|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur mycket "ska" man betala för en BMW 750iAL årsmodell 1989, den är ac schnitzer-utrustad och är trimmad till cirka 400hk, många slitdelar är utbytta och den har gått runt 18000 mil. 5 ägare sedab 1989 inkl. bilfirmor samt svensksåld. Inte vinterkörd de senaste 3 åren (innan dess vet jag ej). Tacksam för svar! | |
|
Ca 45.000-50.000 kr skulle jag tro på. Det är ju helt klart en lite annorlunda bil med Schnitzer trimm, och dessutom verkar den ju vara i fint skick, ej vinterkörd med få ägare osv. Det hade varit roligt att veta vad det är för trim på den när den har 400 hk, jag var själv snubblande nära att köpa en 750iL -89 med Schnitzer trim i höstas, men den var importerad och hade enligt ägaren 350 hk. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Jag såg på en AC-Schnitzer trimmad 750 som var till salu i sommras, men den hade 30.000 mil på mätaren. Den skulle de ha 40.000 kronor för. 400 hk som bara AC-Schnitzer har trimmat vet jag inte om jag vill tro på, kollar man i deras katalog så fanns det inte någon tillgänglig med 400hk. //Schnitzer |
|
|
Det är förmodligen samma 750i som Schnitzer skriver om som jag var på väg att köpa. Den saknade servicebok, och hade varit till salu länge, så priset gick att diskutera. På den bilen var det bara motorn som var modifierad, resten av bilen var exakt som en vanlig 750iAL. Dock var den sänkt och utrustad med 17" fälgar och vita blinkers. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Det stämmer precis ihop som med vad jag har läst. Den har jag för mig låg på BMWPOWER börsen också. Den ska ha varit lite sliten i skinnet också. //Schnitzer |
|
|
Vet ej vad det är för trim, men den är mycket välvårdad, det var visst något "skak" i ratten när man bromsade från 240 km/h ner till 0...e förmodligen lite obalans i däcken, menmen, så fort _får_ man ju inte köra på svenska vägar i alla fall. Tilläggas ska väl också att det är nya stötdämpare och nya däck (sommardäck) runt om. |
|
|
Schnitzer, den 750i jag skulle köpt låg ute på www.bilannonser.se och Blåbörsen. Enligt ägaren skulle den vara i fint skick både ute och inne. Jag han aldig titta på bilen, den blev stulen i Köpenhamn två dagar innan jag skulle kommit ner och tittat på den! Vad jag vet har man inte hittat den än. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Det finns en schnizer 750 på powerbörsen för 30000kr just nu.... Sune |
|
|
ja ringde på den ena katten var kass trdde han p-historien är bara en hjulinställning annars verkar den vara ok rost i dörrar me under listen (standard) ena fälgen var skev inte lätt att hitta en ny sån... svensksåld 2 ägare den första en direktörsgubbe som trimmade för ca 300000kr en dask... 30000kr billigt tycker ja full servicebok det är bara att handla mvh matte |
|
|
Handlar du den och katten(arna) visar sig vara kass, har jag 2st fräscha liggande i garaget.... Sune |
|
Paap Reeder |
Hej sune! Vad innebär fräscha? nya eller?. MVH /// Paap R |
|
Med fräscha menar jag ej rost, värmesköldarna hela och fina. Jag har plockat dem från en 750 -91 som rullat ca 22500mil Sune |
|
|
Ps. Givetvis gav de även bra avgasvärden när de satt monterade. Ds. Sune |
|
Paap Reeder |
Hej Sune! Jag mailar dig /// Paap R |
joel300zx |
jag köpte den 750 schnitzern idag...är ev intresserad av dina kattar sune om du har kvar dom...mvh joel |
|
joel300 , du visste kanske detta men NYA kattar kostar bara 1500:- stycket på katalysatorteknik.com . Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED ! |
|
|
Jag skulle absolut inte sätta pirat katalysatorer på en 750, kör hellre med fräscha beg orginal. |
|
joel300zx |
Vill helst ha orginal men i värsta fall får man väl köpa ett par pirat...mvh joel |
|
joel300zx köpte du 750 som var här på börsen? den som skulle vara på 400hk? jag var sugen på den men du han i så fall före... är du nöjd med bilen och är den verkligen på 400hk? fungerar all utr? är bara lite nyfiken....kan ju va bra och veta lite för nu får jag leta vidare...efter en 7a |
|
|
Till 7-serie mannen: Jag har en 750 till salu på powerbörsen i hyfsat bra skick för 21500kr, det är väldigt mycket bil för de pengarna. De flesta som varit och tittat på bilen är drömmare och provkörningspiloter, samt folk som förväntar sig att en 12:a med 300 hk inte ska dra mer än 1liter/milen i stan, annars får det vara så. Ni vet säkert vad jag menar. Den behöver en riktig "7-serie man" som ny ägare. Ps. Kattarna är sålda, visade sig att jag bara hade en katt kvar, men den är dock såld. Sune |
|
|
Jack bauer , Varför skulle du inte köra med pirat ? Vad menar du med pirat ? , Vad är skillnaden på universal och pirat ? Varför skulle en riktig katalysator från katalysatorteknik vara sämre än en annan katalysator ? Och menar du att en katalysator som utvecklades för 15 år sedan skulle vara bättre än en ny från katalysatorteknik ? Och hur ser du på avgassystem , tycker du att tex ett Ferrita är pirat och hellre köper bmw original för 3 gånger pengarna fast Ferrita är rostfritt och billigare ? väldigt intresant att veta hur Du resonerar angående ny katalysator då jag själv skall köpa två nya framöver då de renar lite dåligt varav den ena sämre än den andra. Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.