|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Var kan jag (beställa)införskaffa små reg plåtar???? Någon som har tips? Vad säger sheriffen om dom? Tacksam för alla svar...mvh R Länk | |
ant |
på Länk ska du kunna beställa skyltar. men jag har hört att det är svårt att få dom levereade. micro ska också sälja små skyltar. Länk <-- här kan du också beställa små skyltar. oavsett var du beställer en ny skylt såvida en inte kommer från vägverket så är den inte tillåten på allmän väg. batongfarbrorn kommer att kunna säga åt dig att du ska ge honom pengar och sätta dit en laglig skylt. men om du har lite tur kan du ju få en skylt från vägverket. men då måste du visa att vekligen behöver en liten skylt av ytrymmesskäl. inte kosmetiska skäl. ===== Länk |
|
finns även på Länk Är som ant säger inte lagligt att köra runt med. Pröva "sök inlägg" så får du läsa om andra människors erfarenheter! Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
skyltar köper du hos graphicline 08-55037123. du kan även se på www.graphicline.se du få räkna med böter om du har för liten. jag har åkt fast 2 ggr 400kr i böter. men det är det värt. bilen blir snyggare. lycka till |
|
|
Tackar för svaren... Mvh R Länk |
|
|
Alternativet är väl att köpa en ny baklucka (?) á la Arab-Emiraterna, för att visa upp behovet för VV?! Vad kostar en dylik, ngn som vet? Eller är det en insats? |
|
|
Det är naturligtvis ingen bra idé?, men det förekommer att folk tejpar på lite kartongbitar så det blir lagom plats till lilla skylten, målar kalaset i bilens färg och tar en halvtaskig digitalkamerabild med låg kvalité och skickar till vägverket som "bevis"... Funkade tidigare, vet inte om det fortfarande är lika enkelt. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Hej. Sani: Tror de flesta vill få sin framskylt utbytt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag beställde min främre skylt hos Graphicline AB, mycket bra resultat. Att försöka få vägverket att lämna ut en mindre skylt går inte. Även om du skaffar en BMW som inte har tillräckligt med utrumme, från USA el. dyligt, skall du bygga om den så att ordinarie fullskalig skylt får plats, innan den får rulla på svenska vägar. Kollade med dem för ca en månad sedan. |
|
|
Men Bumper, en framskylt och en bakskylt är likadan. Vägverket skickar bara skyltar till dig, dom kontrollerar inte i vilken ände av bilen du sätter dom! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Men Jesperado. Självklart så vet jag att de är lika stora, men tyckte bara att det var lite väl mkt jobb att byta bakluckan då det finns enklare sätt (att få framskylten ytbytt) som jag "lovat" att inte avslöja. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Men bumper... :) Jag trodde faktiskt inte på allvar att någon tänkte köpa en "arablucka" för att få små plåtar, definitiv overkill! Jag har själv små plåtar till min, men det ser mest dumt ut på min bil så jag använder de stora! Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Ville bara hjälpa till med ideér, ursäkta så mycket... Funkar det fortfarande med att "förlora" sin lilla skylt, och därmed få VV att skicka ut en ersättning? |
|
|
Sorry Sani, jag trodde faktiskt du skämtade. Har man väl fått godkänt att ha en liten skylt kan man i praktiken beställa hur många man vill. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
///Misano: Jag har små skylar på min, MED intyg från vägverket, och det går kalasbra! Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
328-Johan: Var det under 2002 du fick ut intyget? Jag vet att har gått att få ut små skyltar tidigare, utan större problem, men det gäller INTE längre. |
|
|
-99. Kan man bli "fråntagen" dessa nu då eller? Jag har blivit stoppad men då var det ingen som sa nåt... Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Nej, inga små skyltar kommer att återkallas förutsatt att ingen ny registreringsbesiktning utförs... Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Min 540 är godkänd med liten reg-skylt i år inga problem tack vare M5-USA ramp. Det finns inte någon USA-bagagelucka till E36 så det blir till att bygga om den befintliga kan funka med att byta ut reg-skylts hållaren fram istället mot USA-modell. MVH Stephan |
|
|
328 johan du köpte din med små skyltar eller va de inte så```???? :-) |
|
|
www.dekaltrim.se där finns skyltar men dom e inte godkända :-(( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.