|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
mase |
haha... blixter och dunder.... magiska.... |
|
Jag kan ju hålla med om att is-motorn är ett under av bra egenskaper, men till E36 passar 325-motorn klart bäst. Bilen är balanserad för den motorn helt enkelt. Ljudet går inte att diskutera heller då 325:an låter gudomligt. Jag har ännu inte kommit överens med mitt motorljud eftersom jag körde 325 E36 innan. Vridmomentet är inte heller att jämföra. 318 is fungerar bäst i E30. Så är det helt enkelt. |
|
|
Jupp, funkar jättebra i e30 :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: Det funkar faktiskt bra utan stressfläkt också. Sådeså. :) |
|
|
Nja... de vete f*n ;) //Ticco www.ticco.com |
|
Strukt |
Tänkte bara säga att jag har en 318is -90, och jag är kär! (i bilen altså). Min första bil för övrigt... /Operator! Please give me the number to 911! |
| Snart kör väl 318is ifrån m3:an...hehe | |
|
///Mackan: Vadå snart? :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
///Mackan: Det beror väl på vem som kör och vad som har drabbat bilstackaren innan. Titta på Ticcos stackare. Den är bra rädd om arslet. :) |
|
|
Ha ha...... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jo det är klart...... Den skrapar ju i varje gång han startar :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Ticco:) Jo me stressfläkt så är de nog fullt möjligt! |
|
|
Hej. Jag undar vad som skiljer ett M chassie och ett "vanligt"? |
|
|
Vilken modell E30 eller E36? Tråden började med E36 men har blivit mer E30 och eftersom du har en E30 så undrar jag? Kan inget om E36 men gäller det E30 så har jag koll. |
|
|
Undrar mest om E36 men vad är det för skilnad på ?E30 |
|
|
Sport chassit på E30 består av: Lite hårdare/lägre dämpare och fjädrar, 15/17mm lägre. Ventilerade skivor fram och solida skivor bak. 51mm fjäderben. 20mm kränghämmare fram och 14,5mm bak. Enda skillnaden mot 325i är alltså bakre kränghämmaren som är 12mm på 325i samt den något hårdare lägre fjädringen. Jämfört med de övriga E30 modellerna så skiljer allt nästan. |
|
|
Tack. |
|
| Jag har en 318is-94 och det är en fyrdörrars en alldeles utmärkt bil.Den är också svenssåld. | |
M3 wanabe |
Jag har en 318is-93 och det är en tvådörrars en alldels utmärkt bil. Den är också ickesensksåld. |
|
Jag var och tittade på en 318is i Köping på Nybergsbil en 94a som gått 9000mil med skinn klima elhissar mm. Jag provkörde bilen o den gick helt ok. När jag kom tillbaka så körde vi in den så man skulle kunna se något och den såg fin ut. Jag uppnade huven och drog upp oljestickan och såg att det var lite vitt på den, öppnade påfyllningen och det var mycket vitt klet och det luktade bensin som f*n. Oj sa försäljaren det hade jag ingen aning om. Är det topppackningen eller vad kan det vara? är det vanligt att topparna går på bmw? Någon som vet nåt om denna bil? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.