... /Jonas |
|
|
Hä,hä,hääää!!ha,ha... Körde hem idag ca: kl: 16:30. Var nånstans runt Kungsängen när en 320 kommer upp bakom mig, pressar på och jag ger väg och han vrålar förbi. Men jag hänger efter med min skrothög. Jäkla vad snopen han måste ha blivit, Hängde på i 170, så drog han ifrån.......... Nån som känner igen sig? ..he,he.. *man skall inte va alltför elak mot sina medtrafikanter i skrothögar, de kanske har en finare bil än du hemma!* E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
170 i detta hala väglag???????????????????????????? Inte speciellt smart, eller vad säger man? /Dominik |
|
|
Var ej speciellt halt! Hade aldrig kört så, om inte väglaget varit fint! Du kör aldrig över 110? E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
| Handen på hjärtat är det inte så att du är avundsjuk på de som har pengar och har råd att ha ny bil... och inte deras körstil... | |
|
Avundsjuk! Absolut inte!! Har kört alla slags bilar men med samma inställning i trafiken. Man behöver ju inte bete sig som ett svin, bara för att man kör en finare bil. Du verkar ha missat hela poängen Leevan cleef. Och dessutom ,vad vet du om min ekonomi???? E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
| E30-fenomenet är ganska vanligt, det att framförvarande bil ligger på vägrenen innan man ens hunnit ifatt....jag o en polare upplever samma sak (han har en 318) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.