|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Mr Henke. Fel...Det finns 4st bussningar. Den 4e sitter monterad i golvet,den håller i bakplattan som dom andra 2st bussningar sitter i som du beskriver.: )))))))))) // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Hm enkelt och billigt beror på vad man jämför med, men jag har då inte den uppfattningen att den skulle vara billig, har för mig BMW tog 500-1000kr för en samt jobbet i sig var inte gratis det heller. | |
|
Nu är iallafall dämparna, fjädrarna, topplager, genomslagsskydd etc bytt bak. Men det är för blött ute för att kontrollera om det fortfarande bankar när man kör iväg, men nu ligger den som ett strykjärn i kurvorna, knappt en tendens till krängning. Komfort, vad är det? Mvh Patrik |
|
|
Sluta kör sönder era skönheter jag blir lessen i ögat när jag ser va ni spinner o slirar o släpper etc... *lessen för att min bil e på verkstaden..sönderslagen* ********** En bra chef kör BMW! =) |
|
|
har själv upplevt det "bankande" fenomenet en gång och det vart när man spinner loss men fegar lite för mkt och inte ger tillräckligt mkt gas. Däcken växelvis släpper och biter då och det studsar gasnka friskt i dämparna bak. Ger ni 6.000rpm och släpper upp och ser till att hålla er runt dom varven är det ingar probs. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Men om man ger fullgas vid start och kör med gatdäck så kommer man ju inte iväg snabbare precis..... Mvh Patrik |
|
| Någon som fick fram svaret på om det var topplagret som orsakade felet! Har tyvärr samma fel på min m3-95! | |
|
Prova att byta hardyskivan och de bakre bussningarna på lådan så borde det bli bra och skulle det inte bli bra så är det troligt dämpare. Men hardy skivan kostar ca 700sek inkl moms! Så det är ju en bra början om inte annat så mycket billigare än dämpare. Och när man ändå har allt nere så kan man göra en grundlig rengöring på allt och ev: tektyla: |
|
M3-Mackan |
kingpin; Är de svårt att byta bakre bussningarna till lådan, dyrt? Finns de ngt namn/nummer för dem? -Mackan- |
Smiley© |
Som en del har påpekat tidigare så tror jag också det hänger mest på att man har för lite gas så att det spinner till och från hela tiden och det ger upphov till att hjulet börjar studsa. Ge mer eller mindre gas så är nog era problem lösta. |
|
M3-Mackan det är inte speciellt svårt att göra det man kan trycka upp låden lite grann när man släpper på dem. Jag kommer inte i håg men det var några hundra och det är ju billigt för att vara M-bil! |
|
|
Nu har jag bytt topplagrena å det gör ingen skillnad! Men Båda va kassa! så nu får man börja ge sig på bussningar! David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.