|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Johann; Jo det kan jag hålla med dig om iofs! Har bara haft möjligheten att köra Z8:an så jag kan ej yttra mig om Porschen, men kan tänka mig att jag skulle bli helt såld direkt! Alla andra; Jag ser att nästan alla föredrar ren sport före cruising! =) Tackar för svaren alla! =) /Manray/ |
|
|
Manray, 996 Turbo är ruskigt kompetent. Jag tycker iofs att den också är lite mjuk. :) |
|
|
Johann; Hehe så vad är tillräckligt hårt för dig? ;P /Manray/ |
|
|
GT2 och GT3 är rätt lagom. :) Sänkt M3 funkar också. |
|
|
Haha M3 :PP (Skoja bara ;) Varför inte en GT1 när man ändå är i farten? :D |
|
|
M3:an är faktiskt hårdare än 996 Turbo, tro det eller ej. Iaf upplever jag det så. Har tyvärr inte haft förmånen att vare sig åka med i eller provköra en GT1, tror dick att jag skulle tycka den var väl hård för att köras på landsväg men en dröm på bana. :) |
|
|
Om du säger det så, så tror jag väl dig =) Nä men som sagt, har inte kört 996:an och vet därför inte hur den förhåller sig till andra bilar. M3:ans chassie gillar jag starkt så jag kan tänka mig hur det skulle vara med ett ännu styvare... GT1 får jag bara drömma om hehe, har inte ens sett den i verkligheten! =) ps. Varför har 996 Turbo 4wd? Känns inte rätt på något sätt? /Manray/ |
|
|
Styvare skall det bli. :) Var faktiskt en GT1 (993 iofs) på Ringen i somras när jag körde med Wheeltorque, det fanns lite andra läckra bilar såsom F50, F40, GTO, Jagga D-type, bl a. Snabbast var dock en Blackbird Super Seven, sjukt snabb i kurvorna! :O Fast han körde på slicks annars hade jag givetvis varit snabbast. ;) |
|
|
Antar att 996 Turbo har AWD för att den skall vara säkrare och lättare att köra fort med. Man borde kunna välja som på vanliga Carreran. |
|
|
Haha! Givetvis varit snabbast? ;) Kul med människor med självförtroende...:DD Nej f*n, du börjar jag snacka skit, vi får snacka mer en annan gång. =) Godnatt. |
|
|
Håller med där, man borde få välja! 4wd är inget som jag föredrar iaf... /Manray/ |
|
|
Porr-schen hade det blivit i den jämförelsen. Men hellre en GT3 än en turbo :) Om jag nu dock haft så mycket pengar att lägga på bil så hade jag inte köpt någon av dem... Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
Johann; Det ska stå "nu börjar jag snacka" så du inte missförstår mig...=) (lite trött) nofx16; Vad hade du valt för drygt miljonen då? /Manray/ |
|
|
Manray, Det var ju lite skitsnack från mig men han var faktiskt den enda som körde om mig på hela Wheeltorque-evenemanget. :) Blev rätt förvånad dåjag såg samma bil tävla i VLN dagen efter. :D |
|
|
Manray: 1. M3 SMG2 E46 1. M5T E34 1. M635i E24 ....och så vidare tills jag bränt 1,2 mille på BMWs Om jag varit tvungen att köpa EN bil för alla pengarna hade det blivit en Ferrari 360M Mvh Kalle |
|
| det hade nog blivit en porsche tror jag men först hade man nog velat provköra :-))) | |
|
hmmm hade köpt porsche framför ferrari alla ggr! på tal om 996 gt2 så är det skrämmande att dom tagit bort awd systemet på dem.... en bekant till mig har en sådan som han nästan är rädd för att trycka för mkt på gasen...... men han har nu beslutat sig att byta in den och väntar spänt på sin Carrera GT-10!! vissa har det bra..... på tal om fina porschar finns det för tillfället 2 brutala klassiker till salu just nu i sverige.... nr 1: porsche 959 -89 lågmil toppskick(har kollat den) pris: 2 000 000:- begärt av sportbilcenter i malmö... nr 2: porsche 935 gjorde svenskt hastighets rekord 1987 med teknikens värld harr dubbla kkk27 turbos... körts 40 timmar sedan ny... pris: bud citerar annonsören: " gör omkörningar säkra och snabba med 720 hk..." drömmer om en 959! pris 2 000 000 |
|
|
Av dom att välja hade jag nog valt BMW´n med samma motivering som många andra att den är just ovanligare för båda är snygg båda går hårt , men bara en är väl cab ? _____________ Länk |
|
| Jag tar Porschen, 911:an är en drömbil som jag ngn gång vill äga, men jag antar att man inte får mkt till 911 för samma peng som en M5 3,8.=( | |
|
Självklart är det Z8 som gäller... vad tar ni mig för... jag är ju BMW freak... ;-) Min dröm är att någon dag ha pengar att köpa en M5 eller M3 eller Z8... visst jag hade pengar att köpa en ny 520 touring... kunde ju valt att köpa en begagnad M3 eller M5 för samma pengar... men man ska ju ha råd att köra bilen också... och då jag har långt till jobbet måste det bli att ha M bilarna som entusiastbil och det har jag inte råd med... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.