AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.389

728 730 740 750 beg?

Sida 1 av 2
Hej..ja har funderat länge nu på att skaffa mig en 7 serie beg.. vad bör man ge tex för en 740 -95 årsmodel med runt 15 000 mil på nacken? vad brukar bilen ha för vanliga problem? Självklart så är ju skicket som påverkar men kanske i genomsnitt finns det några såna siffror nånstanns? har tidigare varit inne på 3 serie men ångrade mig i sista sekund pga det är så mycket problem med dom,undrar om det är likadant med 7 serien? //tack på förhand

Scheckheft
Hej, har ägt en 740 -95, mycket nöjd. Bästa motoralternativet enligt mitt tycke. Att titta på vid köp:
katalysatorer, klimadisplayen(siffrorna brukar försvinna, rost bagageluckan, belysningen TV/navi
Köp ett väldokumenterat ex. Betala hellre lite mer och få ett bra ex. För runt 125 000:- - 130 000:- borde du få en fin 740. Köp en med mycket utrustning.
För vidare läsning:
Under sök inlägg - skriv "740" så har du mycket läsning.

God jul önskar

/Scheckheft
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Visst är 740i fina bilar, men skulle jag köpt en E38 är det bara 750i som gäller. Sexor och åttor i all ära, men en V12:a är något speciellt. Underbar gångkultur, tyst och mjuk med ett fruktansvärt vridmoment när det behövs och ett närmast beroendeframkallande "orr" när varvräknaren passerar 3000 rpm. Provkör och du är fast för alltid!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Instämmer med J.L. 750 är det kompromisslösa valet som ger absolut mest för pengarna. Sedan kan man alltid intala sig mer eller mindre nyktra argument för att välja de motorsvagare alternativen. Provkör alla modeller innan du bestämmer dig.
mmm okej...tack för allhjälp..=) ska vara försiktig vid köp.'När bilen är import tex detta år är det vanligt att det säljer bilarna nästan direkt? ja har kollat några o en va faktist importerad senast som förra månaden..blev lite fundersam där sen att säljaren kunde inte garantera miltalet fast han hade "bevis" sa han. Det är väl ett tecken på att bilen är skruvad? har också hört att 7 serien brukar hålla rätt bra en ärlig bil runt 18 000 mil med en okej service är väl rätt bra till rätt pris? 750 el 740 jo 750 me v12 det är rätt lockande men det blir väl jättehöga bensin priser påd et också antar jag 740 är nog mer i min pris nivå när det gäller det..och service? är den väldigt dyr att serva? Scheckheft du skrev undersök 740, jag är rätt ny här på forumet så jag förstod inte riktit vad du menade..*skäms lite* men tack o GODJUL på er alla /

ok nu fattade jag hur jag sökte hehe

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Lite lästips:
Länk
Länk
tackar=))))

*PUST* har läst igenom i stort sett alla inlägg på e 38 orna...det tog sin tid men det var det värt.. vad jag har förstått så ligger priset mycket varierande beroende på skicket, men hur kollar jag upp skicket? om jag gör ett M-test och kollar upp mätaristälningen hos bmw o kollar upp service stämplarna vid ev import exemplar så ska det i vanligt fall inte vara några problem? funderar på pris mellan 120-135 kan jag få en okej 740 730 års. 95-97? någon års model jag ska passa mig för? läste innan att 96 orna 740 hade lite problem..hur är det med 95 orna? för mig i stort sett spelar det ingen roll om det blir 730 740 750 el 728. tack för svar

Scheckheft: AJAJAJ vilken 740..den var fräch den, vågar man fråga vad du fick för den?

Scheckheft
Hej, Soki, ingen hemlighet, strax över 130 000:-. 96:orna har 4,4 l motorn (M62). Har inte hört nåt negativt om 96:orna. Hade ett problemfritt ägande med min 95:a. Det enda som byttes var servopumpen.
Har du möjlighet till M-test så gör ett. Kolla mätarställningen hos BMW. Vill ägaren/försäljaren inte ställa upp på det - skippa objektet. Väntar du till våren kommer prisarna nog att sjunka ytterliggare.
18000 välservade mil för E 38 är inget. 730 modellen fanns bara till 96.
Lycka till

/Scheckheft
Länk
strax över 130 jäklar då va man lite sent ute..de bilar ja sett för det priset ser inte alls lika fräcsha ut som på din bil där, tänker främst på inredningen då flesta 7 serie i den klassen brukar se halvt ruttna ut ( enligt mig)... tycker nog också att det äör lite dåligt me 7 serie just här i bmw power och andra internet sajter, hittar sällan något intresant färgen o inred ska ju stämma sen priset plus miltalet så det lär ju ta ett tag, men om det är någon som vet någon el sett någon som har till salu säg gärna till helst svartmet el mörkblåmet, grå ljus beige el svart inred, helst vita blink, men inget måste, pris lapp runt 120-135

Har nu hittat nåt men det verkar lite billigt..vad tycker ni? 740ia 95 a har gått 17 000mil
utr:TV+NAVI, SKINN,ACC/klimatanläggning, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Fjärrstyrt c-lås, Elhissar, Elspeglar, Elstolar med minne, Farthållare, Färddator, Larm, 18" LM-fälgar, Multifunktionsratt, Servostyrning, Skinnklädsel, CD-stereo, Stolvärme fram, Eltaklucka, Vinterhjul - dubb, Yttertemperaturmätare. pris 115 000. Bilen import för några månader sen

Visa användare
382
Micki
740ia-95
Har den gått 17000 mil i Tyskland så är den helt sandblästrad på frånten!Tänk på att lackeringen kostar en hel del!

Går bestämd framot!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Varför skulle 17000 mil i Tyskland slita hårdare på lacken än 17000 mil någon annanstans?

Jeppe

A real gentleman never travels with less than twelve cylinders!
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Min erfarenhet vad gäller importbilar är att dom ofta ser oförskämt fräscha ut i förhållande till miltal. Dvs inte blästrad som en svenskbil. Desto viktigare att kolla bakgrund och dokumentation då dom vanliga "varningssignalerna" ej stämmer.

A real gentleman travels less with twelve cylinders!! (jämfört med en sexa alltså!)
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Hög fart resulterar hög slitage på lacken också vidare.Jag har sett bilar som kom från tyskland,nästan alla var blästrade fram.

Går bestämd framot!
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Micki; På vilket sätt skulle den vara mer sandblästrad i Tyskland än i Sverige.
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Menar du att fartvinden skulle blästra lacken?
Har sett många bilar från Tyskland som mycket fina i lacken och är ej omlackade. De har dessutom aldrig stött på salt heller. Salt gör ju som bekant att vägbanan slits snabbare i kombination av dubbdäck. Dessa bilar du har sett kanske har rullat en bra bit?!
jag tror han menar att sand smuts och annat förstör lacken i högfart efetr som amn kör snabbare i tyskland, men det får man ta och kolla upp.
Om kan inte kan så bra tyska när man ska kolla upp service och ev omlackeringar mm kan man be bmw kolla det? för vilket pris isåfall?

För övrigt saltas det i Tyskland också mig veterligen. Däremot har jag aldrig stött på att det saltas i så infernaliska mängder som här. Bor i München nu och enligt jobbkompisar saltas det. Däremot har jag som sagt aldrig upplevt detta totala saltslask som blir här så fort lastbilarna är ute.

/Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.