AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
953

Ny kategori i forumet?

Sida 1 av 2
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag tycker att det är för lite Bmw prat på rubriken samtliga modeller.Tycker att det borde handla om dom modeller som inte finns med i dom andra rubrikerna typ E3, 3.0cs, 2000, 02, 1500.Det blir för mycket av inlägg typ m3 vs aero eller sladde från en gsi med min 318 eller vilka torkarblad ska man köpa Micros eller Biltema.Skulle nog vara bra med en ny rubrik för sodana trådar tror jag.Inte för att jag skulle läsa dom men det finns andra kanske som skulle uppskattar det.
Lasseman3
Håller fullständigt med!
Jag skulle gärna se att att bla. 02:an fick mer utrymme...något den förtjänar.

/Lasse

***Nån med en fin 2002tii eller liknande till salu??***
är ju rolig läsning,va spelar de för roll om precis allt handlar inte handlar om bmw? i gruden gör de ju i försej det...
är ju kul å höra va folk tycker å vart me om,annars är de ju mest inlägg om vilka problem man har me sin bil...är de kul å bara läsa sånt?
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
håller med 2002tii!

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
..och jag håller med Lazereye. Tycker absolut att det skulle vara roligt med en OT-kategori.

*it´s better to burn out than fade away*
Länk
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Japp, en OT kategori behövs verkligen för att det här forumet ska kunna behålla sina "trogna" användare. Alla har ett behov av att diskutera generellt bilägande och annat krafs som hör bilägandet till, något sådant utrymme finns inte, vilket många (inklusive jag själv) stör sig på.

OT forum till folket! :P
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Så sant...diskussionerna om man tycker det är tufft med ett M-märke på koffertluckan och vilken lukt på wunderbaumen som är porrigast kan ha ett eget ställe. Fram för lite snack om E 3:or och andra mer BMW-specifika diskussioner!

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har ingen bra erfarenhet av OT-forum. Brukar leda till att en mängd människor som i vanliga fall håller till på exempelvis LunarStorm dras till forumet. Och tro INTE att de nöjer sig med att besudla OT-forumet! Nix de brukar även förpesta de övriga forumen med värdelösa inlägg och upprepade frågor, korspostningar osv. Kolla bara på ZATZY(som vad jag förstått tagit till stränga åtgärder pga att deras OT-forum urartade totalt).

Jag tycker att det är en bättre idé att de som känner stort sug av att diskutera icke-BMW-relaterad informatrion, beger sig till LunarStorm, eller någon annan website med diskussionsforum. Där finns säkert fler med samma intresse än vad det finns här.

Självklart tycker jag inte att ett forum ska bestå av ENBART teknisk info, frågor+svar osv: en viss mån av OT-inlägg bör tollereras. Jag tycker att BMWPower för det allra mesta sköter modereringen alldeles utmärkt, och känner således inget behov av ett renodlat OT-forum. Däremot kanske ett separat forum för "Golden Oldies"- bilarna vore på sin plats: jag håller med om att dessa underbara vagnar får för lite utrymme.

Ser fram emot att höra era motargument :)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

" Golden Oldies "

: )

Jag tycker det är en lysande ide!!!

Det finns säkert en uppsjö av goda kunskaper hos användarna av forumet/siten som skulle göra en oerhörd nytta av att delas med tiil oss alla!!

Det är kostsamt att göra fel!! :(

//B

; ) " Old Bimmers kick ass "
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur länge skulle diskussionen om e3 osv? Varför finns det inte utrymme för det under "samtliga bmw" ? Jag tror inte att det kommer pratas mer om e3or bara för att det blir ett separat forum för dom.

Sen är samtliga BMW kanske liten vag definition. Allt som inte har med något utav dom andra kategorierna att göra kommer automatiskt hit.

Jag personligen läser bara det som verkar intressant och stör mig inte på att det då och då upprepas eller kommer något som är lite off topic. Moderatorerna gör ett bra jobb på att hålla ordning och reda.

Håller med Kalle att kanske en ny forumavdelning om dessa gamla sköna vagnar är på plats men kanske också isf en motorsport avdelning på forumet osv osv.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
nofx16: Problemet med lunarstorm och andra tjafsforum är ju att de inte har någon anknytning till hobbyn som vi utövar, dvs, bilar.

Dessutom ska naturligtvis ett OT forum också vara modererat, det är ju ingen "vilda västern" yta, där vad som helst får diskuteras hur som helst. Ett OT forum skulle framförallt vara till för att diskutera andra märken (en typ av diskussioner som OFTA dyker upp, ex. val av tjänstebil, etc.), evenemang (ex. generella bilmässor), trafikregler (ex. överklaga körkortsindragningar, fartkameror, etc.), diskutera stulna bilar (ex. nu har dom j-vlarna snott mina M3 speglar IGEN) och annat som faktiskt inte passar in i något annat forum.

Om man ska hårdra saken alltså.

För annars går det ju att klämma in det mesta i något av de befintliga forumen, men personligen börjar jag bli lite trött på att läsa om det 130 paret stulna speglar, det 4-miljonte sättet att lura fartkameror, osv. osv.

För att inte tala om alla "min 325:a drog en 996 turbo idag, snacka om lång i ansiktet den andra blev".

Sedan ska jag väl inte skjuta under stol med att jag skulle uppskatta ett forum där man skulle kunna ifrågasätta och kritisera, utan att ens trådar raderas med stöd av regler som tillämpas på till synes slumpmässiga sätt efter moderatorernas tycke och smak.
Ri
137
Ricobmw
BMW M6 Cabriolet 2007
BMW X5 4,6is-2002
Fram för ett Oltimer-forum!!
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Håller med quixotic.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Visst vore det kul med ett "mobile tradition forum" (oldtimer låter MB och oldies but goldies låter lite perverst). Sen är frågan hur nödvändigt det är? Personligen tycker jag att det finns ett existensberättigande... kan bero på min bilpark...

Som en parantes kan jag sia lite i en framtida avdelning: 1-serien! Tror och hoppas att det är fler än jag som väntar på denna (förhoppningsvis) fina vagn.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
<Håller med Copy.

Titta bara på "hetaste 100". 80% är väl OT av de inläggen.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Player, det finns olika form av OT. Jag tycker absolut inte att 80% är renodlat OT på hetaste 100. Visst finns det ett par frågeställningar där som kanske inte är helt renodlade bmw inlägg men trådar som, "min tjej gjorde slut ska jag skuta mig eller inte?" eller "jag var så full igår på krogen så..."

Frågor som "får ni beröm eller möter ni avundsjuka" tycker jag kan vara ganska intressant eftersom frågeställingen troligtivs inte skulle komma upp på ett volvo forum.

Så länge det finns en intressant anknytning till bmw eller liknande så tycker jag det är okej (även moderatorerna verkar det som). Man kanske ska göra om strukturen till.
Samtliga BMW (frågor som rör samtliga bmw)
Övriga BMW (bilar som inte har egna kategorier)
och eventuellt
Offtopic (fast inte fylle inlägg och annat).
asså...va är de ni stör er på exakt igentligen!?
varför inte ha som de är nu me lite allmänna diskutioner på "samtliga bmw-modeller" och lite mera seriösare och exaktare diskutioner på dom andra som har en mer inriktning(3-serie,5-serie osv)
men ja håller me om att man kan lägga till ett forum för "oldies" som 2002tii säger...
fa
187
fanatic
e21 323-81
e21 315-82
e30 327-85
hej
jag tycker det här bmwpower håller på att bli övertaget av subaru,toyota,nissan entusiaster........
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Fram med ett OT-forum! :)
Varför inte köra som ett test och om det går åt helvete kan man bara ta bort det. Sen kanske man kan ta fram några OT-moderatörer som enklare kan hålla koll. Jag ställer mer än gärna upp och jag tror väldigt många fler också skulle det.

Visst urartade Zatzys OT, men varför inte försöka ändå. Som det är nu är ju "samtliga BMW" lite av en mix av OT och just BMW:s samtliga modeller.

Bara min åsikt...

är sant att nu är "samtliga bmw" en blandning me ett "OT-forum" men själv ser ja inte de som nåt problem eftersom dom flesta kommer hit för att läsa en rolig läsning eller såklart att få hjälp me problem som man har me sin bil....
jo jag håller med lite mer oldtimers ska det vara

Team turbo addicts
The turbo ABusers
www.come.to\turboaddict(snart)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.