|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hallå. Är det samma grenrör på M5 3.6 och 3.8 ? Sen undrar jag om cylindern närmast torpeden räknas som nummer 1? Och om isåfall grenrör för cyl 1-3 räknas för främre grenrör eller bakre? Mvh Patrik | |
|
Nix...extraktor grenrör på 3.8L // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Det är extraktor grenrör även på 3.6L ettans cylinder är den som sitter närmast kylaren |
|
|
Ja extaktor är det ju på 3.6 också , jag undrade om någon visste om 3.8ans passade rätt mot min topp och övriga avgassystemet. Har fått ett hål i grenröret ............. =( Mvh Patrik |
|
|
Passar....har jag hört.... // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Hade hål på mitt oxå,men det svetasade jag. Var sitter hålet? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Det sitter ju en "snopp" på varje rör för diagnos av varje cylinder eller vad det är? En sådan har "ramlat av" !! Hålet är ca 2xtumnageln och man ser det uppifrån, men det är ju så j-vla trångt att komma åt, om det finns någon i småland som vill fixa det åt mej så hör av er till: m5patrik@hotmail.com Jag är icke svetskunnig. Hur stort var ditt hål Bengan och var det samma grej som hänt med ditt? Mvh Patrik |
|
|
Mitt hål blev där flexmuffen sitter... Tog bort flexen och gjorde en specialare där... Är snopparna avtagbara? Är inte dom snopparna till för att man skall kunna mäta något där? Någon annan som vet? Vet en kille som säljer ett 3.8 grenrör för ca 3800kr...i mycket bra skick. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Här har du Tonys annons. Länk Tonys nummer är 070-5686692 // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Ok, är 3800kr billigt eller dyrt? Gav 2500kr för ett grenrör till M3 3.0 för ett år sedan. Snopparna är inte avtagbara, den har lossnat i svetsfogen och ligger någonstans ute i naturen, däremot sitter det är en skruv i toppen av dem för anslutning av mätutrustning. Mvh Patrik |
|
| Är inte 3.8:an en v8 och 3.6:an en raksexa. | |
|
Båda är 6or... Det är V8 på den nya M5an. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
black beemer_1 |
3.8 ans grenrör är kraftigare,den går fixa till 3.6 motorn,då får du lite bättre flås, men de går inte tvärtom,lägga 3.6:ans grenis på 3.8 man kör inte bil under 8cyl |
| bengan: Om då den raka sexan ökade slagvolymen till 3.8L -92 (tror jag). När kom v8:an och hur stor är den? | |
black beemer_1 |
V8 an kom 99 4941 cc man kör inte bil under 8cyl |
black beemer_1 |
finns en hel del 91:or med 3.8 oxå man kör inte bil under 8cyl |
|
Det kom inga M5 3.8L 1991 ..trodde jag iallafall.... Gör det verkligen det? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
black beemer_1 |
en hel del som ja sa,inga till sverige,men det finns väll 100 tal importerade hit nu man kör inte bil under 8cyl |
|
nej sommaren 92 kom de fösta Micke K. |
|
|
Vad är det som skiljer när man inte kan ta grenrör ifrån 3.6 till 3.8 men ifrån 3.8 till 3.6 ??? Måste man modifiera/byta nått annat också när man tar ifrån 3.8 till 3.6 eller är det bara att "bulta på"? Mvh Patrik |
|
| Jasså då har man lärt sig nått nytt har alltid trott att v8 kom 92 när cylindervolymen ökade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.