|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Nu är hemsidan ännu mer uppdaterad! |
|
|
Andreas, det där ser jävligt fint ut måste jag säga!!!!, är förvånad över att det gick att få plats med så fina däck bak med den bakvagnen!! du får gärna ta lite kort under bilen på bakvagnen, skulle vara skoj att se hur den ser ut!!! och det skulle vara asbra om du kunde mäta hur bred bakvagnen är över svingarna dvs yttersving till yttersving där däcken ligger, så kan jag få klart för mig om det går att få dit en sån där bakvagn på min M-breddadde 02:a, det är även intressant att veta hur långt man kan flytta in silentblocken innan dem tar i svingarna!!! /Marcus |
|
|
Ser man på, det ser ju riktig trevligt ut!! Riktigt fint grenrör. Hoppas att du inte tänker smälla med bilen i fronten.... det blev "lite" urkapat i rambenet för grenrörets skull. Risken är ju att den skulle bli lite lätt krokig då.... ;-) Du skriver att du vill ha 725+hk ur motorn. Men då undrar jag varför du valde en så stor turbo som är god för 900-1100Hk, blir inte motorn lite väl "seg" då på låg & mellanvarv? MVH. /Bonje |
|
|
Jäklar vilket aggregat,otroligt välbyggt grenrör andreas. mvh petri |
|
|
Jag tycker andreas gör rätt i aggregatval, det finns en viss kolfiberbil i landet som hade en turbo garanterad till 1000hk, men den vägrade pumpa luft för mer än drygt 800hk om jag inte minns fel?? då byttes turbon ut mot en fetare och man kunde mappa fram drygt 950pollar (tror jag det var eller??) så satsa på med både hängslen och livrem!!!=) sen om man märker att det är åt H-vete för stort är det bara att byta eller köra lite gas för att få fart på grejerna på lägra varv!!=)!! |
|
| Min enkla filosofi: liten turbo=liten effekt, stor turbo=stor effekt. Min GT42 verkar ju funka fint då Uffe Hagberg bromsade ur 725 hk vid 2,2 bar ur sin sierra, detta trots att någon Göteborgare ringde till mig(varför?) och berättade att den minnsann inte kunde pumpa luft för mer än 650 hk med 64mm inlopp, det sa fysikens lagar :-) Ibland vill man bara skrika. | |
|
Pitebo: Ja tar måttet imorrn om ja kommer ihåg! Bonje:Jag sätter ju i fullbur så jag svetsar buren i fjäderton och rambalk,så de blir inte så mycket svagare.. Ang turbon så är de bättre att satsa på ett större agg än behövligt...mitt agg garanterar dom 850hk ostressat,men klarar ca 1000hk när man stressera de. Stressar man ett agg så blir de ju väldigt mycket värme!Sånt vill vi inte ha:) Men nu har ja beställt med 1,25avgashus så de är "relativt "litet,räcker de inte tar jag hem ett 1,30. MVH Andreas |
|
|
Hehe=) 1,25=litet=) allt är relativt=) skulle vara bra om d kunde mäta, är inget sugen på en volvo 240.bakaxel, men om en sån som din rymms i min breddade så blir jag nöjd!!! det är gött grabbar i avesta!!!!, pressa på!!!! blir roligt att se era bilar till sommaren (igen) och hoppas att laddtrycksgudarna är med er inför årets tävlingar!! Och som du säger Bäckis!!! ibland måste man titta på verkliga siffror ist för teoretiska, då dem flesta teorier antingen inte stämmer eller saknar verklighetsanknytning!!!=) det som är bra med en STOR trbo är att man slipper oroa sig för att den är för liten iaf=) hehe |
|
|
Ang. olika lådor,vilka lådor passar ihop med M50 motorn? Passar de gamla 325 lådorna också,och i så fall,vad skiljer på kopplingarna? /Matte |
|
|
orig 325 (M20) lådorna passar mot M50/M52,kopplingen är samma också... |
|
|
Ok! Det var inte illa menat, jag var bara nyfiken. Det ser ur som du har svarvat teflon motorkuddar. Hur blev det, mycke vibrationer eller?? >Bäckis. Det finns tydligen en fler knasiga Göteborgare än den du pratade med.... När jag vid några enstaka tillfällen har pratat med GIK i göteborg, då blev jag fullständigt vansinnig!! Jag skulle bara fråga några skitsimpla saker...... Blablabla...blablabla.... -Vad har du för komp i din motor? frågar han. 8,8:1 svarar jag. -SUCK!!! Då kan du lika gjärna lägga ner ungefär, du måste minst ner till 7,5 -7,8:1 för att det ska funka osv. Det var nästan så han ville att jag skulle köra turbo och trycka genom några gamla förgasare..... Dom verkar ha fastnat någonstans mellan 70 och 80 talet. Numera ringer jag aldrig med till GIK och frågar något. Men därimot så är Sven på Turboservice bra att ha o göra med! |
|
|
Bonje: Det kan bara inte ha varit Peter som du pratade med, det är en bra kille. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag är nu 17 år och har börjat med körkortet.... Och hade tänkt skaffa mej en BMW 325 och Turbokonvertera. Jag vill ha en som ser ut som BMW Andreas och undrar om det skiljer något i utseende på 325 mellan 87 och lite framåt???? Sen även en till grej om jag nu köper en 325 och konvertera och stoppar i en Holset HX40, 40mm Wastegate, 500cc spridare, Någon bra IC, och ett bra grenrör så klart... Samt att man gröper ur kolvarna, kulpeenar stakarna och väger och balanserar det och portar toppen. Skulle det då hålla för 500hk??? BMW Anderas bygger du grenrör åt andra folk med???? Vill ha BMW 325 TIC |
|
|
Välkommen hit Orrez! Ni var det ju inte riktigt det här som du skriver om som diskuterade här just nu va?! Inget illa menat, men du kanske skulle försöka göra en ny tråd så du får svar på dina frågor eller använd sökfunktionen och sök efter tex turbo eller kanske BMW Andreas. Då får du upp dom länkar som han har varit inne. Det finns info om Andreas "gamla" motor om du letar och ja, jag kan redan nu säga att det håller om du gör som du säger. Andreas har gjort grenrör till andra behövande förut. Jag personligen tycker det är kul om ämnet inte avviker allt för mycket från där det startade. MVH. /Bonje |
|
|
Okej Vill ha BMW 325 TIC |
|
|
Bonje:Japp de är teflon,vibrera inte de minsta.. Orrez: Jag bygger grenrör åt andra jag,hör av dig när du behöver ett... /Andreas |
|
| BMW-Andreas: ville bara påminna dig om att mäta bakvagnen!! | |
|
Hur mycket tar du för ett grenrör till en 325??? Vill ha BMW 325 TIC |
|
|
Bonje: Många av det "gamla gardet" tror att det som gäller för effekt är 7.0:1 i komp och ett par rejäla dellorto tryckförgasare. Varför köpa ett dyrt styrsystem och sen ha 7.0 i komp så man lär ladda flera kilo innan det händer något? Jag tycker att ju högre grunkomp man kan ha desto bättre är det. Mkt komp och sen mappa sig förbi problemen är melodin i dagens high tech samhälle. SAAB tex kör ju med grymt hög komp i sina motorer. |
|
|
Andreas: Jag är imponerad!!! Hoppas allt fungerar som du tänkt sen,lär bli elak!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.