AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.252

Var Hitta fin M5-e34?

Sida 1 av 2
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
hmmm är pedant och undrar om ni har ngra tips var i sverige man kan hitta en fin 3.8 (helst)
pris 100-120k?
har kollat börsen... men alla verkar ha gått så långt :(
Hur långt får den ha gått?

De flesta E34 M5 Touring har gått långt.
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
hmmm jag har blivit paranoid...
när jag tittar på bytbil.com så inser jag att alla bilar där är mer eller mindre skruvade...
eller?
jlundgren: iofs är historik/s-bok skick eventuellt viktigare än hur långt.....
men kan man hitta en fin under säg 16000?
hittade en på europavagnen i danderyd?
är det en seriös firma?
ngn som tittat på den alpinvita 3.8:an där?
Gemini__
Kan tipsa dig om en M5:a här på BMWbörsen, som jag var lite smått sugen på. Den har en bra historik samt verkar vara i ett allmänt bra skick. Till ett förmånligt pris dessutom. Men den kanske har gått för långt för din del?

Länk

Jag köpte min M5a där, helt ok firma.

Men se till att ha med någon som vet något om bilar om du inte gör det själv.
Jag köpte min Kontant så om du vill så kan jag följa med.

Mvh
Jocke
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
Gemini_: säkert skruvad den där... bara för att den servats på bmw säg en gång i sverige...(jag är paranoid)... + att jag inte gillar annonser utan foto..

bor ju i malmö så d e en bit till sthlm....
ska först sälja av mina bilar "sonderar terrängen nu"
o gud vad jag vill ha bmw igen!! efter ett par månader i ford ficus känns livet trist.....
Gemini__
om du mailar killen får du mer info, det var vad jag gjorde. Fick bilder samt all info om bilen. Nu kommer jag inte ihåg ordagrant vad han skrev, men han har ägt bilen ett bra tag(har för mig att det var sen -97)

Det är en sådan bil jag skulle vilja köpa, som alltid har varit servad på märkesverkstad och som har få ägare. Synd att det inte var en -95...
Cato: Slå en signal om du skall dit. Jag kan hör aefter om vad det är för en bil om du vill.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Kom in en fin på börsen men den har kanske gått för långt. Tydligen en på BMWPower som säljer.

Länk

Finns i Malmö
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Kan bara säga att den bilen verkar gå bra som f*nken. Det är Tommie, som driver sajten som har den. I somras körde han ifrån alla och vann master-starter med den bilen på Knutstorpsträffen!!

/// Ett halvårs abstinens...
Min m5:a är till salu.. har bytt en hel del på den nu och det enda som är fel på bilen nu är en liten (1 cm) buckla på ena dörren bak.. Den är SV-såld har just passerat 16000mil (jag köpte den när den hade rullat 14 000).. vid rätt bud så säljer jag den..

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
hmmm ja tommies bil är nog fin men den har gått lite långt....
hur stor skillnad på ägande kostnader är det mellan en M5 och en 540 (e34)?
framförallt då försäkring....
den 6 vxl 540 är ju även den en fin bil och ?sportig?
Programmer:

Länk

Denna bil har inte original M5 baksätet.

MVH
Andreas
Gemini__
Och vad grundar du ditt påstående på?

Identisk med denna inredning, men den kanske åxå är fel?

Länk
Vill du hitta en fin M5:a ska du inte stirra dig blind på milen. Det viktiga är vad det är för mil den har rullat och hur man hållt efter bilen med service,bytt det som är slitet osv..

Ta med dig någon som har erfarenhet av just denna modell och låt honom lyssna på motorn, känna på klippet,väghållningen samt titta på det allmänna skicket.
JH
Vad gäller baksätet är de på länkarna orginalsätet, på svensksålda bilar var det delade sätet standard. Åtminstone de första årsmodellerna hade detta, i Tyskland var detta extrautrustning.
Inga 3,8:or har det delade baksätet som standard.
Bara tidiga 3,6 (89-90 tror jag).

//Sniffer
Dock finns det baksätet beskrivet som extra utrustning i 3,8:ans instruktionsbok (gäller iaf 94 års).

//Sniffer
De tål att köras,tro mig.
Det viktiga är att du är extremt noga med olje/stiftbyten och justerar vetilerna med jämna mellanrum.

Någon som kan denna bil känner vid en provtur om bilen e slut eller inte.
En slutkörd motor kan inte gå lika bra som en frisk motor helt enkelt. Man känner ganska snabbt om stötdämpningen funkar som den ska t.ex.

Sedan kan ju en motor alltid varit renoverad, i så fall kan ju en långmilare definetivt va bättre än en motor som gått mindre.
En bil som gått 20000mil tror jag ju inte gått 20000mil på fullgas och breställ. Hur stor del av tiden man kör gör motorn skäl för sitt namn etc, inte så mycket nej.

Tänk själv, hur stor del av milen används till "race" , man kör ju till jobbet, åker och handlar, kör till tvätthallen, till polarna etc.....

Finns det nån har som ALLTID kör med 6 vidöppna spjäll?

Mvh
Patrik
Se
127
SemiImbecille
Mini Clubman S 2016
Hmm om du har 120.000:- som maxgräns så får du nog leta om du ska hitta en riktigt riktigt fin, vi sålde precis våran pedantskötta M5 3,8 1994, induvidual (en av 2 i sverige 1994) nu byttes den försig in men priset låg nog närmare 200.000 än 120.000...
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.