AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.954

Hemsidan uppdaterad med lite nya bilder

Sida 2 av 5
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Hoppla...
Då har jag massor tillgodo :)

//Ticco

www.ticco.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
joachimsundgren:

Jag hade slicks när ja körde på strippen...
Bäckis hade orig 325 låda förra året med 2,2 i ladtryck och 100hk gas minst 600hk förra året.
Och han hade slicks och körde 10,08 med sån låda..och den gick då inte sönder av för mycket effekt!!
Så nå 400hk går inte en sån låda sönder av,skulle vara en som är väldigt sliten isånafall
/Andreas

Hej Bmw-andreas.

Bäckis körde med E36 M3 låda har jag för mig...
Men kan även ha fel...

Ha de bra // Bengan

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
andreas: gjorde han verkligen det? har för mig att han körde med zf..? har bara svårt att föreställa mig att en anpassad- och "något" överdimensionerad slitdel skulle palla med en ökad arbetsbelastning med över 250%, utan någon förstärknig... vore kul om Bäckström kunde konfirmera det påståendet...

Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar...
Psi=Bar*14,5 Bar=Psi*0,069
och du hade väl slitna rally-x däck? inte samma sak som radialer. mjukt, visst! men inte ens i närheten av samma belastning på drivlina som bettet ifrån slicks.
din kärra spann väl så mkt att kraften knappt hamna på lådan förräns du låg på femman i 200 och höll full pedal?

annars kan man ju tacka gud för världens bästa låda..:)

joakimsundgren:

Se Bäckis hemsida...denna länk är till fakta om bilen.
Där står det att han körde med en Zf låda från en M3 -94.

Länk

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
Grusse
Han körde väl med 325 låda sesongen 2001 precis som "BMWAndreas" sa, och M3 lådan sesongen som var 2002?
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Precis han körde med vanlig 325 låda året 2000 och 2001 och den gick inte sönder pga för mycket effekt!!!
Han körde med ZF lådan iår bara....
Fästet med min bil på strippen så körde jag 1,77 i 60fot, den spann lite på 1an med ingenting på 2an på tullinge.
Men visst är de med betta med riktiga radialer!
men som sagt en frisk 325 låda är de nog jävligt svårt att köra sönder.
MVH Andreas

det var som fan! trodde jag inte...

Ok...

// Bengan

Stummt är inte dummt!!!
men lådorna som sitter i e36, är det samma? pallar de lika mkt?

Vi kom på tal, att har man 300hk i en bmw så borde det vara mer slitsamt för vxllådan/drivaxlar då den förmodligen har fäste hela tiden, över 400hk så spinner det ju ganska lätt om man gasar och då borde det ju inte bli lika stor belastning på lådan/drivlinan som om man har 300hk å brutalt fäste?

Eller va tror ni? bara en tanke..

//Fredrik
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Lådorna i E-36 funkar nog minst lika bra
M3 lådan verkar ju vara en rejäl pjäs,då både bäckis och hammarström kört med såna utan problem...

Fredrik: Ang vxl så är de inte hästkrafterna den går sönder av de är vridmomentet!
Jag tror de är väldigt svårt att rensa kuggen på en bmw låda,allafall på gatan

Fl
113
Flygarn
325iA -88
325ix -90
2002T -73
Andreas>> Då får nog min låda sitta kvar till den blivit rensad så får man lösa de problemet då... Jag satsar ju på 600hästar men drömma kan man ju alltid så 400 är nog ett rimligare mål i vaket tillstånd å då lär ju orginal-lådan hålla ett tag...

Mvh Fredrik
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Flygarn:
De funkar nog finemang de!

bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Nu är hemsidan uppdaterad med lite fler bilder på bla grenröret som byggs jusst nu,och nya gosiga turbon:)

Länk

det blir ju tokbra det där!! blir spännande att se hur det kommer att gå till sommaren!!
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Ja de börjar bli lite stressigt,har inte fått kolvar eller sprut,så ja kan inte lämna in på motor bearbetning än...........
Men de ska nog gå bra!

nu är jag igång och tjatar om bakaxlar igen=) hur gör du för att få plats med 5-seriebakvagnen, ska du korta den eller breddar du karossen eller hur bär du dig åt??

jag behöver en stadigare bakvagn till min 02:a (den är breddad och lika bred som en E30)

går t.o.m. i tankar på att bygga volvo 240-axel i 4-link, men det känns lite eparaggare över det ju=)

Problemet för mig är nog att det blir lite brett över länkarmarna i E28 bakvagnen så att det inte rymms så mkt däck, och sen blir det svårt att flytta in silentblocken eller iaf nån infästning där tillräcklingt långt in så dem går in under trösklarna!!

Och att korta drivaxlarna är dyyyyyrt iaf för en fattig student!!!

ta gärna bilder på bakvagnen när du kommit så långt med bygget!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.