AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.311

Vad kan man köpa till en 528 ägande kille i julklapp?

Sida 1 av 2
Da
4
Daniella
BMW 528 -00
Min kille har precis köpt en 528 med M5 paket och eftersom bilen är hans liv så vill jag ju självklart köpa något till den i julklapp men vad?? Lättmetall fälgar vore ju roligt om man hade råd... Någon som har något förslag under 5000kr?? Vad skulle ni vilja ha??
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Du nämner inte ifall bilen är ny eller begagnad?

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Hej Daniella,

En snygg nyckelring från BMW är aldrig fel.
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Om bilen är begagnad så kan man kanske ge honom en rekonditionering så att han kan glänsa i sin nya bil.

Är den nya så tycker jag personligen att det är lite svårare.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Da
4
Daniella
BMW 528 -00
Det är en 00:a och den är i väldigt bra skick men det är kanske aldrig fel att rekonda den iallafall? Har ni något tips på något bra ställe?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En lackbehandling och rekond hos tex ett Ditec-center gör bilen fin och lättskött, så kan han få mera tid över för dig.

MVH
Hasso
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jupp! DITEC är det som skulle kännas riktigt kul att få i "hjulklapp".
Passar bra på en såpass ny bil.
Da
4
Daniella
BMW 528 -00
Känns ditec bättre än tex mrcap?
och är detta en bättre present än tex M-mattor eller en M - växelspaksknopp??
Det här med tillbehör känns som en djungel för mig...
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Tänk om frugan var som Daniella.....suck
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

"ahlstedt" vad är det som säger att Daniella är just Daniella.......;-))) det har ju förekommit sådant tidigare i detta forum....
Ja skulle föreslå Dig "Daniella" att köpa en vindjacka
hos BMW, den med F1 reklam på eller en fins RS basker.

ps min fru är som "Daniella" ds

NoFear
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Jag tycker nog att en rekond eller en uppsättning m-mattor är roligare än reklam-kläder, tycker mest det ser lite lustigt ut när nån kliver ur bilen och ser ut som om de kommer direkt från race-depån. Nu återstår bara att lista ut hur jag ska få damen hemma att resonera lika sunt som Daniella:)
mackan325
I mitt fall blev det tvärtom, när tjejen fick syn på BMW's 'cabriohatt' i fårskinn som kom i något reklamutskick från BMW sweden konstaterade hon snabbt vad årets paket skulle innehålla... :-)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Om du vill göra honom RIKTIGT glad skall du köpa en 540 till honom, men det blir lite dyrare än 5.000:-. ;) Skämt å sido så kanske en modellbil av 528'n kan vara något? Finns att köpa hos auktoriserad BMW-handlare.

roadZter
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Rekond låter som ett mycket bra tips, framförallt då Ditec!

Annars tycker jag att såväl BMW-kläder, modellbilar, nyckelring och M-mattor låter som roliga paket att få som BMW-dåre!

Med vänlig hälsning
//Kalle H, BMW CS #5120
nofx16
BMWCS[syd]#5120
...annars kanske du kunde bjussa på ett medlemsskap i BMWCS, om han inte redan är med? Länk

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Håller med nofx16... medlemskap först och främst.
Sen kan jag rekommendera stänkskydd om bilen inte har det. Den lilla ficklampan i hanskfacket brukar inte finnas i alltid, så en sån kanske???
Eller belyst M-växelspaksknopp, då kommer han alltid att tänka på dig då han växlar! :-)
M-paraply med hållare kan ju också vara något... eller ett armbandsur (fick ett sånt av min fru då jag fyllde år en gång).
M5 bakluckespoiler är vackert och diskret...
Vita blinkers runt om ifall den inte redan har det... kan kanske få plats i din budget på 5000.
Så det var väl kanske några tips?

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Da
4
Daniella
BMW 528 -00
Tack för alla bra förslag! Nu vet jag vad jag ska köpa (men det kan jag inte säga här, man vet ju inte om killen läser det...).

Tack
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Daniella: du måste såklart återkomma den 25/12 och berätta vad det blev! Nu är ju alla vi säkert minst lika nyfikna som din kille :)

Mvh
Kalle
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Daniella,
du kan ju e-posta oss alla och tala om vad du köpte :)

mvh

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
Ja
760
JanF
530i-93
Köp en veckas inkvartering på ett mysigt boende vid italienska kusten i sommar i någon romatisk by, så tar nu bilen ned dit sedan.....
JanF: inget sånt Fiat-fjoll!!
München med BMW som mål, eller Moseldalen med ringen.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.