|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad skiljer dessa modeller åt (förutom de 30 extra hästarna i is-versionen). Läste någonstans att 318is har m3:ans chassi...tycker det låter lite otroligt... I alla fall...vad skiljer 318i från 318is? Vänligen, Jarod | |
| Jag har för mig att det är så att 318iS har m3 chassie..dessutom är väll alltid iS coupé?!.. lr nu kanske jag har fel.. haha.. där ser man hur lite man kan om sin bil..:-) | |
| + då som du säger.. motorn.. | |
|
iS är alltid Coupé, det är riktigt. Sen tror jag inte att det är M chassiet utan kanske ngt liknande. Motorvikten skiljer ju ganska mycket på 6:or och 4:or så det skulle bli stötigt med samma fjädrar och dämpare som i M3:an. |
|
mase |
jag har kört en 318 och ägt en is kan säga att d var skilnad. is:n är mycket sportigare blixter och dunder.... magiska.... |
|
318i har väl kamrem och is har kedja. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Hejsan! iS är inte alltid coupé, tror at den såldes i Sverige enbart som coupé, men fanns som fyra dörrars utomlands. Mvh Mathias |
|
|
Ok! tack för svaren... Jag läste på denna sidan att 318is har ett lägre chassi än övriga modeller Länk (Snygg sida för övrigt, hittade länken här på bmwpower) Vänligen, Jarod |
|
|
Det beror på vilken årsmodell man pratar om. 318is har m-chassi, men det är naturligvis inte samma sak som M3 chassit. 318i fram till 94 har M40 motorn, alltså kamrem. Från och med 94 har de M43 motorn som har kamkedja. 318is har M42 fram till 96 och från och med 96 har den M44. 318is finns som både sedan och coupe i sverige. |
|
M3 wanabe |
Hejsan alla BMW älskare! Jag har en 318iS. ##### Skryta litegran bara ###### Det är som att jämföra 320 och 325 när man pratar om 318 och iS modellen. I min iS så har jag fjädrar och dämpare som är bättre än M3:ans och. Chippad, OpenAIR, Schnitzer trimm kam, portad, Special Avgassystem från motorn och bakåt alltså gren-röret oxå. Till somarren så ska det mekas vet ni. Då ska bil j-v flyga för då ska jag montera kompressor.. |
|
M3 wanabe: antar att det inte finns ngn 320i i världen som drar din 318is ;-) Gav chippning ngn märkbar effekt? //Jarod |
|
M3 wanabe |
Jag tror att det finns en massa 320 som kan dra min, men! tro de eller ej så ifall du kör min 318iS så tror jag att du skulle säga -F-n varför har då bmw tillverkat 325:an för. Motorljudet är mycket vassare än 325 och som det redan är känd så är viktfördelningen en helt annan historia. Det enda jag saknar för tillfället är bra bromsar. De tar ju bra men många säger att det blir skillnad om man skulle sätta dit M3:ans istället. tveksamt :) Nog om min bil hur går din 316 då -:) -:) ha :( |
|
Hur kommer det sig att 320:ans 6:a inte är lika kvick som 318is 4:a? Klart, 6:an är tyngre men det är ju en större motor. Hur är motorgången i 318is jämfört med 320? Brölar inte 318 mer? //Johan |
|
mase |
jag hoppas du skämtar när du säger så om 325:an själv har jag haft en "is" så jag vet skillnaden. tänk så här: all tid pengar du har "tillfört" din is finns på en 325:a org plus lite till. 1,8 kommer aldrig att kännas och låta som en 2,5(som en 6:a). blixter och dunder.... magiska.... |
|
M3wanabe: hehe...min 316 går fint :). Anledningen till att jag frågar allt det här är för att jag hittat en snygg 318is med all utrustning som jag är riktigt sugen på :) Angående 325 så tror jag inte att 318is kommer i närheten vad det gäller ljud/fartresurser. Men 4:an känns riktigt "sportig" :) //Jarod |
|
| Ni ska få se den grymmaste Bmw 318 caben som finns i sverige!! den kommer ut på gatorna i sommar!! det håller på och mekas i garaget som aldrig för nu!! passa er nu alla där ute!! eran härskare kommer snart!! ej snabb men DOMINANT!! | |
mase |
grattis till din "318"(inget illa till er som "vet" om att ni har 318). blixter och dunder.... magiska.... |
|
"F-n varför har då bmw tillverkat 325:an för." Hybris är min diagnos. Mvh / Malte |
|
| Jag har monterat på M3 bromsar både fram och bak, och det är en j***vla skillnad. Du får dock fräsa av bygeln som oket sitter i, anläggningsytorna måste frasas av 3mm. Sen är det bara att bulta dit dom... | |
|
Verkar nästan som det är dags att avyttra m3:an till fördel för en 318is... Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
snide |
haha den var bra JN. M3Wannabe: Att motorljudet är vassare i fyran än i sexan stämmer ju om man jämför likadant som med skallet från en terrier och en schäfer. Terriern är bra på att skälla men det händer inte så mycket mer. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.