|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
gordon |
Min 525iA vill inte starta sen en vecka tillbaks. Starmotorn drar runt utan problem, motorn tänder till emellanåt men det vill inte " ta sig". Har provat att byta tändstift + att ladda batteriet ordentligt men utan resultat.Bilen står utomhus under tak, fulltank. Nån som har nåt bra tips på vad det kan vara. Har även provat med kupe´värmare under motorn + under huven men det hjälper inte i denna extrema kyla. Temperaturen har legat mellan -10-20 grader senaste veckan. Gordon |
|
Brorsan hade det problemet, han drog i en flaska K-sprit, och den startade. Men det va hans bil det 320, du kanske har prövat? Mvh: Friik |
|
|
låter ju konstigt min startade idag utan problem i -30 ! _____________ Länk |
|
| Det kan ev. vara bränslepumpen som gett upp? | |
Kuniva |
låter väldigt skumt... vi här uppe har haft ca -30 sen jul nu och det har aldrig varit problem ! men jag skulle gissa på att det har frusit nånstans... har du aldrig in den i garage ? |
|
Det låter ju onekligen som om det har frusit nånstans... Mvh: Friik |
|
|
Har du tillfälle så ställ den i varmgarage hos någon, sen häll i K-sprit som Friik säger. Hade nämligen samma problem med min förra 525ia. K-sprit gör undervärk för 525:or. Sen använd den ibland K-spriten menar jag. Lycka till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Mät upp tändkablarna, brukar sällan vara bytta!! Ps Köp riktiga, inte biltemas kablar om du inte tänker byta varje år! W |
|
|
Det kan ju även vara en ispropp i bränsleledningarna. Ställ den i varmgarage och proppa i motorvärmare. Länk |
|
|
Låter inte som tändkablarna!..... har du provat med K-sprit?? (svarar inte)..... Din Bmw är som din kropp, den behöver uppsöka verkstan ibland. Mvh:FrIIk |
|
Kuniva |
om du ställer in den i varmgarage så måste du ändå hälla i k-sprit om du inte gör det blir det bara värre. tror mig jag vet ! |
| Hade samma problem med en 320i en gång.. i med k-sprit, och så startar du den med startgas! | |
| rätt på spiken Tysken... | |
|
inte så nyttigt kanske, men i Lumpen (I22 Kiruna) så hällde vi i typ 1 dl T-RÖD per 20 liter bensin när det hade frusit (-40 grader) och väntade en halvtimma/timma...sen gick det mesta igång... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
T-sprit/K-sprit/Röd sprit är absolut inte farligt för motorn! Den gör som alla säger Underverk då den läser isproppen och även tar med sig kondens vatten och oönskat vatten ifrån bränsle systemet. pappsen har en -88:as golf som jag gasa runt i innan beemern och när den börjar harkla sig så var det bara att klunka i en liter i skorven så ticka den som en klocka igen =) Så i med en flaska i tanken och så ser du sen =) Läser inte den biffen..! Så är det bara att atackera tändningen och sen bränsle pumpen (som flera har sagt). i den ordningen skulle iaf jag angripa det!.. Tjo - Underbart forum detta =) Den gör sig bäst på natten! Älskar du inte BMW, kan du ju starta ett eget forum ;) |
|
gordon |
Har provat med k-sprit, men utan resultat, än så länge iallafall. Får försöka leta på ett varmgarage som första åtgärd .... Gordon |
|
theprophet, K-sprit är ju inte samma som gammal hederlig T-dojja... har lite andra egenskaper... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Det behöver inte vara så mycket t dojja. ett par kapsyler gör tricket. Även jag låg i lumpen i norrland. Automat är bekvämt |
|
|
bjernler: Var osäker så jag skrev några stycken.!. =D _____________________ Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Har exakt samma problem med min 520 -89. Har provat med K-sprit, men det hjälpte föga. Började sedan rycka i alla tändkablar, och då var det en eller två som satt lite dåligt i fördelaren. Vips så startade bilen. Nu har du en M50, så den har ingen fördelare, men jag tänkte bara tipsa, ifall någon annan har problem... Provet för min bil kommer imorgon, då får vi se om det var flax, eller om det var en lös kabel... /Mattias |
gordon |
Så där ja... En flaska k-sprit + varmluftspistol i ca 30 min på bränsleledningar och bränslefilter. Nu spinner motorn som en katt igen !! Vem behöver varmgarage ?? Gordon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.