AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.624

Vad uppskattar ni mest...?

Sida 1 av 4
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Dom flesta har väl nån slags extrautrustning i sin bil...men frågan är vad ni uppskattar mest....Om jag bortser från lite självklara saker som servostyrn,c-lås och f-hissar så måste jag säga att den automatiskt avbländbara backspegeln är väldigt bra speciellt såhär års...och något som jag INTE har men som jag säkert skulle uppskatta är farthållare...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Elstolar med minne är min favorit ! Hatar att få tillbaka bilen med ändrad körställning.

Mvh. Patric
du lånar väl inte ut din bimmer ;-)

V8-POWER
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Vadå självklarheter som servo, c-lås och elhissar? Jag har inget av det, men trivs bra ändå :)

Själv är jag mest nöjd med att jag INTE har servo, vilket borgar för en helt fantastisk vägkänsla. Nackdelen är när man ska fickparkera förståss :(

Annars är takluckan väldigt trevlig på sommaren, dels för att den släpper in luft och ljus, och dels för att den släpper in mer mysigt motorljud. (dessutom är det den enda extrautrustning jag har ungefär ;))

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
navi+tv utam tvekan. Har bara haft det sedan i fredags men är redan beroende och det är en urkul lull-lull pryl.
jocker18@home.se
elstolar och c-lås tror jag. mitt skinn är väl mest för lyxens skull, är nog inte någon direkt fördel känns det som. känns lyxigt bara :D takluckan kommer nog att uppskattas

WmB SoundZ
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Vindrutan är en bra grej att ha, det hade inte de första bilarna...

M.v.h. Mikko
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Det jag uppskattade mest på 735'an var nog farthållaren. Ohh vad jag saknar farthållare, särskilt när jag låg och nötte 110-vägen mellan malmö och göteborg.

I övrigt så är det nog c-lås som är bland det viktigkaste, och stereo såklart (iaf när man måste lyssna på en symaskinsmotor med stressfläkt som jag har)

2.049
wolv
330it -02
El-cabben är min favorit om man endast ser till extrautrustning. Delar av min motor är ju också extrautrustning skulle man kunna säga och det är den absoluta favoriten

Hjalle
Bmw 520 -89
Klima med restvärme är det absolut bästa nu när det äe så kallt!!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bensinvärmare för säsongen.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Den bästa extrautrustningen måste jag säga är den svarta skinnklädseln! Det gör så oerhört mycket på E34:orna med skinn. Dessutom är de skönare att sitta i och man slipper stötar när man ska ur bilen. En annan mycket bra extrautrustning är armstöd fram, mycket skönt att ha när man åker långt!

Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Skinnklädseln och farthållaren är det som jag uppskattar mest. Båda är beroendeframkallande, en bil med tygklädsel känns så fattig efter man vant sig vid skinn, och farthållaren är ju en livsnödvändighet.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
El gardinen coolaste utrustningsdetaljen annars är det bästa att det finns så mycket prylar ACC,lucka,skinn osv...

MVH Stephan
Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej,
det är svårt att säga men här kommer några förslag från mig:
PDC (använder den varje gång jag ska in i garaget)
Klimaten
Elstolar (komfortstolar - helt jättebra)
Sist men inte minst - AUTOMATEN med farthållare. Den kombinationen är också helt jättebra.

"Si minor plus est ergo nihil sunt omnia."

Mvh

/NP
Be
109
Beemer
520i E39
När jag skaffade bilen tyckte jag att regensensorn var rejält nördig, men nu har jag verkligen börjat uppskatta den. En smart finess!

/Beemer
Be
109
Beemer
520i E39
Regnsensorn skall det vara förstås...:-))
Motorn

Mvh
Patrik
Just nu så är ju DSC och värme i ratten inte så dum att ha... men annars så är det ju helt klart Navi+TV...
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
c-lås, servo, fönsterhissar och elspeglar är ett måste tycker jag sen är det jätte kul med allt annat lull lull som dator, navi mm.
Navi skulle man gärna vilja ha, men det får man drömma om några år till!

MvH Bmw 4-ever
Det var en grymt svår fråga eftersom det finns så mycket godis på bilen som jag gillar ... däremot SAKNAR jag eluppvärmd framruta. Det skulle jag vilja ha....

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.