AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.288

hur klarar bilen kylan?

Sida 2 av 3
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Hej Len!Hade Du vetat,hur en Audi 100-as motorrum ser ut,då har Du inte skrivit så dumt!Hälsningar Micki.

Går bestämd framot!
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Wrath, Motorvärmaren hör man som ett svagt brus när man sätter i sladden med huven öppen och örat nära motorn. Det bör väl vara rätt tyst runt omkring ochså, ska väl synas på tempmätaren om den varit i 3 timmar eller mer.

---------BMW ///M3----------
Len
Micki - gissar att du syftade på idén med kupevärmare et.c. - jodå jag har sett hur ex.vis en 100 ser ut (puh), men förslaget gällde förstås nå´t med space, en gammal jenkare eller annat (kanske en icke-komprimerad bmw t.o.m.).

När det rullar så rullar det!
Och när det gnisslar så kostar det.

len
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Kontant:

Om den inte fungerar vad är det för fel då ?

Länk
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Svårt att säga den kan vara utbränd eller så är det något fel på anslutningskablaget, går väl att mäta med en ohmmätare (multimeter).

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
ok för jag är nästan hundra på att den inte fungerar , för det tar lika lång tid för motorn att bli varm om den står med motor/kupe värmare i 4 timmar som den står utan nåt av dom...

Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Wrath: Lägg tassen på spisen o känn efter nån tim senare...

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
får prova det... men ska motorn bli varm då ? kan ju prova inatt , ska låta den stå på hela natten...

Länk
Wa
582
Wallace
325ITM Tåring -06
Ho-Ho

Har varit o Norrland över Jul och Nyår. -30 grader, bilen stått i nästan 2 veckor. Noteras bör att det varit ca -25 i snitt. Startade den i morse (vi åkte till STHLM idag). Lite trött i 1 sekund när man drog på nyckeln, sen sa den....javisst...här var det tänt. Dock var spolarvätskan fryst.....inter riktigt blandad för att tåla -30 om jag ska vara helt ärlig.

Mvh / Wallace
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
-30*C.Usch fy va otäckt detta låter!
Det sägs att man saltar istället för sockrar i lapphelvetet också!

Och där ska jag bosätta mig nästa höst + fyra år.

...Henrik
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Min motorvärmare kan ju omöjligt fungera ! har haft den på i 12 timmar nu , fast det klart motorn blir väl knappast varm så man kan känna det med handen när det är 30 minus ute men slangarna borde väl bara varm eller så ? dom är stenhårda !

/Mvh Göran
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Du får nog byta värmaren om det inte märks efter 12 timmar.. Brrr -32 ute, Nu behövs motorvärmaren....

Din motorvärmare är garanterat blåst... motorn blir rejält varm om man känner på den efter typ 3 timmar oavsett hur kallt det är ute i.a.f min...

"Att köra framhjulsdrivet är som att bli bogserad"
Gemini__
Var uppe i Åre över årsskiftet, där kan man snacka om bilar om som krånglade. Bitande kyla hela tiden sätter sina spår. Det var faktiskt överraskande många nya bilar som krånglade. Bärgaren hade fullt upp med att få igång alla bilar. Men kompisens "slängde på" sin m-värmare, ngn timme senare var motorn rejält varm. Otroligt effektivt. Så kommer det ingen värme efter ett par timmar så e nog m-värmaren defekt som sagt.

Mvh:
Thomas
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
När jag har haft på min motorvärmare och sedan startar motorn rör sig tempnålen ytterst litet. Den är fortfarande nere på djupt blått. Kan inte tänka mig att motorn blir speciellt varm. Installerade värmaren i höstas. M40 motorn.
Är detta normalt?

Mvh Henrik.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
om nere på blått är +20 är det väl bättre än -20,
eller hur?

/göran,
vintermannen/
Behöver man inte kombi, behöver man inte bil
Paap Reeder
Hej!
Har gjort följande vetenskapliga test de senaste två nätterna.

I förrgår natt -23,6 samt i går natt -22,1 på minnet i yttertempmätaren.
Ställde bilen de båda på kvällarna utan motorvärmare.
Kl 0930 resp morgon startade jag så min M 30:a.
Vid provet i förrgår gick den igång på 4:e försöket á 5 sek. Då hade jag kallstartventilen bortkopplad (sedan i somras).
I morse gick den igång vid första försöket á 5 sek och då hade jag kopplat in kallstartventilen igen.

Normalt får hon i regel alltid stå 3 tim med motorvärmare. Motortempen blir vid - 20 ca + 25-30 grader mätt alldeles bakom termostaten. (Har en spec digtempmätare i ett av uttagen på termostathuset).

MVH /// Paap R
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Ja, det är bättre.
Blått är alltså ca +20?
Stämmer det du påstår är det ju ok.

Mvh Henrik.
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
OK, jag ger mig. Trodde alldrig att motorn blev så varm...

Mvh Henrik.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Amen vad finns det för olika motorvärmare då ? jag har typ slangvärmare eller vad det heter ! finns det nå annat ?!

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.