|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bestämt mig, nu åker min A6 (inget fel på den men den är för tråkig...). Nu blir det en 750 - och efter att ha läst massor med inlägg här och på andra ställen och letat på marknaden tror jag att jag har hittat en som kan passa mig. Men eftersom expertisen finns här så skulle jag bli glad om någon kunde berätta om begärt pris (73') är rimligt för den här: Länk Jag kan tycka det är lite högt men jag har ännu inte sett den. Är det någon som kan göra en bedömning eller rent av har varit och tittat på den? /micsjo PS. Jag har snackat med killen som säljer - han verkar helt ok, bilen verkar helt ok - jag har ställt en del frågor och fått bra svar. | |
|
Om milen stämmer så är det säkerligen ett urmärkt köp: bilen ser oerhört fräsch ut! Du kan ju alltid försöka pruta några tusen om priset inte känns rätt, men du får säkert mer bil för pengarna om du lägger lite extra och får en riktigt fin, än om du sparar på inköpspriset och får ett vrak....E32 och framförallt 750 är INTE så billiga att reparera... ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
|
Nu är jag inte så inne på 7er, men den där såg verkligen läcker ut. Skicket verkar superbt! Priset låter ju lite högt för en E32, men om jag var ute efter E32 750 så skulle jag gärna lägga lite extra kulor för att få en ett sådant skick som den där verkar vara. Sedan lämnar han ju visst utrymme för del prut också... ________________________________________ Länk |
|
|
Visst är säkert 750 e32 en trevlig bil, skulle dock tro att milkostnaden inte blir högre om du köper denna: Länk e38 är betydligt modernare än e32 anser jag. Lycka till! /Simon |
|
|
Det kan vara billigt ,det kan vara dyrt. Utan att ha sett bilen kan ju ingen uttala sig. Kolla bilen noga ,är du ej kompetent själv. Ta hjälp! På 73' betalar du en slant för miltalet , stämmer det? Köper du fel 750 blir ditt liv i varje fall inte tråkigt som med A6:an! |
|
|
Bilen verkar mycket fin och seriös, ett vettigt exemplar att satsa på. Givetvis får man alltid ge mer för en bil i toppskick, men personligen tycker jag att priset ligger lite i överkant, ett par tusenlappar ner hade varit rätt tycker jag. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| 73 000:- känns lite väl tilltaget ( men den ser fin ut..) men 60 -65 är nog inte fel, annars 740n som simon rekomenderar som är en mkt modernare bil | |
| Självklart har försäljaren skrivit ut just 73000kr för att han har i baktanken att bilen skall släppas för 70000kr och tror då att köparen känner sig nöjd om han lyckas pruta ner den några tusenlappar, vilket också stämmer om man inte har stenkoll på vad olika modeller ligger i pris. MItt tips är att snabbt efter du har kollat bilen bjuda 65000kr...för de är inte lättsålda dessa vagnar (dock ser detta ex att vara i superbt skick) och kan vara betydligt mer aftertraktad än slitna bruksvagnar för 30-40000kr. Men som sagt bjud 65000kr och får han högre bud är inte 70000kr orimligt om allt med bilen stämmer...väldigt ovanligt med det miltalet på en såpass gammal milslukare som ändå e32orna är. | |
|
750 är svår värderad...73 kan vara ett super pris eller skandal högt.. gå igenom bilen mycket nogrant, är du inte kompetent själv ta hjälp av expertis. Vad du sen får för bilen sen är svårt att säga när du en dag vill sälja....tror själv att det kommer att gå att köpa otroligt billiga 750:is om några år. När marknaden är översvämmad med lik i lika stor mån som pärlor? Att köpa en E38:a är nog att rekomendera, men långt ifrån lika spännande... Lycka till....du kommer i alla fall ha roligare än i en Audi... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Tror inte att det är omöjligt att hitta en vettig 750 e38 av äldre årsmodell för runt 100 KSEK om man är beredd att leta/pruta/importera. Sannolikt en bättre affär än en 750 e32 från 92 för 73 KSEK. Lycka till med bilköpet! /Simon |
|
|
Håller med simon att det nog skulle vara lite mer intressant att titta efter en 750 av nyare årgång om du inte skall ha den som entusiast bil. 73000:- är ganska mycket för en 92:ans E32, men och andra sidan rätt peng om det är ett väldokumenterat (skött) exemplar, som den här verkar att vara. Klappar ditt hjärta för E32 så köp den ! Mvh. Patric |
|
|
släng på lite och köp en E38... det e för mkt pengar för en E32. Jag hade mkt hellre satsat på en E38... det e en helt annan bil... |
|
|
Det blir nog denna ändå. Jag har kollat på lite alternativ, både bättre och sämre. Och prismässigt ska vi nog hitta varandra - vi håller på oxh diskuterar just nu. En E38 hade väl varit kul - men då blir det inte en 750. Det ska vara V12 :) /micsjo |
|
|
Ja, V12 är ett måste! //Schnitzer |
|
|
Micsjo: OK hur var skicket på bilen då?? prismässigt i linje med vad vi sagt innan?? Kan vara kul för oss andra att veta hur det gick ( utan att du för den skull behöver gå in på detaljer..) |
|
|
Kan vi göra så här att jag återkommer med detaljer om bilen när den är min? Just nu håller jag på att sälja min gamla Audi A6 1,8T -00 (någon som är intresserad? Inte det? Nä, tänkte inte det, inte här :) Och dessutom ska vi komma överens om priset och vad som ingår i priset (v+s däck osv) och så vidare. Jag tvivlar inte på att vi möts så att båda blir nöjda, men som sagt, låt mig återkomma när den verkligen är min! /micsjo |
|
|
Den blev min till slut efter diverse prut. Fick börja med en inspection 1 + nya bromsbelägg men det var inräknat. Den är fin - jäkligt fin tycker jag själv som aldrig har haft varken begagnat eller BMW förut. Dokumentationen var också 100% - allt från första ägaren i Tyskland fram till mig. Mycket förtroendingivande tyckte jag. Och den gåååår som en V12 ska :) Lite extra bilder jag tog innan jag köpte den finns på Länk Jag ska ta lite nya bilder när den är polerad och städad framåt våren och lägga in i läsargalleriet - den ska rulla året runt så den är redan skitig :( Skicket var utmärkt - helt rostfri. Så till hösten blir det en rostskyddsbehandling. Mekaniskt så är allt 100%, den drar lite lite åt vänster så på måndag blir det en framvagnsinställning. Upptäckte att det fanns musskit uppe på motorblocket så jag blev lite orolig att mössen hade gått loss på något i bilen (den har varit vinteravställd). Så mössen får skulden för att intensivspolningstanken läcker :) Lacken är ok, dvs lite blästrad framtill och en och annan mycket liten "flisa" på någon dörrkant respektive bagageluckekant. Jag funderar på om det är lönt att lacka om bara huven eller om man ska ta hela bilen - eller om jag ska strunta i det och bara sköta den ordentligt, dvs tvätt, polering o vax. Det får i alla fall vänta lite. Nu saknar jag bara två saker, den ena kan jag nog aldrig få. 1. Uppvärmbar ratt. Hade jag i min A6. Vilken vinterdröm det är...och som jag saknar det. Men det lär ju inte finnas till en E32 - väl? 2. Autmatiskt avbländbara sidobackspeglar. Finns det överhuvudtaget autmatiskt avbländbara sidobackspeglar till en E32? Jag byter direkt bara de går att få tag i. /micsjo |
|
|
micsjo: Roligt att du har köpt dig 750:in nu, du får berätta mer om den när du får tillfälle. Alltid roligt att hänga med om vad andra gör med sina bilar. Välkommen in i klubben! //Schnitzer |
|
|
Gratulerar till en kanonfin bil jag kan ge dig svar på dina frågor (viss irono finnes) 1. Det finns ju rattmuffar, heh 2. vik bara ner backspeglarna (oseriöst?, jag vet, skulle aldrig spöka ut min bmw med vare sig rattmuff eller vika ner backspelarna, man ser ju inget då) Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Skoj med ännu en nöjd 750i-ägare! Jag tror inte att det finns elvärmd ratt på E32, men jag har för mig att nyare BMW typ E39 har det. Automatiskt avbländbara ytterspeglar har jag aldrig hört talas om till någon bil, så jag tror inte att det finns till E32. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Angående automatiskt avbländbara ytterbackspeglar. Bla. E38 har det som tillval. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.