|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Letar efter Lamell och tryck platta som måste klara närmare 700nm... Någon som vet vart jag ska leta? Måste jag gå upp på dom två skiviga kopplingarna? Ska brukas på en 745motor. E24 For life! | |
|
Bildelsimporten.com har i sitt bmw-sortiment, till M30-motorn en sachs tryckplatta, som i kombination med en sachs sinterlamell (enskivig) klarar vridmoment över 700nm. Bara med den värsta tryckplattan, som kostar 4595kr, klarar den 627nm. Detta med standardlamell! (detta står som tillbehör till M535 85-87 års modell). Bör vara samma koppling till din snurra. En stel sinterlamell kostar hos bildelsimporten 3095kr. alltså 7690kr för en koppling som ska klara dina siffror. Men eftersom den är garanterad 627nm så klarar den säkert lite till.. men 700 är nog över den gränsen. Synd att det är så dyrt med koppling... var dock en kille på delar-säljes som sålde en koppling nyss.. vet inte vad det var för nån. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Köp sinterlamellen hos dalhems istället, 1400:- har jag för mig. sen letar du upp en tryckplatta från en B7 turbo "om du hittar nån" den jag hittade kosta 1500:- detta blir 2900:- för en komplett koppling som garanterat tål över 700nm! /Kilander |
|
|
Tackar för svaren!! Då är de bara att rota i spargrisen... E24 For life! |
|
|
6-pucks 240mm sinter hos dalhems: 1800:- Eller köp en 530Nm tryckplatta + sinterlammell ger ca: 30% Då har du en koppling som tål 689Nm. Den tryckplattan kostade 1200:- senast jag kollade på mekonomen..... |
|
|
Bonje: Vad har du för koppling på 325'an? För den är väl 228mm... //Ticco www.ticco.com |
|
|
Kopplingen jag körde med i 325:an var just en 228mm. 455Nm tryckplatta köpt genom mekonomen + en sexpucks sinter köpt på Dalhems. |
|
|
Bonje!! Jag funderar stark på att köpa samma koppling som du har/hade i din bil Alså dalhems sinter lamell och mekonomen 455 nm tryckplatta.. Fungerade sakerna bra ihop? Berätta lite.. Det borde ju räka till några hästar till..=) |
|
|
verkar vara ett vettigare val än mitt alternativ! E28 M535i TwinTurbo |
|
|
vad valde du da?? hade varit skojigt och höra vad bonje tyckte |
|
|
OJ sory grabbs hittade några gamla trådar här... får helt enkelt sluta att tjata |
|
|
Jo det funkade fint tycker jag, dock så får man räkna med en rejält tungtrampad pedal...... Personligen tycker jag att det var ganska digital inverkan när man släppte upp pedalen även försiktigt. Men det där lär man sig så att det går att smyga. Jag kan ju berätta att en gång lånade jag ut bilen till tjejjen som skulle åka till stallet. Först så är man tvungen att åka genom hela stan....... Jag varnade henne för kopplingen innan hon åkte, när hon senare komm tillbaka så hon bara: Den var ju inte så svår!? Så kan en liten tjej köra bilen med den kopplingen, så ska det inte vara några problem för oss som har lite mer filling och starkare vänsterben. |
|
|
Jo just det ja!!! Glömde en sak, i mitt tidigare inlägg skrev jag om en tryckplatta som på 530Nm Den finns inte längre, den är ersatt med en klenare på 441Nm. Så passa er om ni beställer jag höll på att få den klenare fast jag trode det var den på 530Nm jag skulle få. |
|
| inte för att vara taskig, men jag kan bara meddela att jag fick den sista i lager från tyskland, det tog ett tag att hitta den, men jag har den nu=)=)=) hehe så som sagt dem är slut nu=) | |
|
Jassåå...... det var du din jäkel som snodde den sista!!! Så, hur mycket ska du ha för den..... ;-) |
|
|
Är det budgivning på G? E24 For life! |
|
| Nej tyvärr behöver jag den till min lilla 4:a annars har jag inget att köra med ju!! | |
| Jag antar att den där klenare som har ersatt 530nm-tryckplattan har ett annat artickelnr ?? | |
|
kör du med en sån stark koppling på en 318i ? varför ? eller är den våldstrimmad :) /Mvh Göran |
|
|
Nej det gör jag inte=) min 318 är bara till för att flytta arslet från A-B och den är helt orginal tom emblemet är kvar=) Den ska sitta i min 1602:a med holset HX40 på en 2liters trimmad M10 motor med oljekylda kolvar mm!! siktar på 350-400hk om jag ska vara optimist!!=) |
|
|
Men då måste ju 441Nm räcka för dig. Ja vi gör så här!!! Jag köper tryckplattan på 441Nm den kostat ca: 2500:- Och din 530Nm kostar ca: 1600:- Sen byter vi tryckplatta rakt av..... det tjänar du ju 800:- på........ :-) På 325:an med 316,4 Hk fick jag 457Nm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.