AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.097

Mer om fartkameror.

Sida 7 av 7
Len
Får man drömma (en mardröm) ? - då kommer VV på en billigare metod, nämligen stolpar med en stor plåttavla som fronten på ett kameraskåp. Och målad så att det ser ut som ett skåp.
Då får man nämligen råd med hundrafalt fler stolpar, eftersom man har kameran i skåpet hela tiden och hänger upp alltsammans utanpå plåttavlan.

Huh nä, det där var bar´ en dröm....

När det rullar så rullar det!
Och när det gnisslar så kostar det.

len
Jag fattar inte att ett tomt djäkla skåp kan kosta 100000. Men så blir det väl när det är staten som beställer...
gaffatejp över framskylten...

och tomtemask

;-)

Länk
An
87
Andreas BMW
Bmw 328it-96
Ojay, visst är det jävligt märkligt då staten betäller saker att det är så jävla dyrt!!

Alltså jag fattar det inte heller! Men företagen som jobbar mot staten och försvarsmakten har lärt sig att ta ut mkt pengar för saker å ting.

När jag gjorde lumpen så var jag mekaniker.. Och "tankstationerna" till Viggen hade elstart, men efter några månader i drift så började relän gå sönder. Vi tog löst ett å bad vårat befäl på material beställa hem ett sånt relä.. pris 2350kr st.. Vi fick en jävla chock!! Kollade upp med den lokala elektronikfirman.. exakt samma relä.. samma part-nummer å allt kostade endast 142kr med moms å allt!

Vårat befäl tog det där vidare, men vi fick då inte höra nå mer om det tyvärr.. samma sak med en fett tub.. modell mindre 40ml kostade 3499kr.. typ som 5-56 eller nå.. användes till Viggens bromsar vid bromsbyte.. ett okunnigt befäl "Det går ju så lite per gång, å det byts ju inte så ofta"

Som mekaniker/materialare fick man verkligen veta vars viss del av skatten går..

Mvh Andreas

Ps: Jag skulle kunna göra likadana skåp för 50000kr st då ingår montage efter vägen oxå... egen bil å allt.. kanske.
Len
En gissning är att skåpet är "halvbestyckat", t.ex. med delar av fartmäteriet samt med nån form av omvandlare från kamera till ledningen bort från stolpen. För visst är det väl så att dom kan "tanka ut" många registreringar på en gång - och direkt in på blå:s kontor, där han kan sitta i värmen med en kopp fika och studera alla fina Gorby-masker...och osynliga nr-skyltar.

När det rullar så rullar det!
Och när det gnisslar så kostar det.

len
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.