|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Pratat med ett par bilvårdsfirmor och Yes skadar inte lacken. Tvättat ganska många bilar med Yes och alla varit i mint condition i alla år jag ägt dem. Så förklara gärna vad det förstör för det stämmer verkligen inte! De som argumenterar mot vill sälja svindyra och dåliga schampon. Ungefär samma argument som de som vill sälja anti-mögel medel till hus eller svindyrt rengöringsmedel till granit. Yes fungerar kanon i alla dessa tillfällen oavsett vad säljarna av "supermedlen" säger. Kommer givetvis få en massa mothugg men fakta kvarstår. Har tvättat bilar under många år med yes och alla var och är perfekt i lacken... |
|
|
hybris>>Jag har ingen aning om det skadar lacken eller ej. Men vax löser det upp, det är ju framtaget för att lösa fetter. Perfekt att använda innan man ska rekonda sin bil då det mer eller mindre löser upp gamla lackskydd. |
|
|
Däremot så kan yes ta bort vissa vaxer så det skall man veta när man använder det. Fettlösande. Jag använder olika medel till bilarna och det beror på årstid och för vad. tvätt, tvätt+vax, tvätt efter nyligen vaxad etc etc. Många bilschampo är skräp. BMWs schampo är faktiskt helt ok. |
|
|
Gällande min 1M så är den bara en vecka. Inte tvättat den ännu då den varit väldigt ren. Lite slask nu så blir tvätta i helgen. Använder meguirs grejer. Som sagt Yes fungerar utmärkt så länge man inte har vaxat och vill behålla ytan. Rent och fint blir det och påverkar inte lack eller annat på bilen. Har många års erfarenhet av det så den som säger något annat vet inte vad han/hon pratar om. Varför använder jag Meguir då? Jo för att jag tycker det är ännu bättre... ;-) |
|
|
Kan också rekommendera Meguiars produkter. De är verkligen riktigt bra för det priset som tex shineorama erbjuder. Enkla att applicera för hand och ger riktigt bra resultat. Schampot från dom är det bästa jag provat. BMW 4 Life |
|
| En tanke....verkar som om många handlar från Shineorama. Det skulle kanske gå att fixa någon rabattkod till våren för oss AP medlemmar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.