AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.397

nån som råkat ut för vandalisering på bilen?

Sida 4 av 5
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Nej..här "uppe" i norr är vi då inte helt förskonade..finns skummt folk överallt..men kanske att det är skadegörelse i mindre utsträckning än söderöver..vad vet jag?!!? =)

Har då klarat min bil sånär som på en jätteliten repa på en bakskärm pga parkeringsskada(var lätt fixat med lackstift turligt nog)..men sådant verkar ju vara rätt vanligt nuförtiden att folk slår upp dörrar i andras bilar och inte bryr sig..nuförtiden så parkerar jag avsides på större parkeringar för att minska skaderisken.

//Roger

----
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
I min hemby kan man utan problem lämna bilen öppen och på tomgång (om det är extremt kallt) medans man är inne på Konsum och köper folköl. Önskar det kunde vara så safe överallt.

Svarte BMW:n har jag 4 st mindre repor gjorda med nyckel eller liknande...ett par dörruppslagsmärken och har fått radioantennen avbruten. Detta på en bil som är 99% rostfri och mycket välvårdad av tidigare ägare...

Silvrige BMW:n är det nån som ritat hakkors med grus på huven med hjälp av grus+spräckte ena framljuset, tur att det är en reservdelsbil (och att det är snö ute som döljer).

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
moonflower: Självklart är vi inte det.!. Men jag får bilden av att det är lugnare iaf... Polarn fick dock sin 323:a stulen för 1½ månad sen eller så. Fast hellre det än att dom förstör den...
Sen återigen tror jag Touring ägare inte blir lika utsatta.!.

______
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Sjukt att folk inte kan låta bli ens grejer!! som för bjernler... Helt vrickat asså! Har folk verkligen inget bättre för sig... =/

Jag parkerar om det går aldrig brevid folk eller så ska det vara brevid dyra bilar! Det bruka minska möjligheterna till parkeringskador iaf...

Minskande av vandalismen lära väl aldrig gå.. och verkar inte bli bättre heller...

______
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
mn
50
mn
525i Touring-92 318i -88
jag har fått bilen repad båda sidor inom en månad
Neno
en gång glömde jag nyckeln i dörren på parkeringen utanför min lägenhet gick upp och kollade på film i en o en halv timme,sedan märte ja att nyckeln va borta jag sprang ner och som tur var så va den kvar i dörren tackar gud

2a gången parkera jag bilen på parkeringen utanför lägenheten så kom det ett gäng polare o vi började prata sedan gick vi alla upp till mig dan efter säger min flickvän att din bil står här på p platsen o låst och med nervevade rutor 2st med stereon i o allt

det visade sig att jag hade tur båda gångerna och det lönar sig att skapa så mycket kontakter där man bor så att folk vet att dom inte ger sig på din bil

Länk
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Theprophet; Det är något jag håller med helt om! Ser mycket hellre att de snor bilen än att de vandaliserar den. Tänk att komma fram till pärlan och upptäcka alla bucklor, repor, fotavtryck osv, skulle känna mig helt kränkt:-(!

"let the Best Machine Win!"
järnet
Jag fick nyligen höger backspegel avsparkad när bilen stod parkerad på Östermalm.
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Grannens katt har lämnat smutsiga kattass avtryck på min bil mid flertalet tillfällen har dock inte kunnat ta "nisse" på bar gärning så han kan ställas innför rätta.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
min reg skylt blev snodd tjuvarna skruvade tillbaka tillome mina skruvar till plåten,, sen så har ett antal bmws vid min parkering blivit sönderslagna....=// fotavtryck, kossade lampor mm ...

Var på IKEA och handlade.Fick hela höger sidan repad på V12:an.
Min tjej var och besökte ett sjukhus genom arbetet, fick vänster framblinkers sönder sparkat + hela höger sidan repad.
Hennes bil var 3 veckor gammal.
"Vad har vi gjort för ont som kör BMW"
Man blir så jävla förbannad, men man är inte förvånad.
Har tänkt många gånger att köpa 20´´ fälgar till 12:an, men har skitit i det.Sätter man på det så själ dom säkert hela bilen.
Näe, man får köpa sig en rostig 240 igen.........................

"BMW make the world faster"
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Har en gammal "arbetargolf" avställd, oskattad & sönderkörd, som står på en inhängnad arbetsplats. Denna har blivit bestulen på samltilga torkarblad... är helt 100 på att det är ryssarna som kommer med timmerbåtarna som knyckt dessa. Men det kan jag bjuda på!

Mvh Henrik.
Huv, dörrar,skärmar,tak allt repat.Rutorna krossade på vänster sida samt att bakdörren hade öppnats med kofot. Låsen trasiga.Allt detta för att jag har 18" magnesium fälgar som någon ville ha, men inte hittade låsnyckeln.Det tog 4 månader innan jag fick tillbaka den.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Jag hade parkerat min 535i -89 på sturegatan i sthlm för att gå på bio en sommar för 1-2 år sen. när jag och två kompisar kommer gående mot bilen så ser jag en kille som är i färd med att ställa upp en tom ölburk på taket. Jag går fram till honom och säger " Ta bort den där jävligt snabbt!!!" ,han tar bort burken och ber om ursäkt innan han lommar iväg. Känns skönt att ta någon på bar gärning även om det inte var fråga om någon skadegörelse.
Sen oktober -02 bor jag i sthlm innerstad (hornstull) och parkerar 325:an på gatan , har klarat mig hittills från skadegörelse.
Däremot går jag bara och väntar på en parkeringsskada,bilarna står väldigt tätt på gatorna. En gång satt jag i bilen och så kommer en V40 och ska ha platsen framför,vad gör gubben? jo backar rakt in i kofångaren(väldigt sakta men iallafall) ,som tur var träffade han bara nummerplåten så det hände inget.
Någon som kan tipsa om garage i närheten?

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Hade inbrott i min på verkstad. Tog stereon (utan front) å lite sånt. Hade låsmuttern till två fälgar låg i facket så att meken kunde ta bort däcken. Men tack o lov lät dom 16" sitta kvar. Kanske noterade dom inte låsmuttern eller oxå var dom stressade. Lite tur i oturen i alla fall....
Fy fan för vandaler och annat folk som inte kan skilja på mitt och ditt! Det är ett jävla pack som borde straffas enligt islams lag...hand avhuggen eller något.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jörgen Nymann UGM.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
UGM?

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
U Got Mail
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
player UGM

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.