|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
1. Söndersparkade bakljus 3 dagar efter leverans 2. Spottloskor, snus, milkshake och till och med en tonfiskbaguette på motorhuven Lyckligtvis inga dörruppslag än /Dominik |
|
|
Det verkar ju inte vara någon brist på slödder ute på gatorna i Sverige idag i alla fall... BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Farsan fick räk smörgås på sin peugot.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
har en 320Ci 93 fick fram rutan krossad och ena sidrutan troligtvis med en ölflaska för det hade stänkt öl och glas i hela cupen... Någon snorig spottloska har jag också sett ett par gånger.. dock bor jag inne i stan och har inget garage.. så man får väl vara glad att det inte hänt mer.. |
|
|
Polaren hittade en begagnad ihopknuten kådis på sin motorhuv... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| bra att folket skyddar sig iallfall ;) Fler vandaler är inte precis vad jag önskade mig i julklapp.. | |
|
jag fick min framspoiler stulen, men de var ju iallafall "snälla mot bilen" de repade den inte eller så.. nu senast var det någon rolig j.vel som trodde att det var påsk och kastade råa ägg på bilen... varför tycker folk att det e så kul att göra sådant, för det kan väl inte bara röra sig om avudsjuka?? snygg, snabb, farlig... |
|
|
Visst kan det vara avundsjuka. Har hört en kille försvara sig i tingsrätten med: "Ska jag som jobbar och betalar skatt inte ha råd med en M5:a ska fan inte en blatte heller ha en". Detta efter att en bekants bil (som för övrigt är helsvensk) blivit kraftigt vandaliserad. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
Bimmer7er |
Skulle hem en natt efter att ha varit hos en polare som bor i ett område (gata) där det endast finns 1st in/utfart till och från. Jag hör och ser ett ungdomsgäng väsnas vid själva utfarten, det kändes inte bra men dom där j***a snorungarna ska inte få mig att gå hem (7km), när jag kör fram till utfarten ser jag att dom har blockerat vägen med stenar och bråte, jag stannar låser dörrarna och vevar ner rutan (10cm), två svin börjar rycka i dörrhantagen (som är låsta), dom skriker åt mig att låsa upp dörrarna annars ska vi slå sönder både dig och bilen! Gulp! Dom småbultar på biltaket med händerna i avaktan på mitt beslut, jag lägger direkt i backen och full gas, en kastar då en stor träplanka som missar bilen, resten kastar sten och ölburkar varav en ölburk träffar framrutan, dom samlar ihop sig (10-15st) och börjar jaga mig (på en återvändsgata, kul), jag kör desperat in på små gångvägar och lyckas av ren tur och mycket möda hitta en utväg. Jag ringer polisen som är på plats efter 20 MINUTER som tillkallar hundpatrull. Bilen klarade sig. Jag åker hem. Hoppas hundarna bet ärslet och.....av hela gänget. Ingen höjdarupplevelse. /// Bimmer7er |
|
Bimmer7er: Du skulle ha backat 30 m, sedan lagt i driven och kört plattan genom golvet!! Det hade varit synd på fronten, men bra för världen. Nä jag vet att det är lätt att säga så och det är väl trots allt en j-vla tur att du höll isen kvar i magen. Själv vet jag inte hur jag skulle reagera, hoppas både jag och packet slipper få reda på det. ________________________________________ Länk |
|
Bimmer7er |
Jo, jag var j-vligt sugen på att köra på några, men hur hade det slutat, sönderslagen bil + åtalad för mordförsök :( /// Bimmer7er |
|
2 veckor efter jag köpte min förra bil var det nån som slagit en fet bula i huven på den. Några månader senare äggkastning sm med min bil som mål. Äggvita är inte kul att få bort når det torkat. Och nu sist en repad dörr... Skönt att ha garage nu iaf :) För att saker ska gå fort måste det få ta tid! |
|
|
Vad händer igentligen om man kör över någon som ger sig på ens bil? Det är ju rent självförsvar! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
J.L. Det beror väl på, i Bimmer7ers fall kanske man skulle komma undan med det, eftersom stämningen verkade varit väldigt hotfull. Det stod ju utanför bilen och väntade med vapen o.dyl. Men det är väl den gamla regeln "ej mer våld än nöden kräver som gäller", så om man kör ihjäl någon i färd med att stjäla bilen av dig så åker du nog dit på dråp. ________________________________________ Länk |
|
|
Nej, jag har inte druckit :) Såg att de sista citationstecknen hamnade lite väl sent, men ni förstår säkert vad jag menar... ________________________________________ Länk |
|
|
Bimmer7er;...var dette i Sverige eller i Gaza (Palestinien) ? BMW - Freude am Grazat fahren ! |
|
|
Krossad bakruta och förstörd instrumentering blev resultatet efter ett inbrott i våras, tur att dom inte viste om slutstegen och allt annat som låg i bargaget.. :) Nu står pärlan inlåst över vinten sen har jag skaffat garage till sommaren.... "Håller på förfullt med att få in is-motorn i bumsen" Mvh Martin |
|
|
wolw: enda gången du får använda "pacificerande" våld är väl då det är fara för ditt eget eller annans liv. I Bimmer7er:s fall var de väl ute efter bilen? Hade en av de små d**larna visat en pistol borde det varit fritt fram att spela bowling med bilen och ligisterna. -Livet är orättvist och det skall övas! |
|
|
Bimmer7er: Sjukt.. sjukt.. sjukt... Folk är fasiken inte friska i sverige nu mera jue! Jag har varit nära på att bli prejad av vägen två ggr sen jag köpte min Beema! En gång på E4a:n i 120-130 vid omkörning! D var det en sate i en VW Transport som ville ha in mig i mitt vajern! Hade luyst att döda han!! Tur jag har min nakskada så jag tänker en gång till... Andra gången var vid ett fil byte.. folk markerar inte vid filgyte alls jue!! Fpolk verkar inte fatta att man kankse ska se sig för och varna andra! Han hade tur att han inte svängde in på macken som jag stanna på! För då had jag slakta hans Merca skit (brusar upp mig). Men efter att bara haft bilen 3 månader så blir man rätt less! I övrigt så har jag slupit undan, folk verkar inte reta sig lika mycket på en Touring som tur är =) - Den gör sig bäst på natten! Älskar du inte BMW, kan du ju starta ett eget forum ;) |
|
|
Dmi: Jag hade nog känt en viss fara för liv och lem i hans situation... De hotade ju till och med om misshandel ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.