|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Var visst inte riktigt uppmärksam i mitt förra inlägg. "Googlade" lite mer och hittade några andra MC tillverkare med wankel motor. Här finns mer info: Länk PS: kolla in Herkules 2000. Kallas "Staubsauger" (dammsugaren) |
|
|
exprimenterade inte BMW med wankel på 70talet, har för mig att jag läst något om det. Livet är ingenting för amatörer... |
|
|
jag har sett i en gammal MCNytt från 60/70talet där en concepthoj hade Wankel. men minnet sviker när det gäller märke, kan ha varit bmw. *om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?* |
|
| Suzuki hade en MC-modell med Wankel-motor på 70-talet. | |
|
Tro det eller ej men Lada tillverkar wakelmotorer i små antal främst för statliga myndigheter. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Någon i början av tråden nämnde balansaxlar på en V6. Undrar vilken V6:a som har det? ///Thomas |
|
|
Kan ju bara nämna i förbifarten att volvo B234F har balansaxlar fast de klipper man drivningen till när de krånglar. :) Volvo har ju förövrigt en 2,9l RAK sexa på tvären... konstigt det där. Det sitter ju fler ramlager i en rak sexa än i en v-sexa det borde ju göra de raka motorerna mer hållbara också? MM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.