AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.896

BMW - gangsterbil?

Sida 1 av 2
Tänkte ta upp ett ämne som jag hör en del prat om.

Många av de man pratar med, och i vissa fall även jag själv, anser att vissa modeller av BMW med viss utrustning/styling ser rent ut sagt kriminella ut. Det är som om man köper en sådan får man en stämpel som knarklangare på köpet. Ett exempel enlig mig är en överstylad E36 med ögonlock och sånt, bisarrt överdimensionerade fälgar är inte heller särskillt snyggt. Jag skulle skämmas till döds av att åka runt i en sådan, och ni får inte tro att det grundas i någon sorts avundsjuka, för det gör det inte. Man ska glädjas med de som har fina bilar.

Hur som helst, vad anser ni om det här? Håller ni med om att vissa bilar är rent gräsliga, eller är ni så BMW frälsta så ni älskar allihop?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
håller med dig kk att vissa bilar är överstylade och fula.
Men alla har ju inte samma smak som tur är,
själv har man en 320 som du ser och den är sänkt, sedan sitter det17 tummare under vår sommar och hösten.
Det är det enda jag gjort,några ögonlock gillar jag inte ha på bilen men det gör andra som har det på sina bilar.
Det där med knarklangare det vet jag inte vad du har fått i från?
knarklangare behöver man inte vara bara för att man har en stylad bil med ögonlock och med överdimensionerade fälgar.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Det är nog inte så att BMW är en gangsterbil, utan att ganstrar föredrar BMW. BMW är ju ändå lite status, mer eller mindre. Och en fullutrustad 750 är dyr och ger status.

Klart att det ser fruktansvärt ut med en överstylad bil, oavsett märke och prislapp.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Tur för oss verkar krimminella i många fall föredra Mercedes, även om BMW tyvärr är god tvåa.

Är ju till viss del så att vi som varumärkesbärare också därmed förknippas med själva varumärket och produkten (eller vad säger du Copy?). Hade bara krimminella eller 19 åringar med dålig smak kört runt i BMW hade jag inte köpt en bil av det märket. Nu är de tack o lov i minoritet. Tänk på vad du representerar när du kör BMW och agera därefter! (så slipper vi andra skämmas...;-))
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Håller med MDcruiser :)

Överstylade bilar är det absolut hemskaste som finns. Jag blir helt överlycklig varje gång jag ser en E36 UTAN ögonlock(ungefär en av 10).
Jag är av uppfattningen att BMWs bilar är väldigt snygga redan från fabrik och därför endast i väldigt liten utsträckning bör modifieras: snygga fälgar, mild sänkning och vita blinkers är exempel på saker jag tycker är helt ok :)

Behandla era bilar med respekt :)

///M vh
Kalle H, BMW CS(syd)#5120
wolv
330it -02
nofx:
håller med dig i stort sett, men de få helt och hållet omodifierade E36:or som rullar på våra vägar är inte direkt någon eyecatcher.....med snudd på fula

nofx16
BMWCS[syd]#5120
wolv:
E36 sedan, Röd, ej nedlackad med 15" plåt+navkapslar=ful.

E36 coupé, Daytonaviolett, nedlackad med 17" originalfälgar=UNDERBAR!!!

så inte dra alla E36 över en kamm nu :P

Mvh
Kalle
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
hehe jag tänkte främst på de exemplar som fortfarande inte är nerlackade. Det är den "lilla" detaljen som gör den stora skillnaden.
Otroligt egentligen att den kan bli så j-vla snygg med ganska få modifieringar.

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
mase
jag tycker ni har fel!
jag gillar stylade bilar(betyder att man lägger tid och pengar på din "hobby").

plus hur kul skulle d vara att alla bilar såg lika ut!!!

offtopic:

citat från zatzy;

Va skumt :) Men det lär ju inte vara några härifrån, det va ingen vinterbilsrace idag och alla andra organiserade race har ju lagt av för säsongen... Förmodligen ett kompisgäng som lattjat lite någonstans, fast det kan ju hända att det planerats ngt på ngt annat forum typ nordicaudi eller på bmwpower, vem vet ? :)

Nämn streetrace bland moralkärringarna på bmwpower och du blir lynchad....(en bmw powermedlem)

2:mogna grabbar kör beeeeemer:P Är det inte så?
Det är därför man kör bmw, VUXENPOÄNG;)

3:
Är det så? Ja, dem kanske är lite för 'fina' för sånt bus! :-)

Vadå mer mogen? Löjligt. Tycker det är högst manligt att ställa upp! ;-) (El kvinnligt, om föraren är av det könet!)

4:sen skrev jag:ang bmw power??
B¤¤¤¤man:
e inte du själv en "flitig" bmw power andvändare!!!

5:Nipps....inte längre. Skriver inte en bokstav där längre. Lessna rejält på deras stalinfasoner. Fan man kunde ju inte släppa en fis utan att man blev raderad.

vet inte hur länge den här blir kvar men väl värt att veta vad dom säger om oss på andra forumen!

blixter och dunder....
magiska....
mase
sorry för fel stav.skriver lite för snabbbbtt.:)

blixter och dunder....
magiska....
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nya gangsterbiler nr 1 är nya S-klasse mercor med 20tums cromfälgar, eller CLK/SLK med samma utrustning..gärna silver/svarta/vita
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Det är synd att BMW har fått ryktet att vara gangsterbil. För jag tror inte att det procentuellt fler gangstrar som kör BMW än tex Mercedes eller Volvo.
Har tex sett många skumma typer i Volvobilar.

När det gäller styling så är jag ganska moderat med styling. Anser att det räcker med tex fälgar, lätt sänkning, vita blinkers. Tycker att orginal M.paket ser väldigt bra ut.
Lägger hellre pengarna på motor, orginaldelar och att hålla bilen i välvårdat skick.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
En av mina fördomar är att smågangsters alltid rattar Ford Sierra :)

merca s klass och alla dom stora lyxbilar (dyra)
knappast någon volvo eller sasb skit

oftast e det bmw audi merca lexus lyxmodeller
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
De tunga killarna kör givietvis en 7-serie eller S-klass, svart me mörka rutor och gigantiska fälgar. Men personligen är jag lite allergisk mot alltför stylade E36:or helst svarta, med kjolpacket, ögonlock och stora fälgar osv. Man skall ej generalisera, men detta är en bil för gangster tycker jag.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Håller helt med, överstylade E36:or är nog det värsta... Det verkar vara varje småkriminells idealbil eller nåt. Som sagt, fel att generalisera, men vad kan man göra när man ser dessa bilar. Ägarna förfaller alltid vara av samma "typ".
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Mycket skitsnack och avundsjuka som vanligt.

Mkt wannabeegansters gillar att köra överstylade lyxbilar iof. De riktiga få smarta kriminella kör vanlig Volvo i "tjänsten" och tar bara fram BMW eller Mercan på typ söndag.

Jag bryr mig inte ett skit. Jag har köpt BMW för att
jag själv tycker om den och inte för vad andra skall
tycka. Är man ingen gangster så är man inte så det är onödigt att överhuvudtaget bry sig om fordomar som andra kan tänkas ha.

Saken blir bara känslig om man har taskigt självförtroende och har köpt bilen för att synas och bara för märkets skull.
Alexandar,
Håller med dig om det du skriver.
Det finns dock undantag.
Porsche tex är ju en kalasrolig bil att köra. Den är dock lite för mycket uppseende väckande för min smak. BMW är ju ganska diskret men med mycket kraft och mycket körglädje. Så jag hade hellre valt en BMW över Porsche av den anledningen.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Vann jag på Triss skulle jag köpa en Compact och låta Hartge trycka ner en V8 och styla sönder den som faen... allt för att reta gallfeber på andra BMW-entusiaster. Självklart med M3-emblem så blir man dräpt också.
-RW-
Z3c 4 ever//

BMW = Black Man Working, brukar man säga i USA iaf.

MVH
Running Wild
-------
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.