AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.433

Grym ringtaxivideo i regn

Sida 1 av 2
Otroligt kul:

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hyffsat säker chaufför! :)
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Det är väl en tjej som kör den M5:an nu..??

Tror jag läste det någonstans..

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Gudis: Japp det är en kvinna som kör ringtaxi: Sabine (Schmidt??). Hon bör kunna banan om någon...har för mig att hon satte klassrekord på ringen redan som 19- åring....

vem sa att kvinnor och bilkörning inte går ihop? ;)

///M vh
Kalle H, BMW CS(syd)#5120
Gudis
Hade varit kul att åka med ett varv eller två.. Man kanske ska ta med sig spypåsar =)

Grym va killen på att köra med iaf.

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Nu har jag fått ner filmen...och det var ju bevisligen inte Sabine som körde, men den var precis som Gustav utlovat MYCKET rolig :) Verkar ju nästan roligare att åka ringtaxi på blöt bana än på torr!
gu
394
gurr
M5 -95
det där måste vara ett utav dom få yrken man frivilligt kan tänka sig hålla på med?
KOllade också på den igår men såg ganska snabbt en G*lf? liggandes före i 5-6 minuter utan att han kunde passera.

Ingen som kommenterat det ännu, dock har han ju mer eller mindre (mest mer) ställ i varje kurva.
Visa användare
425
Gudis
haha.. ville inte kommentera det =) för risken att detta ska bli längsta tråden i forumet. =)

li
1.959
liste
535i -89
Det är ju iofs inte så att han ens FÖRSÖKER komma om Golfen innan. Ligger och "fiskör" och leker lite på den blöta asfalten. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
JAg kommenterade det men kommentaren blev borttagen! Golfen vad det bra ös på.
Visa användare
425
Gudis
Haha..

Han leker rätt ordentligt, men det är kanske lätt med den bilen. =)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DSC av misstänker jag :)
Visa användare
425
Gudis
Men det är rätt lätt med min gamla häck, men man har väl inte samma kontroll som honom.

Felet är väl bara att man inte vågar leka så mycket. =(

Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Här finns lite info om Sabine och ringtaxin. Jag hade hennes hemsideadress innan men den verkar inte fungera längre tyvärr. Jag har hört rykten om att man inte skall få filma sina framfarter på ringen ifrån bilen längre pga att det hetsar förarna för mycket och det sker för många avåkningar där. Någon som kan bekräfta?

Länk

Cyberoid
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
För tillfället är det förbjudet att filma på Ringen, förhoppningsvis försvinner det förbjudet. Om inte så finns det ju alltid pennkameror och liknande...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Man får väl inte filma i huvudtaget på ringen längre ? Kanske gäller även ring taxin då.
Cy
97
Cyberoid
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Förbudet måste vara väldigt nytt? Jag var på ringen och körde i sommras och då var det inget förbud vad jag märkte av i alla fall! ;o) Fullpackad Toyota Rav4 med 4 personer och takbox fick tyskarna att peka och vika sig dubbelt av skratt!! Det snackades förresten om ett dödsfall i veckan när vi var där, men det känns som om det inte skulle stämma precis. Skulle det vara sant kanske ett förbud mot filmning inte e så dumt i alla fall?

Cyberoid
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Förbudet infördes i September.
ant
dom här taxibilarna, är det bara bmw dom kör med? finns det andra bilar att åka med i?
vad kostar det? misstänker att det kostar en slant.

==========
Länk
Cy
97
Cyberoid
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Det finns även andra bilar man kan åka med, men då är det företag som anordnar och inga "äkta" ringtaxis. Den första bilen vi såg vid banan var en gul Viper med 20" fälgar. Det var Zakspeeds bil och man kunde få åka med ett varv för det behagliga priset av 200 Euro!!! Tror ringtaxin kostar 130 Euro, men då kan man i alla fall vara 3 som delar vilket blir svårt i Vipern.

Cyberoid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.