|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
black beemer_1 |
då jag va på jakt efter M5:or så kolla ja på ca10st 3av dessa 91:or va me 3.8 motor.och jag fråga den första killen om hur de möjligt om de bytt efteråt mm ,men han förklara att de finns 100 tal i sverige ,hittils har jag skådat 5-6 st 91>:or me 3,8 motorn alltså köpet för mig blev dock ingen 3.8 vart en 91:a me 3.6 (den bilen va fräschast) ni som har 3,6:or o vill få dom att gå bra så tryck dit extraktorn från en 3.8 lägg dit supersprint sportavgas-system med följande katt ersättningar,samt mappa bilen sen hos claus (turbo center) blir ett bra riv i dom man kör inte bil under 8cyl |
black beemer_1 |
jusst sen finns de 92;or me gamla 3,6 motorn DOCK FÅ,men men året innan året efter de alltid vissa för och efter leveranser.mest för såklart i tyskland,massa bilar för fotning,,reportage mm världen runt man kör inte bil under 8cyl |
|
Är det någon här som bytt grenrör på en M5a? Hur mycket jobbigare är det än tex en 325 (E36). Jag har monterat extraktor på en 325a och det tog typ halva dagen för det var så trångt att komma åt....... Ringde till verkstaden och kollade vad de ville ha för bytet, 5000kr i arbete, tycker ni det är mycket eller billigt? Mvh Patrik |
|
|
Någon vet väll? =( Mvh Patrik |
|
|
Visst skiljer det mellan 3,6ans och 3,8ans grenrör tror innerdiametern på primärrören är dryga millimetern mer på 3,8ans rör. Annars samma exakt samma utformning. Vad den extra mm gör för flödet och prestandan på motorn är nog svårt att säga, men det är klart om man ska bygga ett sugmonster med 3,6an som bas är det nog ett bra alternativ, annars finns det nog lättare sätt att hitta hästkrafter. "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Grenröret till M5 kostar mer än ni tror från kylaren räknat 1-3 Det till M5 3,8 är ett extraktor med kolektor du behöver två . 4-6. 1-3 röret brukar gå sönder vi muffen Där sitter en dämpare .. Nu till priset på 1-3...18800:- från kollektorn till infästningen till toppen kan vara keramik belagd...vissa modeller fick denna lux.. dån flesta Touring har detta...så om du kommer över det för 2-3tusen köp...OBS priset finns på BMW..... Kör på höger sida |
|
|
Jag köpte begagnade rör till 3.6 för 1500kr + ett trimchip. Och det är extraktor till 3.6 också , förstår inte varför folk tror att det inte är det......... Men jag undrade bara om det är rimligt att ta 5000kr i ARBETE för att BYTA grenrören? Inte vad allt material kostar för det har jag redan köpt/beställt. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.