|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har hamnat i en dispyt med min svåger. I julas såg jag en 750 (nya modellen) i Frankrike. Bilen hade en liten diskret vinge, och på bakluckan stogd det ett välkänt M plus Hammann (kanske felstavat). Hammann kanner jag till väl som trimfirma. Problemet är M.et som min svåger hävdar promt att det är omöjligt på en 7-seriebil överhuvudtaget. M.et är reserverat för endast 3 och 5 seriebilar enligt honom. Detta stämmer ju inte eftersom M-Cupé finns. Enligt svågern måste killen klistrat på M.et själv på sin nya 750. Själv har jag svårt att tro att någon skulle vilja dekaltrimma sin nya 750 med ett M. Är det inte så att man får det man betalar för hos BMW? Jag vet att detta låter konstigt, men är det inte så att killen var bra tät och köpte bilen med den önskade utrustningen som inkluderade ett M på bakluckan? Snälla ge mig rätt för familjefriden. Obs min flickvän är vittne på det upplevda Mvh Kalle | |
|
Finns ingen M7 om det är det som du undrar, den killen som hade den 7-serien hade nog bara satt dit ett M-märke för att få lite mer uppmärksamhet. M finns i 6-serien också, M635CSI och M6. Det är inte bara 3- och 5-serien som har sånna, mest känt då är M3 och M5. Finns vissa 3- och 5-serie bilar som är utrustade med M-utrustning, då brukar en del ha M-märke på bl.a bagageluckan. Jag har också sett M-märke på 7-serien förut, men det finns inga tillverkade M7. En del 7-seriebilar har bara någon del i M-utrustningsväg. Ganska jobbigt när alla dekaltrimmar med M, det blir så vanligt då och många missuppfattar speciellt M3 och M5 och blandar ihop dem med en t.ex 520i tyvärr. //Schnitzer |
|
|
Nog finns det 7-serie med M, det finns ex.vis 750iL med M-paket, har en god vän till mig som äger en -88...finns bl.a ett litet M-emblem vänster bak, samt på sätena i bilen... sen om det är special-special vet jag ej, men han som beställde bilen ny lade till och tog väck av utrustningen vet jag...och den lär ha 325hk istället för 300....ska kolla detta lite nogranare med vin gode vän...så jag återkommer... |
|
|
Det finns ingen M7:a, visst kan man besälla ett M-paket till 7-serien och få lite M-märken här och var (dock inte på bakluckan). M har aldrig gjort något åt motorn i 7-serien (finns ingen orginal E32 med 325hk från fabrik)vilket får anses vara ett grundkriterie på en riktig M-bil. Mvh T.P. (som har många M-märken på och i sin bil, men det är ingen M för det) |
|
|
Den enda V12:an med förhöjd effekt från BMW (McLaren 12:an borträknad), är den som sitter i 850 CSI. Den är på 381 hk samt borrad till 5576ccm. Synd bara att den inte fick bära namnet M8. 325hk har jag däremot aldrig hört talas om. Däremot har 12:an i E38 326hk, om det är den som du menar. Mvh. Patric |
|
| För att förtudliga gäller det E 65 modellen. Kalle | |
|
Det finns ingen 750 E65 (och ingen M7 heller, än så länge). Du kan säkert köpa ett M-aerodynamikpaket till din E65 men det blir ingen M7:a för det (och du får inget M märke på bakluckan, men det kan man själv sätta dit för en billig peng). /T.P. |
|
|
Det var en 735i/Li, 745i/Li alt 760Li du såg OM det var nya modellen, eftersom det inte existerar någon 750 E65. M kan man köpa på BMW och klistra på, det är hur lätt som helst, vill man absoulut ha ett M på bilen från fabrik så går nog det mot extra betalning. Men den vingen var garanterat en Hamann produkt och inte något från BMW. Hamann är inte bara motortuning utan styling mm också. Det kan ha varit något annat märke också på vingen men inte BMW för i deras listor till E65 fanns inga vingar med, inte ens små diskreta, i så fall var det Individual beställt, men det är inte troligt, då skulle BMW ha designat vingen och producerat den. Så se den som en Hamann ombyggd E65 med ett ditklistrat M, vem som satt dit det får vi nog aldrig veta. //Sniffer |
|
|
Det här är Hamann:s hemsida med E65. Länk Känner du igen vingen? Om inte, så var den nog av annat fabrikat. är väl troligen så eftersom du sa att den var diskret vilket man inte direkt kan påstå om Hamann:s. //Sniffer |
|
| WOW, nu gillar jag faktiskt e65:an den har ju potential ju, nu är det bara små tveksamheter över bakluckan kvar men dom kan jag överkomma=) | |
|
Jag har för mig att det finns en krockad, skrotad 750iL på bildelsbasen med M-emblem på ryggstöden på framstolarna, och den bilen har också ett M-märke i grillen, det måste väl vara samma utförande som PESKs goda vän har på sin bil? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Det kanske var den här? Länk ..fast nya modellen) ;-) // CLiFF |
|
|
:):):):):):) Förstör man bilen inte på det ena sättet så finns det tydligen andra. Jösses ! Mvh. Patric |
|
|
Den som gör så med en en E32á borde ju ha stryk, eller åtminstone tvingas att sälja alla BMW han äger och köpa en Trabant...... Zaharald |
|
| tycker nog att man borde få göra vad man vill med sin bil utan att få stryk,eller måste man ha en viss färg också?får man röka,ha hund,köra när det regnar osv med sin e32 ?är dom heliga är det nog dags att sälja. | |
|
Har man den dåliga smaken att förstöra en elegant E32 på det sättet som visas på de bilderna borde man nog överväga att sälja den. Snudd på kriminellt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
Svärd |
Är jag helt fel ute när jag påstår att M-et kommer från BMW MotorSport och de bilar som har utrustning därifrån?? //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Ja, M:et kommer från BMW Motorsport. Den vingen på bagageluckan och och DTM-stuket på ljuddämparen var inte fint. Har också sett finare kjolpaket med. M7 4,0 passar inte riktigt, då skulle jag hellre ha utan märke. Annars passar 730i fint. //Schnitzer |
|
| Vill man ha en M BMW så tycker jag man ska köpa sig en....dekaltrimm är till för 240! | |
|
Precis! //Schnitzer |
|
| Bilen jag frågagade om handlade om senaste 7-serie (E 65 tror jag den karossen heter). Som sagt hade den både M och Hamann logga på bakluckan. Efter alla inlägg här tror jag det rör sig om en M utrustad bil, ej m-tillverkad. Jag antar att killen som har bilen har pengar så det sprutar ur öronen, så han behöver nog inte dekaltrimma sin bil för dryga miljonen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.