|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har ett litet problem på min M3 -94 när jag står stilla och kör iväg så hårt så att den släpper så börjar det banka som fan i bakvagnen alltså den börjar studsa hela bakvagnen kan man säga och jag har bytt bärarms bussningarna (de som alltid går på E36) men det blev ej någon skillnad nån som varit med om liknande ? jag har några små misstankar mot hadarskivan men det bankar inte sålänge den inte släpper och det borde det ju göra om det är hadarskivan tycker man eller vad tror ni ?? Mvh Robin ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin | |
|
Hej, jag har samma problem med min, och hade ungefär samma problem med framvagnen innan då man körde lite snabbt genom gropiga kurvor. Jag tänkte byta stötdämparna för att se om det försvinner (har bytt fram), vet att dom är dåliga (bak)så jag tror det kan bli bättre, dom är lite glappa i utsträckt läge. Kanske ska byta fjäderbenslagringen också, den har nog tagit lite stryk. Mvh Patrik |
|
| Hade samma problem med min 3.8:a, det var hardyskivan som var slut. Bytte den och nu är det stabilt. | |
|
jo men den teorin med hardyskivan vet jag inte om det kan vara därför att det bankar inte när jag kör iväg hårt utan att spinna lite men så fort han släpper så börjar han slå...det kan iofs vara som du tror Sandgren att dämparna e slut men man tycker man borde märka det på väg egenskaperna då ju..? Den e ju inte svajig på vägen...kanske e för att den e så låg..=) Ja ja jag ska prova lite olika grejer och se om det blir bättre...tack för tipsen iaf... Mvh Robin ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
På e34 är det hela bakvagnen som rör sig upp & ner i silentblocken när det slår som ni beskriver. |
|
|
Finns det inte sånna på m3an då ?? Mvh Robin ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Jo, silentblock finns på alla BMW. De håller bakaxeln fästad i karossen. Men för slagen i bakvagnen tror jag inte de har någon betydelse. Dåliga silentblock märker man på att bilen "slingrar" sig fram på vägen, styr litet själv så att säga. Slagen tror jag orsakas av antingen: - dåligt stödlager till kardanstången; - trasig Hardyskiva: - dåliga bakre stötdämpare. Hardyskivan kan man inspektera och se om gummit är dåligt/släppt från metallringarna. Dåliga stötdämpare känns som "gungighet" på gropig väg. Stödlagret är kinkigare att kolla. Hoppas dessa tips kan vara till nå´n nytta. Ha´de´! Hoppas du kan ringa in felet. |
|
|
Har samma problem med min M5 3.8.. När jag gasar så det har en tändens till att dbörja spinna så slår det i hela bakvagnen. Kan inte tänka mig att hardyskivan och stödlagret har någon effekt av det.. Har plockat bort hardyskivan o stödlagret inge fel på dom sakerna.. Silentblocken är bytta från 1 månad sedan. Bussningen som håller bakaxelklumpen var ganska dålig,skall byta den när jag monterar ihop bakaxel igen. Någon som vet? Kan det vara topplagringarna på stötdämparna bak? bengan |
|
|
Jag tror ni har för lite pulver i motorerna Då kan det bli så Kör på höger sida |
|
| Det är nog busningarna som håller fast bakaxelklumpen Då kan det bli så , men om ni har mera pulver så märks det inte HA HA | |
|
Marie: BussningeN,den finns bara en Bussning!!!!!! hur mycket pulver har du? 340hk + din startmotor..? bengan |
|
|
Tror det är nån här som har tagit lite mycket .... Mvh Patrik |
|
|
Sandgren: Har du blivit av med dina slag i bakvagnen? Vet inte vad jag skall göra med mina ? bengan |
|
|
Bengan: Nä, jag ska inte byta dämpare bak förrän till våren, för se om det försvinner då. Hör av dej om du får någon annan lösning! Mvh Patrik |
|
|
Ok tackar för alla tips ska ut å meka lite nu och se om jag ser nått misstänkt :) Och Marie jag tror inte det är för lite krydda i maskineriet... =) Mvh Robin ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Haryskivan på min polares 325 cab var osså "slut". resulterade i ett jävla ljud under bilen vid hårt gaspådrag. spec i höga varv. ------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Jag tror det kan vara bussningen som håller kardanaxeln det felet var det på min kompis sjua. M3 E30 Den enda äkta M3:an |
|
| Rätt enkelt och billigt att byta hardyskivan, ser den sliten ut så byt den. | |
|
Ok vad kostar den då ca ? Men jag gungade lite bak på den nu och den va rätt gungig så att dämparna e slut bak e ju inte omöjligt... Mvh Robin ---- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Övre stötdämparbussningen bak styrbordsidan på min BMW hade gått sönder: slog och bankade i gupp osv, bytte= tyst...... mvh PH |
|
|
Vet inte om Laurin och Bengan har exakt samma problem som jag. Det är BARA vid hjulspinn det smäller i bakvagnen, inte när man släpper gasen, ger gas etc... Inte heller glappar det när man kör över ojämnheter. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.