AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.541

Skrämmande upplevelse på E18 ikväll

Sida 1 av 2
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag hade släppt av flickvännen i Västerås o skulle ta E18 hem till Stockholm. En vit Volvo kombi åkte runt 100-sträcket - i vänster körfält, men var helt emot att byta till höger fält, så efter en stunds irritation körde jag helt enkelt om, i höger körfält. Tyvärr ville denne förare inte släppa in mig utan stampade sin gaspedal i botten, så att jag så när fick vänster bakskärm tilltryckt... Den tillfälliga situationen klarades dock upp då min bil gick lite fortare, men kort därefter och under nästföljande kvart försökte detta monster till Volvo-förare att fysiskt preja mig till sidan av vägen för att (förmodar jag) "tala allvar". Jag ringde 112, Polisen, som svarade att de inte hade någon tillgänglig bil. Jag svarade då att jag kände mig hotad och skulle, om ingen Polis ingrep, köra förbannat fort tills jag "skakat av mig" efterföljaren. Polisen svarade att det var synd, men... Så följaktligen körde jag kontinuerligt 200-225 km/h en bra lång bit, tiss Volvo'n försvunnit bakom horisonten.

Hur kan det finnas såna här monster i trafiken? Visst, jag utsatte också folk för fara när jag brände mig framåt, men ändå??? Jag är rätt uppjagad nu.

/Kjell

Fy fasen, tur att du kom hem med livet i behåll.
Många rötägg finns det. :-/

/Micke
523i -96
Fy sjutton. För många år sen hade jag och några kompisar en smått galen lastbilschaffis bakom oss. Låg några få meter bakom oss konstant mellan göteborg och borås. vilken hastighet vi än höll blinkade och tutade han. köra om ville han inte heller. polisen hade inga lediga bilar då heller. i efterhand fick vi dock höra att föraren i fråga tagits av polisen efter att vi svängt av. Ordenligt rattfull var han tydligen. Verkligen synd att såna människor skall drabba "oss hederliga". Tycker du gjorde rätt dock!

Och så ser jag fram emot dina bilder på chromelinen =) har redan tjuvstartat faktiskt, med låsknoppar och knappen på handbromsen =)

ha det gott! (visst önskar man att man körde hummer ibland?) =)

// Joakim
tvåhundratjugofem blås i en tresexton! Herrejösses! Du måste darrat rejält på läppen för att komma upp i dessa hastigheter... Kan för övrigt säga att min trearton tackar för sig vid tvåhundraåtta knyck på mätaren. WROOOM
Finns en enkel förklaring...killen körde ju Volvo.. skulle inte ni också bli sura och kinkiga då?
:)
Nej, de brukar aldrig ha tid för sånt. Häromkring hade de däremot tid att slänga i 2 poliser i en civilbil och åka runt hela söndagen och provocera folk med. Hamnade bakom en vinröd 850 som körde som en riktig sopa, pendlade mellan 75 och 100 km/h i 1 mil. Sen när man får tillfälle att köra om fanskapet så är man ju lite lätt irriterad så man fotar ju till gaspedalen rätt bra. 500m efter jag kört om den så börjar grillen blinka som en jävla julgran och jag blir stoppad.

Det här måste ju handla om ren pengainsamling för det sänker ju inte hastigheten på trafiken förutom möjligtvis de stackare som blir stoppade. Laserkontroller och liknande har ju iaf lite funktion men det här var ju bara löjligt
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Vet inte varför nya E46-serien inte hänger med
Konstigt det där. Är du säker på att det gick så fort? Enligt BMW ligger toppfarten på 316 compact på 188 km/h. Den tresexton compact som jag hade som lånebil orkade inte med mer än 190 km/h. Har för mig att det var en 1,9-liters. Hur som helst var det skönt att det hela slutade lyckligt! Ha det bra!
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Det spelar väl ingen roll hur fort det gick, huvudsaken är att vår BMW broder klarade sig oskadd.
29
NöjesProfilen
M Roadster -97
Hade jag lyckats memorera regnumret på tattarjävelen, så kan jag lova att han hade fått påhälsning sen....av mig och väl valda kompisar, eller inhyrda jugoslaver....
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
He he .... Du skulle ha låtit honom jaga dig så kunde du svänga in på en smal slingrig väg och se om det fannns någon väghållning i raggarvolvon??? Har du haft tur kanske han pluttat av vägen i 100 blås i en snäv kurva??? Då hade iaf jag stannat och skrattat åt honom :)
Da
23
Dahla
BMW 318(E46)-99
Detta händer mig ofta då man ligger på E4:an, en del fattar inte vad vänster körfält är tillför.....

PS: En BMW är snyggast bakifrån :).........

Vadå 90 km/h???
29
NöjesProfilen
M Roadster -97
H-L, där sa du nåt.
Låta honom möta döden mot en tall, under fruktlöst försök att hänga på mig när det börjar svänga :)
Bättre än jugoslaver faktiskt! åtminstone juridiskt.

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
personligen skulel jag stannat vid sidan av vägen efter ett tag å hört vad han hade å säga.... blir han vild skulle han fått så jävla mkt stryk!

men de sjuka är de polisen säger: "vi har ingen bil tillgänglig"

men dom hade minsan bilar OCH motorcyklar i massor ute ikväll å tog mej för fortkörning i 105 km/h på en näst intill tom stor fin bred 90 väg... mellan uppsala å enköping... den snutjävlen hade tur att ja va på bra humör... fy fan!

/Jonas
1000:- fattigare

Har ochså varit ute för sånna kålhuvven. Har alltid med mig ett baseboll trä i bilen och om det är nån som jävlas så vet man ju vad man skall göra. Stanna typ vid nästa refug så han inte kan svänga förbi och gå ur bilen och öppna bagageluckan och ta fram "det" så får man se en som backar åta bara helvete.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
På väg norrut på E4:an från Helsingborg (ej motorvägsavsnitt) så blev jag och en polare omkörda på insidan av en finsk husbil! Min kompis körde, vi låg bakom två andra bilister som ej ville köra ut i väggrenen och väntade således på ett tillfälle att köra om. Men husbilsjäveln hade inte tid att vänta utan körde om alla tre på insidan, på väggrenen!! När vi kommit ifatt idioten igen så kör han om ytterligare en bil på insidan som i sin tur ligger och väntar på omkörningsläge bakom en långtradare. Idioten blev tack och lov sedan hindrad av en långtradare längre fram att fortsätta sina idiotmanövrar. Skitstöveln svängde av vägen två mil senare, vad han så bråttom förr?
Jag menar, vad in i helvete sysslar landets poliser med? Ta en för 13km/h för hög hastighet på fin 90-väg kan de, men inte fan bryr de sig om situationer som de berättats om här. För jävligt rent ut sagt.
juggen
Jag hade tyckt synd om den där volvo fantasten om det var jag som legat bakom och han hade gjort samma sak då hade han fått sig en rejäl omöblering i fejset.Men det verkar som att det oftast e gamla gubbar som håller på sådär.Prova E4 norr ut på en söndag så kan man tro att det e söndags åkar föreningen som e ute
hörs Bmw människor

turbos are for pussis bmw rules
snakeplisken
Ok man är väl jäkligt stressad i denna situation men nästa gång försök ta reg nr. sedan tar du reda på vem fanskapet är, går dit tar ett baseball trä fixar lite skönhetsfläckar på bilen och drar.
tycker att det här börjar balla ur något.
åtminstone jag skulle inte ge mig ut på hämnarstråt med basebollträt o dylikt...

/Micke
523i -96
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
De finns gott om idioter efter vägarna... Men att ta till basebollträ o dyl är juh det samma som att låta dom vinna ja menar, om den stackarn åker volvo så blir han himla provocerad av att se en BMW och då får man juh förstå att han blir upprörd och försöker med alla tillåtna och otillåtna medel ställa till förtret... Nåja tebax till allvaret! Att använda en bil som "hämdredskap" är inte bara dumt utan åxå j-ligt ansvarslöst! Om denna rattens riddare hade kört in i ovan nämda BMW (vilket volvoföraren aldrig skulle erkänna att han faktiskt kunde ha gjort) och det hela resulterat i att en barnfamilj fått sätta livet till så undrar jag om han tyckt det varit värt det...

// Henke Bleifuss
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Cred till <ez> Du skrev något väldigt moget, som vi alla borde ta till oss :)

///Kjell

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.