AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.242

Någon som är sugen på en "väl tvättad" BMW...

Sida 1 av 2
Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Trist läge....

Länk
Aj aj aj! Katastrof ju! (fast det inte var några BMW:s ;)

/Manray/
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Dags att börja ta dyklektioner, det var visst BMW´s i lasten...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fan vad ledsen man blir av såna här grejer...
Hade det varit jappseskrot som sjunkit hade det i och för sig bara varit bra.

Jag har utrustning! nå´n som har en kranbåt?=)
Kan ni tänka er hur mycket T6;or, Aeros, utrustning och fälgar som ligger och väntar där nu? 3000 bilar!

*badass toys for badass boys*
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Jag kan låna ut snorkel!

-------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Kliar nog i fingrarna på många just nu... Lär ju inte ligga speciellt djupt.

/Kristian BMWCS #5062

------------
sebbe_bmw
=(
Stackars bilar! Finns många fina fordon som ligger här juh=(

Sebbe
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Det gör alltid ont i mig när fina bilar går till spillo, i synnerhet helt nya bilar.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Det kan ju tröstas med att de skulle till Jänkarna. De kan gott få vänta lite.
Vad gör de med bilarna när de får upp dem? De skotar väl dem inte rakt av bara? Nåt måste ju sparas. Hmm, får se om man hittar en annons på blocket.se om nån månad där de säljer vattenskadade bilar.
//Johan
järnet
12 000 nya fälgar och däck borde man kunna få avsättning för. Bilarnas elektronik lär väl inte vara mycket att ha efter någon månad i saltvatten. Undrar vad mer som går att använda?
Det verkar var en Norsk konspiration. har för mig att dem flesta av värdens marinbärgning firmor är norska :-)

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
OJ, såg just på textTV att dem hade försäkring på 50mln USD dvs mindre än halv miljard kronor. Artikeln värderar billarna till 1 miljard (är det 7-serie och Volvo jeepar så måste det vara mer än 1miljard)
Så det verkar som att nån ligger en halv miljard på minus... Volvo aktien lär då göra "en Eriksson" på måndag morgon...

_________
Länk
ojdå det blev lite stavfel...dag gå och slagga.

_________
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Lär ju vara fraktfirman som ligger risigt till. För volvo är det nog en bra affär, nu får dom tillverka 2000 bilar till...

/Kristian BMWCS #5062

------------
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Aj aj aj, min gissning är att det lär bli ganska fullt i en hel del skrotbingar framöver. Även om en hel del säkert går att rädda så lär inget av företagen våga släppa ut dem bilarna, eller delar av dem, på marknaden. Eftersom det är så svårt att avgöra hur livslängden på delarna är påverkad och dessutom så har de ingen organisation för att ta tillbaks och fixa till bilarna eller strippa dem på delar vilket betyder att det kostar en hel del extra att göra det med, förmodligen mer än vad de skulle tjäna på det.

Möjligtvis snyggar de till och gör en del kördugliga, målar ett fett vitt kors på taket på dem och använder dem inne på de egna områdena, testbanor och liknande. Tidigare satt jag på ett kontor brevid volvo parts och ibland kunde man se dem kasta pall efter pall med helt nya tillbehör som av en eller annan anledning inte skulle säljas, var nästan så att det gjorde ont i en...
Jag tror att vi kan glömma alla försök på bärgning...med tanke på att bilvärdet sjönk ganska drastiskt så lönnar det sig nog inte att bärga fartyget eller enstaka bilar...

Dessutom ska väl beemers ha gravfrid!!!

_________
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Kanske prutläge ??? :-)
Ja
760
JanF
530i-93
Risk för en ny fördubbling av försäkringspreminen, den har ju inte höjts på länge :-( . Försäkringsbolagen är ju återförsäkarde i varandra.

Men alla dessa tillverkare har väl 10 års rostskyddsgaranti så det skall väl inte vara någon fara med lite saltvatten. Här hemma får ju bilarna rulla i saltslask 6 månader om året, vad är väl då en månad till eller från ingen fara.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag kan fixa gummi båt med motor, nån som vill hänga med och hämta lite fälgar med däck?? Ler**
Nä tror inte att dom kommer att bärga båten den ligger nog kvar.
Men lite synd ang. bilarna att det blev skrot som nya. Fnyss!

MvH Bmw 4-ever

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.