AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.425

Nya 3-serie coupe - vad tycker ni?

Sida 1 av 2
Börjar tydligen att levereras från och med april 2003.
Personligen gillar jag den skarpt så när som på främre spoilern som ser något udda ut. Vad tycker ni?

/Dominik

Länk
Länk
Länk
Länk

Den var faktiskt riktigt snygg, speciellt i bak!

/Erik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Avgasrören såg lite "fjuttiga" ut men när jag förstorade bilden så ser det ut som anledningen är att det är en diesel...det står 330Cd där bak. Är den modellen på gång?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Programmer: säkert tänkbart med en 330cd...diesel är STORT överallt där det inte råder straffskatt.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Bakdelen var orgastisk. Resten var också mycket vacker och jag tror man vänjer sig vid frontspoilern.
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Ser helschyst ut i motsats till Chris Bangle's "BMW-skapelser" så som nya 7- och 5-serien. I övrigt håller jag med "Programmer" att avgasrören ser lite tunna ut, mycket pga att de är böjda nedåt.

roadZter
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Mkt snygg! är första tanken.
"Reflexrampen" var väl inte så grann där bak tycker jag, men i övrigt var det ett klart "lyft" när det presenteras nya bilar.
Om den är snyggare än den "gamla" coupén kan man väl diskutera.
Både nya 7:an och de bilder man sett på 5:an har jag varit lite skeptsik tilli början, men nu vant mig.
Denna gillade jag direkt :)

Mvh
Patrik

*min signatur står här*
sh
820
shu!
525i -91
Gillade inte lysena, annars en snygg bil .

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Nja betr frontspoilern, annars ok.

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Jag tycker inte alls att faceliften var snygg. Framlysena är inte snygga, sidoblinkersen sitter "fel", fram- och bakspoilern är inte speciellt snygga. Det enda som kanske är snyggare är bakljusen som ska vara av LED-teknik. Här finns större bilder: Länk
JPM
Tycker att den är riktigt läcker. 8 av 10 minst :-)

Juan Pablo Montoya For President
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Helt okidoki tycker jag. Men är det värt mellanskillnaden att byta? Jag är skeptisk.

Nån som vet ngt om ev. tekniska skillnader till dagens modell?

En 330 Cd är inte alls otänkbar. MB säljer väl en dieselvariant av nya CLK.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Fast det här med diesel är ändå rätt konstigt, för både i Belgien,Holland och Tyskland så är det precis som i Sverige högre vägskatt på diesel sedan är ju förstås själva bränslet billigare jämfört med vanlig bensin.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Jo den är snygg...men...vi tycker om den för att det är en E46. Jag tycket inte det är en ny 3:a, det är ännu en i raden av ansiktsliftningar. Nya spoiler bak och fram, sidokjol och nya lampor. Vad är nytt annars?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
ansiktsupplyftning javisst, men vet någon om motorerna har fått några fler hästkrafter?
Annars stilren bil..
z3 4 ever: Ja håller med, denna bilen förtjänar ingen ny E-benämnelse för att de är ju en e46:a.
Denna faceliften är iof mer lyckad än den förra i min mening men ändå. Köp en ny framspoiler/bakspoiler samt nya fram och bakljus och vips så har du en kopia som lurar de flesta. Så ska de inte vara när man släpper en ny modell tycker jag.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lysena ser förfärliga ut, frontspoilern inge vidare.
Baken däremot gillar jag...

Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Det börjar att suga i Coupetarmen igen. Man får väl ta sig en funderare på om inte X5 samt Coupe är en optimal kombination.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
"Nya" E46:an får 4/5 BMW märken av mig i betyg mest med tanke på att nuvarande facelift inte förde BMW åt rätt håll designmässigt. Ser betydligt argare och råare ut nu. Det kan bara bli bättre...

//Stephan

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Frontspoilern ser lite konstig ut, annars så gillar jag dom nya framlysena. Bakifrån är helt OK.
Totalt set så är det ett liiitet lyft jämfört med nuvarande, med det är hårfint.
//Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.