|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad har ni haft för problem med era byggen? Har hört att många spräcker toppar m.m, lager och stakar håller dom för er? Hur många mil kör ni med era bilar? m.m m.m | |
|
Tjena!! Jag blåste två toppackningar i somras!! hade problem me spikningar men nu e problemet borta o den går kanon!! ' mvh |
|
tudeski2457 |
Hur löste du det problemet, kompsängkte du lr? TB03+Viggen ic=N1 |
|
//M: Villket laddtryck körde du på när du blåste topppackningen? Har du oringat blocket? //Fredrik |
|
|
Jag har inte haft ett enda problem alls:) |
|
|
Inga problem här med :) //Ticco www.ticco.com |
|
| Inga som haft några problem? Vad laddar ni då och vilken effekt ligger ni på ungefär? | |
|
Fredrik_tak: Jag körde på 0.7 i laddtryck Nej har inte oringat! blir kanske nästa vinter tudetseki2457: Japp jag kompsänkte! mvh |
|
|
Jo problem har man väll stött på...men tror jag får ordning på den till denna sommarn,ska förhoppningsvis få den att hålla med 2bars laddtryck. Länk |
|
| Hazze: Klart att den ska. Lite inkörningsproblem har det ju varit. Tror inte det finns en skruiv som jag inte skruvat på minst fem ggr, men potentialen behöver ju knappast betvivlas :-) Har beställt lite nya ventiler modell värre som ska i min nyportade fabriksnya topp innan det är dags att spänna ut vingarna i bänken. | |
|
Ååå, det låter som det kommer bli ett roligt år som åskådare på strippen =) Bmw-andreas å bäckis litar jag på att få se iaf... Hazze: Ska du köra nåt i sommar? Nån som vet om Hammarström å Jakan-grabbarna har nåt nytt roligt på G? Qraftwerket kan ju bli lite skoj oxå, även fast det kanske inte kommer gå ohyggligt snabbt... Sorry... inte rätt tråd, men jag kände bara en vällustkänsla å blev tvungen att skriva av mig =) MVH //Koffe, den evige åskådaren i brist på pengar å värmegarage =) |
|
Orre Touring |
Hur mycket kan man ladda med org komp då? M20 2,5l? |
tudeski2457 |
öka stegvis tills du börjar höra spikningar eller köp en blandningsmätare-) TB03+9000ic+M20=VråååltjuuuutPshhyyyyyyy.Etc.Etc. |
| jag har spräck 3st toppar e inne på den färde nu:( | |
|
limmet: Vad har du för motor i den E30 turbo? dvs. va va det för topp du spräckte? //Fredrik Länk |
|
|
Orre Touring: 325:an finns en här på forumet som har laddat 0.9bar med orginal komp (Bonje) Limmet: Glömde fråga vad du har för laddtryck?? //Fredrik Länk |
|
|
Jag har laddat 0.9 på iS motorn som har "lite" högre komp än 325'an :) //Ticco www.ticco.com |
|
| tjena fredrik jag har en m20 2,5... det ju iförsig min otur att jag spräckt 3 toppar har köpt en s50 motor nu som ska i nästa år | |
|
-03 eller -04 ? //Ticco www.ticco.com |
|
|
limmet: Otur, JA :/ hoppas du har bättre tur med s50:n :) lycka till! //Fredrik Länk |
|
|
Fortsätt nu bara inte i samma takt med s50 motorn, kommer att bli snuskigt dyrt isf. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.