AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.287

Bankar i bakvagnen när man kör iväg HÅRT...

Sida 2 av 3
Jag har samma problem... :(((((((
Bara vid hjulspinn kommer smällarna i bakvagnen.

bengan
Jag köpte min från en kille jag känner som har verkstad.Betalade en 5 hundring för den. Skulle tro att den kostar under 1000 spänn på bmw.
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Samma här BARA vid hjulspinn bankar det inte annars...VAD FAN ÄR DET !!! ??? Jag har börjat spekulera i om det är att bakdämparna e för dåliga eller kass vet nån vad ett par koni dämpare kostar bak ??

Mvh Robin

----
"Second place is the first loser..."

Länk

/// Mvh Laurin
///M5T
Undrar om inte ett par budget-däck från Korea skulle råda bot på såna problem :-)
ca
5
carlzon
M5 96 a 3,8
M5 91 a 3,6
har du kollat avgassystemets upphängning?
hadde samma oljud när man skulle dra igång. visade sig inte vara så allvarligt som tur va!
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
Nej det är inte avgassystemet tyvärr det är nått annat.... tror mest på att dämparna bak e slut tyvärr =(

----

Länk

/// Mvh Laurin
Co
129
CompuTerror
M5 3,6l, 1990
Marie: Din är ju lite tyngre baktill, så det trycks väl ner bättre...?
Tjena.
Jag hade samma problem på min föredetta M3. Mina silenblock va slut så de bytte jag men problemet kvarstod. Sen bytte jag dämpare å fjädrar runt om (inte på grund av det iof) och problemmet kvarstod då oxå. Det jag glömde att byta var stötdämparfästen bak. I det sitter en gummibussning som håller fast dämparen. När bilen börjar slå så kan det ju var så att dämparen rör sig på grund av att gummit är utslitet.

Är lätt att byta oxå och är inte särskilt dyrt.

Den andra lösningen är ju att trampa lite hårdare på gasen så spinner den till ordentligt då problemet endast uppstod när de va på gränsen mellan att spinna och ej =)

mvh larsson
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Hade samma problem på min gamla M3:a, polaren hade också
samma. I båda fallen var det övre stötdämpargummin som var
sprucka. Kostade väl 150.- för 2, tog ca: 20 min per sida, behöver
inte ens ta av hjulen för att fixa det. Börja i den änden innan ni ger er på nya dämpare och hardyskivor.

Johan

La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
får kolla upp det =)

----

Länk

/// Mvh Laurin
Menar ni stötdämparlager eller finns det en gummi bit att byta?

Mvh
Patrik
sandgren: gummit sitter i stötdämparfästet om det är samma vi tänker på.
Länk
Där finns bild!

mvh larsson
Min beter sig så när det nästan spinner och fästet är för bra, gasar man på den så att det spinner riktigt så blir det bra..
Mina bakdämpare är inte slut heller.
jocce: precis så min betedde sig. Men gummit i stötdämparfästen kan ju vara slut fast bakdämparna är bra så kan ju vara värt att kolla de.

mvh larsson
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
är det bara att kolla efter tork sprickor eller ska man känna om det glappar eller vilket e bäst ? =)

----

Länk

/// Mvh Laurin
dlarsson, Ja det tål ju att undersökas, ska kolla upp lite när jag har tid och ork.
Lider av liknande symptom och har bytt en hel del Hardyskiva,stödlager,bakvagnsbussningar,mellanaxel,koppling.

Det är nu konstaterat att bussningen som håller diffklumpen är helt sprucken, skall byta den och lite annat däromkring.

Hoppas hoppas....

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Bengan hänger din bakaxel bara i en bussning då:) där finns två bak o en snett på sidan i framkant
La
137
Laurin
BMW M3 3,0 Alpinvit
sandgren och jag har samma problem =( BARA vid hjulspinn så börjar däcket studsa...

----

Länk

/// Mvh Laurin
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Mr Henke: E34 har bara en bussning på klumpen medans E36 har 3 st.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.