|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Paolo |
Vad är rimligt att ge för bilen?? Snackade med BMW i Solna i dag och dom sa att om dom fick in den i inbyte så skulle dom dra av 60.000kr bara för att den är röd!! |
|
Det var något nytt att Röd färg drar ner priset, blir den så svårsåld bara för den är röd? Tydligen annars skulle de inte ha resonerat så... |
|
| 60.000 låter pga att den är röd. Smaken är som baken. Men Paolo, det finns fler m5or i världen än denna. Varför inte leta reda på ett schysst exemplar? Oavsett vad du prutar ner bilen till så kommer du för samma pengar kunna hitta ett okrockat exemplar. Köper man ändå en m-bil i 350-400k klassen är det väl onödigt att kompromissa eller vara "dum snål"? | |
T_J |
Jag har aldrig hört ett enda ont ord om Processanalys i Boden, jag behövde inte ens fundera när jag skulle bestämma vem som ska få ta hem en bil till mig nu i vår. Köp via Processanalys är mitt tips. Kunniga och som nån mer sade väldigt rakryggande killar. |
Paolo |
Angående färgen RÖD så va det på BMW som dom sa till mig att Röda M5or nästan e omöjliga att sälja! Dom sa att oftast så står dom hos handlarna i över ett år!! Och då fick jag ett ex på en handlare, har glömt vad han heter men hans röda M5 va ute på bytbil i typ 10Mån innan han fick sälja den nedprutad 60loppor pga den röda färgen! Säljaren på BMW sa tom att han inte trodde att han skulle ta in en Röd M5 hos dom, inte ens i inbyte! så svår är den att sälja sa han! Om man då tänker att denna är en import, som är röd, som är smälld så anser jag att den är nästintil omöjlig av säljaren att få såld till detta pris 365tkr!! möjligen kan han få typ 250-270Tkr för den!! |
Dani |
Paolo: Jag tycker röda bilar är skitfina! Varför ska du köpa det som "sägs vara bra"...och inte köpa en bil med den färg du vill ha?! Allt handlar ju inte om pengar idag. Dessutom tror jag inte att det finns så många röda nya M bilar idag...så att dom skulle vara 60.000 kr billigare är nonsens. Tycker det är tvärtom. Borde va lättare, eftersom det kryllar av svarta, blåa och silvriga M5/M3:or. Men gör bara det som känns rätt, och sluta haka upp dig på just den M5:an. Jag vet en M5 som står krockad på BMW nu, inte alls farligt krockad. Men rep. går på 250.000. Du måste räkna timmar, material osv...dvs inte billigt. Räkna bara två fälgar...osv.. |
Dani |
Paolo: Dessutom tror jag du kan glömma att pruta 100.000,- på den...öleta vidare istället |
Paolo |
Daniboy det va inte jag som sa att röda M bilar va mindre värda det va rådet jag fick av BMW och dom om någon borde väl veta om bilar! Han sa att smällen är inga problem, inte heller att det va en import! Men däremot färgen sa han! Nästan omöjlig att sälja! och även fall jag gillar den så får jag då ta smällen när jag ska sälja den!! Och du skrev det själv, det kryllar av m bilar i svart silver blå gul m.m men inte röd!! DVS ingen eller nästan ingen gillar dom i rött för nästan ingen har beställt dom i den färgen!! Jag skulle helst vilja ha en Vit M5 men det är omöjligt att hitta till salu! är tveksam till att det ens finns nån i sverige!! |
|
Det är oftast vit färg som brukar dra ner priset på bilar annars. Men håller med, vit m5 är lite ganster, porrigt snyggt. Men jag tror inte det är bra för andrahandsvärdet. Dessutom kan det kanske kännas aktuellt nu och mindre aktuellt om ett par år, det går ju i vågor det här med färg. En snabb sök på mobile (inte för att det ger en nyanserad pris representation alltid) men där fanns 4 röd m5or knappast billigare än andra m5or. Plus att ett generellt avdrag på 60k verkar mycket. Men dom kanske gör så vad vet jag? |
|
|
Ja det här med rätt eller fel färger är ju alltid ett hett ämne... Jag blir så *vla* trött, själv har jag en dakkar gul M3:a med svart skinn inredning och får ideligen kommentarer om "hur kunde du välja en gul bil..." Historiken, skicket och att det är en underbar M-bil med BMWs gudomliga M motor osv spelar mindre roll tydligen,helst ska man ha en svart M3 med svart inredning? gör man rätt då? själv tycker jag det passar med dakkargul på en M3 E36 men inte tex på en E39 touring eller 7-seriebil, men jag är väl lite "färgad" Kanske lite OT men men... efter en kall bira blir det lätt så |
|
|
Om jag inte mins fel så finns det en röd M3(e46)näst intill fullutrustad med ex 19tums fälg:) Den har varit till salu i ca:1-2mån dock ska vel till läggas att det kanske inte är den bästa tiden att sälja en sådan bil? Men visst finns det röda M-bilar ute på marknaden och ja färgen har betydelse men kanske inte så stor som 60k..... Mörk bil ljus inredning är min melodi:) |
|
|
starre: Tror mer det beror på att E46 m3or inte är så heta på beg marknaden just nu (pris/tidpunkt på året osv). Vet ett par beg som funnits väldigt länge (bla en som är silver). Men visst rött är en speciell färg men ett avdrag på 60k verkar konstigt utan att ha bedömt bilen. Isf tycker jag att en beg bil utan navi tex borde ha ett avdrag på 150k av bmw solna eftersom dom nog är ännu mer svårsålda? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Paolo: En vit M5-E39 såldes av Windahls i Nora i våras. Svensksåld lågmilare.Borde nog bara finnas en? den har synts till i 08-området efter att den försvann från Nora. det finns en M5 fnv på samma firma. Rött är antingen eller köps mera med hjärtat än med hjärnan. MVH Hasso Länk |
|
Det finns ytterligare en vit Sv-såld M5-99 den var till salu i somras Nora bilen såldes till Örebro. Paolo om du vill ha en vit kan du ju höra av dig till en som äger en även om den inte är till salu, har regnummren till båda nämda bilar hör av dig om du vill ha dom. MVH Stephan |
|
|
acey: Du menar den silver färgade som numera har 19tums däck uppe i Norrland:) ja den har har varit till salu väldigt länge....... |
|
|
starre: hehe precis! :) Jag tror mer på rätt pris / tillfälle än att färgen har en speciell betydelse. Fast samtidigt, e46 är en ny modell och skicket på de begagnade bilarna som finns är bra. Därför kan man mer titta på utrustning och färg än skick. En m5 från -99 hade jag hellre kollat på skick, mil, utrustning än färg. Färger går i mode och det finns alltid vissa människor som älskar rött. Visst silver, svart, grått kommer alltid vara mer populärt. Problemet, för att spinna vidare på nyare m5 / m3, är att den köparen som köper en bil för 450-500k kanske hellre lägger till lite pengar och köper en splitter ny. Däremot när priserna börjar gå ner mot 300-350k för en bil som kostade 700k ny så börjar dom bli mer poppis som begagnad (typ m5orna nu). |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Stephan735i: Samma bil:))de kan knappast haft två vita M5 i Nora. MVH Hasso Länk |
| Såg en annan M5:a som eventuellt är smälld. Såg att den var omlackerad på flera ställen m.m, när jag var på firman och kollade in den. Kolla in Länk under bilar och M5, någon som känner till denna? | |
|
Lugge, använd "sök inlägg" och skriv cartrade. Då får du en del "skräckhistorier att läsa! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.