|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Den röda 360 Ferrari Modenan med 19" haman fälgar som rullar i Sthlm är en av dom finare jag sett. Mclaren F1 har jag oxå sett i Sthlm, men den är inte lika vacker, dock mera "vill ha faktor" Ferrari F40 är snygg, men är mera brutal |
|
|
Har rest runt mkt både i Europa & resten av världen & sett en hel del oförglömliga bilar, men dom som skapat mest ha begär är nog Mercedes & AutoUnions Silverpilar från 30-talet, såg ett par varianter av dessa på Hockenheim för ett par år sedan, men det är klart, Ferrari har byggt ett antal klassiska & enormt vackra bilar. Hade tidigare en alpinvit E30 325i cab, i toppskick, när den var nytvättade å jag tog ut den under fina sommarkvällar så var den i mina ögon en av dom vackraste bilar jag sett också... När du älskar att köra !!! |
|
|
En Mercedes CLK GTR... På E4:an mellan Mjölby och Linköping. Kanske inte den snyggaste, men helt klart den grymmaste och dyraste bil jag sett på stan/gatan. Ca 15 mille tror jag den kostar :-) /Fredrik |
|
|
Höll på att sätta en hel vesuvio på en uteservering i Alvik (sthlm) när en McLaren F1 brummar förbi.... Två år sedan..var väl nån demobil eller så... /J |
|
|
Mötte en McLaren F1 i Skåne. Var en som blev sålde i Sverige på en gång. Tror den var svart. Den jag såg var silverfärgad(svensk reggad) så det finns nog två stycken i sverige. |
|
|
Det finns två i Sverige som jag vet om, ev. fler. Jag har kört den ena. Jeppe A real gentleman never travels with less than twelve cylinders! |
|
|
Oj, även trotts att jag har inte sett en sån "live" så måste den ändå platsa i denna tråd! : Länk eller? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
mackan325 |
På väg ner från Livigno (Italienska alperna) en morgon i början av januari förra året, kör genom en nationalpark med fantastiska vyer, ett par grader minus och strålande sol, några centimeter nysnö har kommit under natten och jag blir omkörd av en nedcabbad Z8! Hade gärna suttit i den just då istället för fullpackad inhyrd WV buss..... |
|
Den helt klart snyggaste bilen jag sett är en Ford mustang shelby gt 500 sommaren 2001 på en parkering i Borlänge True Power By Ford |
|
|
här kommer lite bildbidrag: Länk /It must be BMW! |
|
|
Bland det hårigaste jag har sett i år så är det en Koenigsegg CC 8S...misstänker att det var någon typ av test körning. Ang den silverfärgade McLaren, så är det en importerad bil...såld av ett malmöföretag (onödigt vetande) Själv så önskar jag mig en Porsche i julklapp...vet inte vilken som ligger först på min lista..*S* Länk Länk MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Försten kolla gärna in resten av deras vagn bestånd där...Om man skulle försöka ta anställning på den firman...lönen fick gärna bestå av vatten och bröd så länge man kan låna hem försäljnings bilarna..*s* MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Då man bor i närheten av Margretetorp, har man ju sett det svenska ägget live. Tycker dock inte den gick så vasst som det påstås, jag hängde med i säkert 2 - 3 decimeter, sen försvann han, den rackarn. =) Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
I April, på väg hem ifrån Livigno i Italien blev vi i Tullen, efter Tunneln passerade av vad jag anser vara en av de linjeskönaste och brutalaste bilar jag någonsin sett. En blanksvart Porsche 993 Bi-Turbo. Vägen var torr och slyngeln som inte hade någon skam i kroppen lämnade tullstationen med vilt spinnande hjul. VILKET MOTORLJUD. Vad jag vet ska en 993 Bi-Turbo ha väldigt många hkr. För egen del känns antalet oväsentligt då en sådan oavsett kostnad någon gång ska bli min. Nya Porsche modeller är fina. Men 993'an får fortfarande mitt hjärta att slå fortast. Den grymmaste bil jag åkt var också en Porsche. En unik 911 turbo cab (Kan ej årsmodell, men ca 89-90). Tydligen skulle det inte finnas väldigt många av den modellen på marknaden och fy faen va den bilen gick. |
|
| Såg i våras en röd Porsche 996 GT1 parkerad utanför NK i Stockholm. Det var det fetaste jag någonsin sett. Visste inte ens att det fanns nån sån i Sverige. Kostar runt 8 milj om jag inte missminner mig. | |
| Jaguar XKR | |
|
Baaeder!!! Bor du i Rumänien??? Var i så fall? Och om man får fråga varför? /Svante La muljts anj!!! |
|
|
MB SL55 AMG i Stockholm /// Lazze |
|
|
Lamborghini Diabolo (röd) i Stockholm för 5 år sen , bor i Umeå så det var rätt häftigt annars är det en Ferrari 348GT elelr vad dom heter som nån lirare i stan fick som 40-års present ! *drooling* _____________ Länk |
|
|
Röd Ford Thunderbird -56 Me vit hardtop i Västerås Polarns Farfars Mercedes SL500Cab -02 i Sthlm F.d jobbarkompis Svarta Corvette Sting Ray nån tidig årsmodell... Min gamla Mattsvarta GoldEdition Amazon -66 :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.