|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Soton |
Hur bra är BMWs egna bilvårdsprodukter jämfört med Turtle eller annat vanligt fabrikat som går att köpa på en vanlig mack? Skiljer det mycket i pris, har lagt märke till att BMWs flaskor är rätt små. |
| Bmw´s produkter är mycket bra samt förvånansvärt billiga. | |
|
Tvättade bilen med BMW:s egna schampo och bilen såg helt knäpp ut efteråt. Som den kan se ut när man snabbtvättat med en schamposvamp i starkt solljus så att schampot torkat fast ungefär. Jag stod i tvätthall och följde instruktionerna gällande blandning. Fet hinna över hela bilen. Nån som vet vad som hänt? Kör alltid med Turtles Supertvätt annars känns ju inte som att jag fortsätter med BMW:s schampo. Fick vaxa bilen för att få bort det då jag har slut på mina andra schampo. |
|
| Glömde du vatten? :) Jag har alltidb tvättat med BMWs tvättmedel utan problem. | |
|
Använder lika mycket som jag brukar när jag kör med Supertvätt. Såg efter första vändan att motorhuven såg konstigt ut tvättade en vända till ingen skillnad. Tror nog att det är fel just på min flaska. Har använt BMWs schampo tidigare för 5-6 år sen, inga problem då. Rutorna ser helt konstiga ut med intorkade vattendroppar och en tunn film, man kan alltså skriva med fingrarna över lacken o rutorna. Brukar räcka med fartvinden för att rutorna ska bli kanon. Skinnar resten av bilen såklart. Här gick jag över rutorna med sämskinnet ändå ser bilen ut som skräp! |
|
|
KAN vara vattnet oxå som inte gillar just det schampot. Ta kaffe tex, här i staun blir Löfbergs löjligt beskt medans Gevalia funkar kanon. Lite utanför stan där vattnet kommer från annat håll är det tvärt om. Bara en tanke då jag har använt BMWs egna i massa år utan minsta problem. Eller som du säger, fel på flaskan. Skummar det som det brukar? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det var just det det stod på flaskan att man skulle ta två kapsyler eller tills det skummar det skummade knappt alls. Såg nu i eftermiddag att det var missfärgning på njurarna, har jag aldrig varit med om tidigare. |
|
|
Kör med Mr caps produkter (svamp, schampoo och syntetiskt skinn) kan varmt rek. Samt kör med fälg rengöring o insekts tvätt från bmw /Anders |
|
|
Ja, nu när förtroendet för BMWs grejer är i botten så är jag öppen för alternativ. Prisnivå på Mr Cap produkter? |
|
|
Jag minns faktiskt inte vad de kostar, ligger lite högre förstås än på macken, men svampen är fantastisk, schampoot jättebra och har aldrig haft ett bättre skinn. Vanliga sämskskinn går ej att jämföra med detta skinn som fullkomligt suger sig fast och bilen är torr på en liten stund. Säkrast är att du åker förbi närmaste Mr Cap anläggning eller också ringer dit och frågar. Men oavsett om det kostar en slant mera så räcker de längre och är väldigt bra. /Anders |
|
| Jag brukar köpa det här schampot Länk från Bollnäs bilvård. Snabb och trevlig firma som har det mesta man kan tänkas behöva till bilvård. Kan väl vara ett alternativ om du vill testa annat än BMW-produkter. | |
|
Testade den nya flaskan med BMW Bilshampo och nu fungerade den som det är tänkt. Den gamla flaskan kom ju med andra produkter i en tvätthink, gissningsvis gamla produkter som dom ville bi av med för just den kombon av bilvårdsprodukter har jag inte sett hos nån annan BMW Åf. |
|
|
Länk |
|
|
BMWs champoo är mycket bra.....testade den idag och kommer att fortsätta använda det vidare på min F11 Testade detta med..... med mycket bra resultat Länk |
|
|
Bmw´s produkter är faktist mycket bra och biliga.....har testat de mesta. |
|
|
Länk där finns en hel del. någon som testat cockpit spray lr liknande? kan man fräscha upp instrumentbrädan på e39? det funkar väldigt bra på vissa Volvo att lägga något vinylglans lr liknande, men det är väl inte riktigt samma material...? |
|
| Yes... Billigt och fungerar kanon! | |
| Yes... billigt, ja. Tyvärr löser det även upp allt ev vax/skydd på bilen. Ett riktigt bilschampoo är att rekomendera före Yes eller andra diskmedel. | |
|
Diskmedel innehåller tensider som skadar lacken! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Det är Sonax som tillverkar BMW's bilvårdsprodukter; kan vara bra att veta. ---- BMW CS #6212 |
|
| Hoppas du inte tvättar 1 an med diskmedel Hybris... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.