|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hemsidan finns på Länk MVH Andreas | |
ant |
=) kul med bilder och info.. jag hoppas innerligt att jag får se din bil "in action". finns det nån möjlighet att du kommer till start i sommar med den nya motorn? och sen ditt nya insug.. är det du som har loppat ihop det? mycket snyggt gjort. ========== Länk |
|
Jag ska köra nästan alla tävlingar nästa år! Motorn ska bromsas i januari/februari så de ligger på lite jusst nu,men väntar på kolvar och turbon för att bygga klart motorn helt. Insuget har jag byggt själv,men en bekant som är bättre än mig på svetsning har gjort alla synliga svetsar. |
|
|
Tja Andreas. Intercoolern sitter bra där. Hoppas att måtten blev bra....så du är nöjd. Du får fixa en åktur till mig i sommar.. ha de bra // Bengan // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Bengan: Den vart superbra,vart lite kapa i karossen men de vart finemang! En åktur kan du nog få om du kommer till Avesta nångång!! //Andreas |
|
ant |
låter kul. i´ll be watching.. =) ========== Länk |
|
Klart jag kommer till Avesta i sommar...vill inte missa kopparracet + att jag skall hälsa på Bäckis oxå... Så räkna med att jag kommer.. Lycka till.. // Bengan // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
ant |
förresten vad kommer du att ladda med nya motorn? har hört av en kompis som har fått en åktur, att fredriks lundkvist ford ska vara väldigt svårkörd när han laddar fullt. inte så konstigt kanske men hur kommer din motor bete sig tror du? kommer du kunna köra med grejerna fullt ut? blir det inte mer som att få till en lyckträff för att få iväg bilen när ljuset slår om till grönt? kommer du åka på gatan med bilen? ========== Länk |
|
Ant: Ja laddar så lite som möjligt för att få ut den effekten jag vill ha! Svårkörd kommer den bli de vet jag redan nu,men de är ju det som är lite sport i de hela! Men jag kommer ju ha drag slicks,och såna är ju mycket lättare att starta med än 4 wd,bara stå på launch varvet och kliva av,gör inge om de spinner med såna däck driver bra ändå.... Självklart ska jag åka med bilen på gatan,det den är byggd för men då kommer jag åka med ca 500 hk,mer är bara lönlöst |
|
ant |
ok. jo du har helt rätt inställning. hoppas bara att inte murphy står bakom hörnet nu när allt ska i ordning.. lycka till! race the smile of their face! ========== Länk |
| Andreas: Vill påminna mig om att din bil var nylackad inför den här sommaren, och den kan väl inte ha rullat många mil direkt?? Sponsorlack?...bara nyfiken som vanligt;) Blir kul att se dig på träffarna i sommar i alla fall! | |
|
Andreas>> Var de jobbigt att passa in växelådan... mycke ombyggnadtioner? Mvh Fredrik |
|
|
Saablans! Har du någon sponsor? eller får du punga ut med allt själv. |
|
|
bmw-andreas: jag tycker du ska fixa en lite mer avanserad sida typ som min.. =P Du kan få se min sen när den kommer upp.. snygg, enkel och snabb! Den som du egentligen skulle haft. :) har moddat den lite! //Fredrik |
|
|
johankihl: Jo min var nylackad tills de här året,men inte den finsischen jag ville ha,så den ska lackas om nu invändigt och allt i daytonaviolett...sponsor på lack har jag också,får ett mkt bra pris! Flygarn: Du får höja hela kardantunneln några cm sen bygga nytt vxllåds fäste och spakställsfäste,sen har du kardan som inte passar också. mc_fox: Sponsorer har jag....Alutech raceparts,VM performance,BMW i Sala, Spons på däck och fälg och sponsrad med lite pengar av mitt jobb...och sen på lack men ja får inte allt gratis av dom,får MKT bra priser,men de blir ruskigt dyrt för mig ändå får jobba som fan! Svårt att hinna med egna bygget när man bygger åt andra. MVH Andreas |
|
|
Andreas>> Tack för ditt svar... Det blir med andra ord en hel del att göra :-) Men det kanske det iofs är värt när man har lite pulver under huven :-) Mvh Fredrik |
|
|
flygarna: Orig 325 lådan pallade ju med ca 550hk utan problem..men ska man över de så är de nog en annan låda man ska satsa på..min gamla är till salu komplett med shortshift. |
|
|
Hur mycket tror ni lådan i iS'n pallar? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Har ingen aning,men 400hk är nog inga problem... |
|
|
bmw-andreas: beror väl lite på hur mycket bett man får i backen... med slicks lär ju 325lådan skjuta vid 400hk... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069 |
|
|
allt är väll relativt eller? //Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.