AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.098

Mer om fartkameror.

Sida 4 av 7
Phippi: en klok tanke! (kanske lite övedrivet med dödsstraff dock...)
Du skriver att kamerorna har blivit saboterade. På vilket sätt?

PJ: vad har du för märke på din utrustning?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Jo det stämmer att man kan detektera en radarvarnare (på nära håll) med VG-2 utrustning, liksom man kan med alla radiomottagare, men knappast nåt som polisen här sysslar med. Man detekterar mottagarens lokaloscillator, som i fallet med komersiella radarvarnare ligger runt 11Ghz. En rätt meningslös "finess" med VG-2 knappen, man kan lika gärna använda strömbrytaren eller dra ur ciggpluggen, sen kan man inte detektera apparaten längre...
Grejen är att inte ha utrustning som är enbart gjord för t.ex att bli förvarnad om en hastighetsradar, utan en universell mottagare som råkar innefatta även detta frekvensband.

FP
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Min heter Cobra 9200. Fler finns att beskåda på :
Länk
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej finns det ngn sida på internet som visar var alla skåpen står?
Jag skall åka till norge och fira nyår.
gott nytt år på er:-)
hittade inget på vägverkets eller polisens hemsida...
men Amet, fäll ner solskyddet och blås på. Kommer det bot så bestrider det sedan med att det var din kompis Snurre som körde...
eller testa det här: spruta vatten med tvål eller olja på en skitig framskylt och låt det frysa ner. Det kommer vara väldigt otydlig kamera bild med is och skit på skylten och tvålen kommer forhopningsviss reflektera bort blixten. Hörde även att motorolja på skylten gör at reflektionen gör det omöjligt att se sifror på bild på dem gamla skylltar. Det sägs att anledningen att man bytte skyltar är att dem nya ska vara mer synliga på bild...

_________
Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Länk

Köp en BMW.
Då får du visseligen ta med plånboken en gång, men du får världens bästa bil på köpet!
-=$¤CimmenpoweR¤$=-
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
hej z3 4 ever tror att jag skall plocka bort regplåten på fram kofångaren iställlet det där med dina teorier vet jag inte vad man skall tro om????
Att veta var skåpen står är ju OK, men bättre vore att veta var kamerorna är monterade (vilka som är aktiva).
Jäkligt jobbigt att bromas/gasa t.ex på 21:an med många skåp på relativt kort sträcka och i båda färdriktningarna.

FP
AMET: visst det funkar att ta bort plåten. Men nackdel är ju möjliga böter. Dessutom om du åker dit för det så är du "identifierad" hos polisen och då kommer dem veta vem körde bilen utan plåtar och då åker fotot från körkortsarkivet till identifiering i alla fall...

_________
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Den enklaste lösningen (med risk för töntvarning) är att plocka på sig en mask..sedan är problemet löst. Min kompis körde alltid med sin Zorro-mask när han låg och toppade mazdan. Men då kanske man blir misstänkt för bankrån istället ifall folk ringer och säger att en person iklädd Zorromask körde i vansinnes fart.
Med en Mazda är det väl tveksammt om det ens går att åstakomma en bild... Zorro mask eller ej...
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
på me rånarluvan +en liten dubbelfuck he he
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Bara att knappa in i navigatorn:
Länk
Många skåp blir det... Problemet är ju fortfarande att veta vilka som för stunden är aktiva, trist att bromsa/gasa och orytmiskt blir det också.
Blir nog till att använda detektor för radarfrekvenserna i bilen iaf.

FP
er
19
erikwa
BMW M5 -99
Fler kameror lär reducera antalet gömda laserövervakningar. M.a.o. resulterar det i att bilisterna vet var övervakningarna alltid är och kan därmed gasa på på obevakade ställen.
Len
Ytterligare en metod är att köra med grymt nedsk-ad skylt fram, kompletterad med nummer-skyltspolning.
Så fort farbror blue skall inspektera skyltens skick så kör man igång spol-pumpen. Dual action, s.a.s.

Sedan skickar man på en ny omgång lerigt vatten...

När det rullar så rullar det!
Och när det gnisslar så kostar det.

len
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Kan rekommendera intresserade att gå in på vägverkets sida www.vv.se och ta del av vägvärkets djupundersökningar av alla dödsolyckor i Sverige sedan 1997. Jag var redan innan jag läste dessa övertygad om att hastighetsrelaterade dödsolyckor var ganska få och att pratet om behov av ökad hastighets bevakning överdrivet men jag kunde aldrig tro att andelen hastighetsrelaterade var så låg som den enligt undersökningen är.

Vägverkets undersökningar visar att misstag, dåliga vägar och alkohol är orsaken till dödsolyckor och att hög hastighet i realiteten nästan inte orsakar olyckor överhuvudtaget(En enda i vägverkets region sydöst från 1 januari 1997 till 31 mars 1999)!!!!

Länk

Man får anta att generaldirektör Skogö har tagit del av dessa undersökningar. Jag har personligen svårt att se hur han med gott samvete kan stå i TV4 och säga att det behövs 1000 fartkamror till i landet när hans egna forskare kommit fram till att hastighetsöverträdelser är av mycket ringa förekommande som orsak till olyckor. Dessa kameror har ingen möjlighet att påverka det som enligt vägverkets undersökningar verkligen orsakar olyckor.
Har Bosse Ringholm delegerat ansvaret för trafikbeskattning till Ingemar Skogö???
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Dimmskalle, ungefär detsamma som du trodde jag med! Intressantläsning! Iofs lite gamla siffror 97--99, men ändå!

Separerade körbanor (motorväg eller vajerräcke) och fler nykterhetskontroller borde vara betydligt mer effektiva sätt att spara människoliv i trafiken!

Mvh
Dimmskalle: bästa inlägg i detta ämne! Efter att ha läst detta så undrar jag vad som ligger till grund för miljoninvesteringar på kameror och kameraskåp. Det verkar vara mer smygbeskattning av oss bilister än omtanke på trafiksäkerheten...
Det vore bra om media tog up den vinklingen någon gång. Med rätt lobbying ska man kanske se till att polisen ska ägna sig åt att jaga bov i stället för att jaga bilister!!!

_________
Länk
32
46
325
325i -94
Gör som jag, köp en radarvarnare. Har räddat mig tiotalet gånger.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.