AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.414

bmw 750ial -89

Sida 2 av 2
Su
213
Sune
E60 535d -05
Jag tror att att menar att han inte vill svetsa och modifiera, utan bara skruva på grejorna och köra.

Visst tror jag med att de nya kattarna är bättre på alla sätt utom just att man behöver få det till att passa på bilen.

Sune
Paap Reeder
Hej wadel!
Kikade på ditt tips om katalysatortekniks kattar.
De är inte keramiska utan metallkattar med monolit.

Jag TROR / GISSAR att de har bättre genomströmning men sämre "renseffekt" än original keramiska.
Vi med litet risiga HC-värden ut från cylindrarna på M70, kanske inte klarar Jesperados mätningar med dessa metallkattar.

Firman säger också på sin hemsida att det inte är godkänt med metallkattar men att man i regel inte bryr sig i ärendet.

Jag petar nog dit original ...... men att kat.tekniks är ett solklart alternativ.

MVH /// Paap R
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vad jag förstått så är katalysatortekniks kattars reningsgrad (katalytisk effekt) mer än väl tillräcklig för att få ett bra avgasvärde.
Jag tror jag kommer testa katalysatortekniks kattar iaf.
det är sprillans nytt till ett lågt pris och de verkar trevliga och hjälpsamma.

3G ger dig Cancer.
Paap Reeder
Hej!
Säkert är det så, men litet märkligt är det att inga rensvärden redovisas.
Jag menar exvis HC före och efter kat.
Vill minnas att original rensar ut 225 ppm HC. (Osäker)

Märkligt är också att i exemplet med PV´n det inte angavs faktiska ppm ut, utan bara %- värden på sänkningen anges.
Man kunde ju lika väl ha tryckt dit ppm - före / efter.

MVH /// Paap R
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
sant. man kanske skall ringa och fråga.

jag tror det finns en anledning då de verkar seriösa rakt igenom.
man kanske inte kan ange ett sådant värde pga. olika förutsättningar med bränsle och motorvolym samt olika motorstyrningar ?

3G ger dig Cancer.
joel300zx
7-serie mannen

Ja jag är väldigt nöjd med bilen...som ny invändigt och utvändigt, dock en liten parkeringsskada på höger framskärm men inte så farligt...ang hk antalet vet jag ej...den går hyffsat bra men det gör ju en org 750 med, men mätaren är en schnitzer mätare som är graderad till 320km/h och det lär de väl inte sätta i om de inte har gjort något med motorn...all el funkar och all utr finns inkl elstyrt baksäte...mvh joel
roligt joel att du är nöjd!.....verkligen jättekul för din skull....(strö salt i såren bara)

och till sune kan jag bara säga att det låter intressant...ska kolla!

och att bilar drar bensin så kan jag säga att i mitt fall så är det inga problem....jag har ett par bilar och en drar 2lit/mil GMC sierra
pickup den andra liger på 3lit/milen chevelle 454 sen har jag ett par till som drar rätt bra...så en 750 passar in i mitt bil gäng!
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Kollade lite nyfiket med Katalysatorteknik i dag, men man har inga Kattar till E:32 750.

Man rekommenderade i stället "universalkatt".. kändes lite osäkert tyckte jag, men klart bra tips!

Mvh
Skalman
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tycker du ska köpa deras sportkat för 2600:-/st. med metallkärna istället!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.