|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| Paolo. Läs på lite fakta och återkom, så kanske någon lyssnar på dig. | |
|
T_J, Nog verkar det som BMW rett ut problemet med M3-motorer nu iaf. Och vad gäller LMM så känner jag åtminstone 10 pers med original luftfilter som fått byta den, det kan inte bara vara en slump. Din ursäkt låter som den många tar till när de inte vill acceptera att det är eller iaf varit många motorhaverier på E46 M3 då det påstår att det så gott som alltid är förarmisstag. |
|
|
Paolo, En vis man har talat :DD Då kan man ju fråga sig varför du över huvud taget köpte en helt ny M3 om du tycker att S4 är fräckare och bättre? Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Paolo, du behöver nog intefå den infon från en säljare. Är logiskt. Ser ut som ett tvålkopp och helt otrimbar... | |
|
Är det bara jag som inte fattar vad som är så fräckt med förra S4:an tycker den i princip ser ut som basmodellerna på utsidan och insidan är bara allmänt tråkig och mörk med 80-tals reglage och knappar ända är väl stolarna som ser ju ganska schyssta ut... |
|
|
Ibland får man ta med en nypa salt vad vissa personer påstår sig äga för bilar, kommer så väl ihåg de/den killen som ägde 3.0CSL + Z8 samt var 20år, visst fullt möjligt men om man lyssnade på vad han sa förstod man att killen var en bluff, han blev senare raderad. Jag påstår inte att härmed att någon viss person skulle vara det, men man skall tänka på chansen finns. Personligen har jag just vääldigt svårt att tänka mig någon köpa en M3 E46 men påstå att en Audi S4 är en fräckare bil, tycker man det borde man inte äga en M3 E46 eftersom den ligger klart nära S4ans prisnivå och då borde man nog ha köpt den istället. |
|
T_J |
Johann, läs vad jag skrev angående LMM en gång till så ser du att jag inte alls förnekar att den är dålig, läs första raden. Men det är ett konstaterande från mig att de flesta jag känner som har pajat sin LMM har haft öppet filter, men jag känner även en kille som köpte sin ny i Sverige och den gick sönder 2 gånger på dom första 5000 milen. |
T_J |
Glömde tillägga att en original S4 BiTurbo är bland det tråkigaste man kan köra, går bara snäppet hårdare än en 330i... DOCK så blir det en otrolig kör-maskin efter ett antal modifikationer; Trim, rejäl chassiesats och en shortshifter, då är S4 BiTurbo en helt annan bil.. |
|
> DOCK så blir det en otrolig kör-maskin efter ett antal modifikationer; Trim, rejäl chassiesats och en shortshifter, då är S4 BiTurbo en helt annan bil.. Den blir iaf bra mkt bättre. :) |
|
|
Undrar varför alla kompisar med S4 är så förtjusta i min M3. ;) |
|
T_J |
Därför att din är trimmad ;) |
| Det hjälper kanske till :) | |
|
Jag är inget Audi proffs men pratar vi om Audi S4 med 265hk. I så fall så är här ett citat från AMS där S4 möter M3 E36: S4 verkar inte ens försöka matcha M3:ans sportvagnsegenskaper, utan lever ett eget liv som hypersnabbt landsvägslok med fina allroundegenskaper - inte minst vintertid. På svenska vägar ter det sig som ett mycket attraktivt - och mindre kostsamt - alternativ. På Nürburgrings Nordslinga - och andra krävande banor och vägar - finns inget val. Där härskar fortfarande BMW M3 i ensamt majestät. Ett annat citat från ett nyare (2000) test av S4: Problemet är istället att S4 chassimässigt är för mycket A4. Det vill säga att framvagnen förmedlar lite luddiga intryck och körglädjen späds ut av en allmänt avlägsen känsla. Efter att ha kört RS4 drabbas man också av en annan kuslig upplevelse första gången man skall bromsa hårt: S4 har inga bromsar! Jo de funkar fint, men känslan är inte i närheten... /T.P. |
|
viobebe |
Måste erkänna att M3 är en bättre bil än S4,är du nöjd nu Johann! M3 är mer körmaskin än vad Audin är,har ej kört M3 E46 men väl E36 286HK+321HK,samt ägt M3 E30. Audi har också problem Paulo det märker du snart. |
|
viobebe, Bättre beror väl på vad man söker men jag tycker defintivt M3 är roligare (utom på snö och is). |
|
viobebe |
Det är väl roligare att köra på torrt väglag än på snö eller is? För man köper väl inte en bil för att enbart köra på snö och is,om man inte bor i norrland då? Johann:Hade varit intressant att se din bil vid ngt tillfälle,är spec intresserad av Kelleners trimmet,samt undrar jag vad du tycker om G-Power sportavgassystem. |
|
viobebe, Jo jag tycker det är roligare då det är torrt men idealiskt har man ngt annat än M3 som primär vinterbil. Jag kommer förmodligen att vara på BMWSC:s först banträff men tyvärr har jag ingen erfarenhet av G-Power. Har dock hört att den del av deras avgassystem har samma tillverkare som Kelleners, dvs Eisenmann. Därmed inte sagt att de är identiska. |
|
|
Paolo, Vadå inse fakta? Det var ju du som skrev ovan att "Jag skiter i faktan" :D Om det är ett faktum vi ska inse så är det snarast att du är okunnig om bilar och att dina inlägg inte ska tas på allvar. |
|
|
Jag tror att det är en liten man med stor käft som gillar att provocera. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
| Min pappa ÄR starkare än din pappa Paulo... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.