AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.398

nån som råkat ut för vandalisering på bilen?

Sida 3 av 5
Bimmer7er
Ja, sjukt e bara förnamnet, man har ju inte rätt att göra någonting, trots den mkt. hotfulla situationen. Dom måste slå sönder och stjäla bilen + misshandla mig först innan jag möjligtvis har rätt att försvara mig utan att jag själv åker dit. Så ibland är det bättre att ta lagen i egna händer. Men den här natten var jag ensam mot 15 galningar. Jag vill ju inte heller ha nåt "efterspel" från dessa "trevliga" ungdomar, vi bor antagligen i samma förort (Sthlm). Skulle känna igen minst två av dem, så skulle jag stöta på någon nån dag så vete f-n vad jag tar mig till. Som sagt, ta lagen i egna händer är väl enda alternativet. Ibland.

/// Bimmer7er
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Det var värst.
Finns det sådant pack??

Då känns min repade dörr som ingenting vilket jag dock inte kände efter att jag hade haft bilen obevakad i 4 timmar inne i stan.
Bimmer7er
Pack finns väl iof överallt, men jag skulle gärna byta
Sthlm mot Borgholm :-)

/// Bimmer7er
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag ägde ju em gång en vacker Compact med viss Hamann-tuning. Det var en gång under den tiden då jag så öppet skröt om min fantastiska P-plats invid ett skyddsobjekt; Karlbergs slott också hemvist för 400 kadetter. En dag hade jag ställt bilen närmast kadetternas flygel och fick en stor spya från 3'e våningen över bilen. 'Pizzans' utbredning och omfång måste bero på fallhöjden, annars vete fan vad det var för kräk som gjorde det. Usch

Hemma stod den ute på gatan. Det värsta som hände då var att någon slet av mina M-emblem. / Säkert någon BMW-entusiast som irriterade sig på M-märken på en icke M-bil... / Vem vet?

Nästa bil; en Coupe, nyss nerlackad och försedd med M3 GT frontspoiler, fick inte ha de nya delarna ifred en hel natt. Koffe hade precis åkt hem och jag satte mig framför datorn. Vid nästa anblick ner mot gatan hade någon påbörjat stöld av frontspoilern. Jag hastade ner och parkerade om bilen. Spoilern fick jag ha kvar men listverket tog de.

Samma bil fick repor dragna av nycklar och ja, jag har belägg för att tro att någon haft sex ovanpå motorhuven.
Det satt tydliga handavtryck framtill och i mitten av frontpartiet hade något tungt legat emot och gnidit.

Nu är jag billös, men nästa gång blir det garage. kosta vad det vill.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Bimmer7er>>

.."Vid fara för eget eller annans liv.." Det innebär mao även uppenbara hot mot ditt eller annans liv.

Du kände dig hotad i den situation som rådde. Det faktum att du känner av hotet räknas för att du skall kunna agera enligt nödvärnsrätten. Hotar ett gäng på 10 pers dig med stenar, plankor o flaskor (annat dolt) så har du goda motiv i en rättsprocess.

Jag tycker att du handlade helt rätt som backade därifrån. Personligen hade jag gjort samma sak.

Hade jag varit i tjänst och ensam ställts inför detta hot hade jag gjort samma sak; lagt i backen och tryckt ner gasen. För, om någon är så dum att han ger sig på en målad bil med texten SKYDDSVAKT så har han nog hemska förutsikter...

Stockholm sover aldrig.
synd att det finns folk som är så avis..

//Fredrik
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Bimmer7er: I vilken förort bor du? Blev helt mållös när jag läste ditt inlägg!

"let the Best Machine Win!"
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Nja Det var ju i Kalmar:)
Bimmer7er
Moonflower:
Västerort

/// Bimmer7er
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Bäst att hålla sig kvar på norr då:-/. Sverige börjar ju likna skräpmatslandet på allvar!

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
På en kompis volvo 140 hade nån gått över bilen och hoppat på främre kanten av bakluckan så nu är den intryckt där och bakluckan går ej att öppna =(

----
Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
moonflower: Det är inte lite likt det börjar bli heller! SOm tur bor man ju Längre norr ut än så =)

Vore kul och veta vart resp. "gubbe" bor i för stad för att därigenom kanske dra en slutsats att det är vanligare i vissa städer/typer av städer eller om det rent av är så att normalfördelning gäller?

:)

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Tror nog det generelt gäller så att Större städer= större probelm!

Micke Andersson
325i Coupé -92
Jag mår nästan fysikt illa av att läsa allt skit som folk råkar ut för. Tidigare har jag haft gamar som plockat både det ena och andra från bilen, men nu när den står i garage (med egen bur) så har den fått vara ifred.
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Det värsta som har hänt min min var när någon hade hällt milkshake eller smlät glass på motorhuven. Inte så farligt, men det var inte så kul att tvätta bort det en kall höstnatt.

Det låter ju helt sjukt vad som händer nere i sthlm. Carjackings, folk går på bilar osv. Suck..
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
... och så ska den ju bort om några veckor i samband med ett bilbyte. Hoppas nästa ägare tar väl hand om den.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Några ungar kastade snöboll på mig och min bil igår. De lyckades träffa vindrutan. Vi blev förbannade, tvärstannade och sprang ifatt ynglen. Plötsligt hade de inte kastat snöbollar och de hade sprungit för att de frös och ville hem snabbt. Tydligen så skulle de inte hem eftersom när jag tittade ut på uppfarten hos min polare där bilen stod så fick min motorhuv agera avskjutningsramp för en av deras raketer. Kan bara säga att jag har en hel del poleringjobb framför mig. Det är sjukt så mycket skit som kommer ut ur en nyårsraket. Min motorhuv ser ut som om nån har hällt en blandning av olja och besin på den och sen kletat ut det med en gammal fotbollsstrumpa.

Jag är väldigt arg just nu.
alltså, när jag läser detta ryser jag!! Min bil är nylackad och har endast ett stenskott i huven ETT enda! den har inte heller nån rost, kul om nån slår sönder den, så får jag ut vad en 83:ans 323:a är värd? dvs noll! ryser, men till sommaren blir det iaf ett fett larm eller en egen modell av t-lås brytare.

//Fredrik
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Theprophet; Sad but true, har faktiskt haft funderingar på att flytta norrut (av flera orsaker). Men ni som bor norröver är väl inte heller förskonade från "spännande" små inslag i vardagslivet? Det är nog mycket få förunnat.....
/MVH Kalle

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.