AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.538

Ny funktion! Forumet anpassat för PocketPC!

Sida 1 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Har du en handdator? En PocketPC med Internet Explorer i? I så fall kan du nu surfa på AutoPower Forum som nu är specialanpassat just för PocketPC.

Specialanpassningen innebär att det är mycket enkelt och överskådligt att surfa runt på forumet med en handdator med PocketPC tack vare att sidorna är särskilt utformade för den lilla displayen som finns i handdatorer. Den datamängd som skickas till handdatorn är också anpassat för att det ska bli så lite onödig information som möjligt. Allt för att det ska gå snabbt även om man är uppkopplad via sin mobiltelefon.

Så här kan det se ut i en iPaq handdator uppkopplad med en Sony-Eriksson T68:

När man sedan surfar runt på sidorna så ser det ut så här i handdatorn:

Om man ska vara uppkopplad länge och ofta läsa på forumet så rekommenderar jag varmt en telefon och abonnemang som klarar av GPRS, eftersom du då bara betalar för mängden information du hämtar. Hur länge du är uppkopplad spelar ingen roll. Dessutom går det snabbare jämfört med vanlig GSM-data.

Hur gör man då? Mycket enkelt. Det är bara att man i sin handdator startar Internet Explorer och går till adressen:
Länk

Forumet anpassar sig alltså beroende på om man tittar på forumet med Pocket Internet Explorer eller en vanlig Internet Explorer.

Hoppas flera får nytta av denna funktion. Själv har jag använt detta några veckor nu och det har fungerat mycket bra. Kanonbra om man sitter fast i snödrivorna med bilen och undrar varför ASC-lampan blinkar hela tiden... :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Måste säga att jag är mycket imponerad av vad ni har skapat här på BMWPower. Tack för det!

/Kristian
sa
189
sadanber
520i Touring -95
Måste instämma i Kristians lovsång:
Ni är helt otroliga!!!

Tack för att en annars enormt segt skift på jobbet där det inte händer nånting blir till en fest tack vare BMWPower!

Mvh Daniel
Tommie:
Du hann nog provköra det ganska ordentligt när du satt i din snödriva i några veckor... Hehe...
Sorry. Kunde inte låta bli...

Funktionen är säkert helt UNDERBAR för dom som har utrustningen...
Pust, mer utgifter...

_____
Micke
Länk
Länk
Funkar ju riktigt bra! Skulle vara trevligt om man kunde skriva inlägg också men annars är det klockrent.
WOW!

Äntligen har jag hittat en verklig anledning till
att ha beställt Ipaq 5450!!

Längtar längtar...

Tack Tommie!

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
En liten fråga bara... Vad får man ge för en Ipaq?
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Man kan få en Compaq iPaq H3870 (secure digital + bluetooth) för runt 4.750:- inklusive moms.

Fast ska man ha riktigt stor glädje av en sådan så bör man ha en telefon med bluetooth och gprs.

Mvh
Tommie, BMWPower
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Tackar för ett snabbt svar.
Detta är en kanonsida..

850 Jaa sån är jag
gordon
På tal om detta,
Hur ligger det till med wap-versionen, senaste månaden
har jag inte lyckats komma åt forumet ( beta-versionen )
via min T68.

Gordon
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
WAP-forumet fungerar tyvärr inte så bra om det är långa diskussioner. Korta diskussioner med lite text ska gå bra. Dessutom fungerar det sämre om man har en äldre wap-telefon som inte hanterar så mycket text. På min T68i, så fungerar det relativt bra även på lite längre diskussioner.

Men det ska förbättras så att det fungerar oavsett hur långa diskussionerna är.

Mvh
Tommie, BMWPower
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Måste köpa en PocketPC nu :-)
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
WAP-version? Det visste jag inte! Kul!
Vad är det för adress dit, några speciella inställningar, WAP är ju allmänt rassel...

Mvh Henrik.
henrik23d:
prova Länk
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
TRA PÅ TRISSOR STARRE!
Det funkar(kanske inte så konstigt)!!!
Tack för ett snabbt svar!
Toppen när man inte kan somna!
jo
232
johanaxelson
3.5 CSi -74
330dA kombi -03
R1100S - 02
coolt !

Om vi nu bara kunde fa ett oldtimer forum ocksa.....
Ac
143
Acer
520i -89
Testade själv att wappa för första gången igår och surfade direkt hit till Autopower, riktigt trevligt att sådan funktion finns. Nu kan man hänga med här även om man är ute och fiskar. Trevligt trevligt :))
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
T.o.m med "gammelgubben" har lyckats wapsurfat på Power med nya Samsung E700, (första icke Ericsson jag ägt.)
Får väl prova om det går att få ihop med Ipacen också då :))
Gick i allafall att MMSa bilder från luren till epostadresser, samt att MMS även funkar från kanarieholmarna, för så mycket Ölglas och badbrudar och pooler som det ramlade in förrra veckan, en och annan BMW osså i min lur, två av forumidkarna var nämligen på semester där förra veckan :)

///MVH Hasso
Länk
Hasso: Jag går i god för att det fungerar med IPAQ:en.

Lite bråkigt o få upp blåtandsanslutningen bara.
Så att kika på forumet i 120 med farthållare på är numera inget problem. Dock trafikfarligt. :)
Sitter man fast i bilköer är de dock klart användbart.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Tommie - kommer det att gå att göra inlägg via WAP och/eller PocketPC eller är det alldeles för krångligt/dyrt/omöjligt att fixa? Det vore verkligen kungligt att kunna göra inlägg även när man är "ute på vift" många gånger. :)

Hasso - visst är det underbart med all ny teknik?? Men jag förstår inte varför du använder SAMSUNG när du var helt rätt ute med Ericsson... :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.