|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
I största allmänhet kör folk inte fortare i Tyskland än i Sverige. Jag har sett ett antal tusen importbilar från Tyskland och de är generellt i lika bra eller bättre skick än motsvarande svensk bil. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Pojkar!Man skall ta allt med en nypa salt.Jag menade om Soki intresserad av den bilen så får han se upp med lackeringen.Visst är det tyska bilar kanonfina,men i stundenshetta kan man förbise den viktiga faktorn.Min brorson köpte en 735-a 91-a.Allt var jättebra,men efter köpet upptäckte han att lacken var borta från fronten.Naturligtvis det regnade den dagen,när han köpte bilen.Till sist vilja svara dig Lexfor,att fartvinden blästrar lacken.Hälsningar. Går bestämd framot! |
|
|
jo det finns ju en del intressanta men den här verkade helt okej förutom priset tyckte jag var lite misstänksamnt lågt, men men...=) Har ju läst de flesta inlägg här och att jag borde hitta okej bilar runt 130 000 som gått runt 15 000 men det är inte så lätt som amn tror, verkar finnas få 740/730 i bra skick och rätt färg, kommer sällan in nåt nytt. Micki du har en 740 95 a, vad bör jag se upp med vid köp förutom oljepump, rost vid baklucka, s boken och mätaren? är din bil import? av dig själv? /mvh |
|
|
Det bra Soki,du förstår vad jag menar.Man måste ha lite fantasi,man behöver inte förklara allt.Visst saltar dem i Tyskland,hyr skulle det fungera annars.Visst är det sant att vid högre fart slits lacken mer,föratt damm och allt annat finns i tyskland också,luften är inte renare där än här!Vill du kolla upp en bil?Det bäst att Du beställer tid hos MOTORMANNENS,dem är helt opartiska. Går bestämd framot! |
|
|
mmm..jo självklart ska jag M testa bilen, samt kolla med bmw... så du det är bättre att lämna den på M test än en bmw inspektion? fick det intrycket när du sa att dom var helt opartiska. |
|
|
Ja ,min bil är import också.Den Kom till Sverige 96 redan.Förutom dem vanliga felen kan man alltid hitta ovanliga fel.Sosåm bilen var krockad eller omlackad av olika orsak.Därför som sagt det bäst att någon som kan kollar för dig.Efter att jag köpte min bil upptäckte följande fel:samtliga bromsar dålig kondition,mittre styrstag kass,Servoslangar fuktade servoolja.Samt att det var stämplad för insp.två,men arbetet var ej riktigt utfört.Så,det många fara,var försiktig. Går bestämd framot! |
|
|
okej du M testa altså inte bilen? jag ska ta det försiktigt=) har några intresanta. Tack för all hjälp återkommer när jag vet mer och hur det går /godjul igen |
|
|
Förresten Soki det är bra pris om den är en skaplig bil.Du kommer få många glada stund. Går bestämd framot! |
|
|
aa hoppas det, alla 7 serie ägare verkar lyckliga hehe |
|
|
Min erfarenhet är att importbilar som har rullat mycket på autobahn har en annan sort blästring än en bil som har gått landsväg, oavsett om det sker i Tyskland eller i Sverige. Front, lyktglas och vindruta brukar bli helt matta på bilar som levt på autobahn. Landsvägskörning ger mer regelrätta stenskott på bilen, som man oftast ser på svensksålda. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
mm okey...det är altså rätt vanligt då för en bil som gått över 14 000 i tyskland? kanske frågar samma frågor hela tiden som andra redan gjort *tackar för svar* men altså m Test, bmw inspektion och lite egna undersökningar så borde det inte va något större problem att slippa bli lurad? det är som sagt min första bmw, har aaaltiid drömt om en E38 och nu har jag änligen bestämt mig...skulle kännas rätt jobbigt om det första man får göra e att köra till verkstaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.