|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Några gånger har det diskuterats vilken BMW som är den vackraste. Många anförare har sagt sitt och till sist har man väl enats om att E36 Coupe i Mauritziusblå finish är den vackraste... Nu vill gumman (kanske bara) ha en familjebil. Då gäller inte ord som vacker. Vilken BMW är den bästa familjebilen? //Kjelle | |
|
För lagom pengar E34! Ev touring om man har såna laster.... Automat är bekvämt |
|
|
Ekonomiskt knappast den bästa, men det är ju bara M5 Touring som gäller! :) Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! Länk |
|
|
Har själv funderat i de banorna. Hade/Har planer på att säla Opel'n ( Länk ) och köpa en familje BMW. Den som skulle passa oss bärs tror jag är en E39 Touring typ 520 eller 523. De är lagom rymliga och har vettiga försäkringspremier. E36/E46 touring är för små om man har 2 barn tycker jag. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
låt bli att låta frugan välja, eller så lurar du henne att m5 touringen är en 520 med bra ekonomi kostnader och låg försäkring.. kom för alldel ihåg att ställa den på dig själv dock ;) /mvh jocke - www.raceinorr.com - Northern Streetrace Community. |
|
|
Om inte M5:an går hem med ekonomi kan du ju prova med en E34 540 Touring, den är en aning billigare i försäkring men har huffsat säkra omkörningar i alla fall :-) Men en sådan bil har man de bästa förutsättningar vid en ev. olycka "gud förbjude". Det är alltid tyngden som räknas mest. Bästa familjebilen jag haft, fick en med backvarnare årt frugan så nu kan även hon parkera i sta´n. Länk spar till en.... |
|
|
Om ikke E34 M5 Touring...hvad med E39 530d Touring ? Helt klart 2 økonomiske yderligheder, men alligevel forenet i visionen "fahrfreude" ;-) BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
EJDERN |
efter att ha haft ett otal bilmärken.blev det av en slump 525td touring som dagis och shoppingbil efter lb-reggning billig att äga.sambon har aldrig tidigare brytt sig om byten av bil men när det kom på tal att byta bort bmw.n blev det tvärstopp. men som sagt de som inte behöver kombi behöver ej bil |
| M5 e34! | |
| Vad sägs om en 7-serie E32. Billiga i inköp, inte lika billiga reservdelar. Men en 730iA är rymlig och fin. | |
dunstan |
Jag röstar på: BMW X5 3.0d - lite dyr för många men snygg, rymlig och vettig bränsle ekonomi (för klassen) eller någon E39 Touring i väntan på E60 touring... |
|
Jag röstar på 523/528 touring, inte för svag motor, men rimlig bränsleekonomi och något bättre försäkringsvillkor än 540. Lycka till! /Simon |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Simon_en. Har just varit ute och blåst snön av Sveriges roligaste familjekombi, men det är nån jäkla gul lampa som bara blinkar hela tiden :DDDD (stänga av den var inte att tänka på i detta väglag) En 518-E34T ev 520 av senare årsmodeller måste nog ses som både bekväm och inte allt för tung för plånboken. MVH Hasso Länk |
|
Kjelle: Surfa in på touringsidan och kolla på olika touringar för att få tips och ideer om vad som kan vara snyggt till dig. _____ Micke Länk Länk |
|
| Nu hänger det ju alltid på hur mycket pengar man vill lägga... men min 540 touring -99 är helt underbar... | |
|
Hasso, kan tänka mig att DSC:n får arbeta hela tiden. Med väglaget nu är det tom spännande med framhjulsdriven Sopel....:-) Tror själv inte på 1,8 och 2,0 motorer i e34, BMWkänslan försvinner då.... /Simon |
|
|
M3 coupen funkar perfekt med både barnstol & babyskydd (både fram och bak). Med rätt barnvagn går även golfbaggen ner i skuffen (trots växlare och slutsteg) Varför offra körglädje? |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
simon_en: Håller inte med riktigt upplevde Askens E34 518 som en riktigt trevlig mycket komfortabel bil. Visst ingen racer men det kan man ju knappast ha som familjebil om man ska ha ekonomiska aspekter i åtanke.Så hellre en E34 518T än enV- 745:a tex. MVH Hasso Länk |
|
Min 525 sedan funkar faktiskt fint som familjebil. Har även en Audi 100 2.8 avant, men åker förstås helst BMW! Jag har tre små barn och en fru och alla får bra blats i BMW:n. Även tvillingvagnen går i där bak om jag tar bort två av hjulen (på vagnen alltså!!) En fördel med BMW:n mot Audin är att bälteslåsen sitter på ytterkant i baksätet, det kan nämligen bli ganska trångt med tre barnstolar i en bil speciellt nu på vintern med massa kläder och så. |
|
|
Hasso, Alla volvo av modell 24X/74X/76X betraktar jag som traktorer och därmed ej tänkbara alternativ. Som en sysadmin sa där jag var konsult...vi hade en 745 tubro+ 90:a och pendlade med...han frågade om det var min bil....nej jag har en 530i 93:a (på den tiden). Då sa han bestämt att "det du har där ute är ingen bil, det är en skogsmaskin"...svårt att säga emot..:-) Roligt att du vaknat till liv "Gottfrid"! /Simon |
|
Visst men nu är det ju frågan om realitet dvs 70%?? av barnfamiljer åker ju Volvokombi så det är ju den att jämnföra emot och en sådan är ju knappast billigare i drift än en E34 518T om man är någotlunda händig själv. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.