|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
oskar andersson |
finns det olika typer av automatlådor till e34:an? tex 4 el. 5 vxl? har alla tre körprogram? |
|
Jag tror alla har 5 vxl. men efter 93-94 tror jag det är så har den bara 2 körlägen men är adaptiv, dvs. den anpassar sig efter föraren och väglaget. Min har en sådan, det finns bara A & S att välja på. Länk spar till en.... |
|
|
Det finns flera olika automatlådor men det är bara de med v8 som har 5 växlar. MVH Tony |
|
|
Min TDS har 5 steg. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
det finns både 4 och 5-stegs i 525 och 520 och det har antingen (*) snöflinga eller (M) så kallad manuel. alltså har det tre program. Sen kom det aut. låda med två program som LNBT säger och jag tror med att det kom någonstans mellan 93 och 94. eftersom jag själv har en 530 med v8 med tre program med (*) snöflingan som är en 93. Hoppas du har fått rätt svar! MvH Bmw 4-ever |
|
| Tror att 520-525 fick 5 stegs lådan i och med bytet till 4 ventil sexan men är inte hundra på det nån som vet ?. Har själv den 5 stegade ZF 5HP-18 lådan i min 730ia -93 och kompisen har samma låda i sin 525ia -93. | |
|
Hade en 520iA -89, det fanns dessvärre inga körprogram, men däremot så var lådan 5-stegad, ///M-power for the folks!!! |
|
|
Bmwlower: då hade du en gamal låda som användes på e28:orna! MvH Bmw 4-ever |
|
| Vissa tror att en 4-stegad låda är 5-stegad eftersom det känns som ytterligare en växling när lock-upen går in. | |
|
peter78w: det finns väl ingen E28 som har en 5-stegs automat? Jag själv hade en 4 stegs med tre komfortval. MVH: Zander |
|
oskar andersson |
så om jag har förstått det rätt så har alla 24v motorer 5 stegad aut? + dom större motorerna? tack för svar |
|
750ia V12 har ju 4-stegs låda ju plus att 735 hade med 4-steg låda! Zander nu vill jag inte ljuga men har för mig att jag har sätt 5-stegs låda på E28 men vet inte om det var standart från fabrik! MvH Bmw 4-ever |
|
|
5 stegs lådan har 4 komfort val, medan 4 stegs lådan har 3 komfortval, diskuterade det igår med en som har en 535 -89 som hade 4 stegs och jag har 5 stegs... Olika körlägen är väl en extrautrustning? /Daniel |
|
|
dangran: kan du vara lite mer tydlig?? 4komfortval i 5-stegslådor?????? 3 finns det bara eller har jag missat nåt???? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Sorry menade 5 stegslådan har 1,2,3,4 lägen samt drive och 4 stegslådan har 1,2,3 + drive. 3 körprogram är väl extrautrustning. /Daniel |
|
|
Vilket är det 4:e vad jag det så finns det (s) (E) (*eller M)! Finns det en 4:e??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
konstigt min inlägg kom ju efter din danragn! skickade min precis efter min första!!! Ok nu fattar jag vad du menar! Men en sak är jag ganska osäker på det du skriver! 4-stegs har som du skriver 1,2,3 och D men 5-steg tror du har fel! 5-steg har ju bara 2,3,4 och D! Du säger att du har 5-steg låda in din! När du sätter dig i din bil så kolla om du har 1:an. Tror nämligen inte att 1:an finns i 5-stegs lådan! Alltså den finns men inte som växelväljar läget! Enligt instruktions boken så finns inte 1:an i 5-steg lådor! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Det har du rätt i ettan finns inte. Synd att den inte fanns då kunde man ju göra cirklar utan problem =) Hoppas det blev någon rätsida på detta nu.. HADE... =) /Daniel |
|
|
Vadå, 1:an finns inte?? Jag har då 5-växlar och 3-körprogram i min ialla fall, sen att lägena är 2 3 4 D N R P betyder inte att 1:an skulle saknas, den läggs i automtiskt av lådan, där emot om du har *-läget i så startar bilen i 2:ans växel..... Hoppas det är utrett nu vad som är vad... och den som betivlar det hoppas jag kan räkna till fem vid en provtur....... |
|
|
Du har nog fattat fel PESK. Diskuterade om det fanns läge "1" vid växelspaken med det fanns bara 2 3 4 D N R P. Fanns läge 1 så skulle man slippa att den helt plötsligt växlar till 2:an när man gör cirklar, om man så vill det... HADE =) /Daniel |
|
|
Föresten, Det var någon som sa att han hade en 525TD -92 som hade en växellåda som växlade 6 ggr, stämmer det? /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.