|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som BMW-ägaare blir man ofta utmanad av andra trafikanter, vilket ibland resulterar i regelrätta race. Min erfarenhet av detta fenomen är SAAB-ägare som kör upp nära bakom min BMW och hetsar. Vilka är värst och vilka är skönast att hänga av? | |
|
Själv skulle jag aldrig försöka hänga av en sån typ (kan inte nu pga osnabb bil), jag skulle bara köra långsammare så dom blev irriterade istället :) //Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Överhuvudtaget turbobilar är roliga att köra ifrån, för det är ju en riktig turbogeneration som gäller nu..i stort alla har ju det i sina nyare bilar och försöker styla. Fast bra roligt är också Volvobilar som försöker för de verkar skita i att de har originalspisen i och skall till varje pris pressa sig ifatt eller helst om. |
|
|
INgen som velat tävla sen jag bytte bil ?!? Men innan dess så har det varit mest volvos här i gbg! M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Ett härligt minne var då min förra bil, en 318 E46:a lätt hängde av en Volvo S40 2,0 som var dekaltrimmad å det grövsta. Fjanten som körde måst haft grava Rickard Rydell-komplex. Hursomhelst, Volvon höll jämna steg upp till 100 men sen drog jag sakta men säkert ifrån. Kändes gott. |
|
|
Hade en 2002tii -71 för några år sedan... den var lite halrisig utvändigt (rost på skärmkanter osv) men gick som alla tii som ett skollat troll... det bästa jag visste var när det kom upp en saab turbo eller nyare volvo i backspegeln på 30 eller 50 sträcka... då körde man exakt enligt begränsningen (eller strax under) och de pressade på bakifrån... sedan precis när man nådde 70 skyltarna i utkanten av samhället så var det bara att slänga i 2 an och pelle i botten... snacka om att de blev långa i facet när de inte kunde haka på den undflyende skrothögen... den gjorde ju 100 på 2:an (fyrpetad låda)... Farsan (som också är BMW ägare sedan många år) lånade bilen en gång till jobbet i södertälje... på motorvägspåfarten på hemvägen hade han en Saab 9000 turbo som fram för honom... när de kom ut mot motorvägen trampa farsan ner och körde förbi Saaben... han som körde saaben stirra ut genom sidorutan och hytte med näven... han kunde inte haka på och blev väl förbannad åt den ylande lilla skrotbilen som ju inte kunde gå så fort väl... Tyvärr så har jag nu inte så mycket pulver i mina senare beamers och de har sett för fina ut för att ha så kul som men tiin... saknar den... hmmm kanske borde skaffa en 02:a igen... |
|
|
det är roligt att hänga av allt som rör sig...så länge de är med på ett race...men helst för det ju gärna vara kostymbögar i Volvo, SAAB, Mercedes mm...och ännu bättre är om det sådana där "bad boys" som har en 740 TIC med uppställt Turbo tryck och bilen ser ut som kom och hjälp mig... /Henke BMW CS #5075 |
|
|
Är för feg för att hänga av någon rent fartmässigt på rakor, gör som Erik istället och saktar ner lite extra bara för att djävlas. När det däremot svänger rejält/är fritt/mitt på dagen/bra grepp är det bara att växla ner ett par hack så försvinner de flesta framhjulsdrivna åkdon snabbt i backspegeln. Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
| Min erfarenhet är att Audiförare i allmänhet och A4-förare i synnerhet är de som hetsar oftast. De har uppenbarligen en övertro på sina bilar eftersom de oftast kör en sur 1.8T. | |
|
Kul att dra mot taxi jävlarna in till sthlm.. De tror de får köra snabbare än vi andra vanliga bilister. Vart e snutarna när de behövs.. Om en snut tar mig när jag drar in till sthlm på motorvägen så kommer jag att fråga honom varför denna "pekar" taxi bil får köra 150 typ men du stannar inte honom.. Skulle va riktigt kul att höra nån fisig kommentar... calle - Alaris Klaas profile |
|
|
Inte så ofta ngn vill dra mot mig, men händer det så är det väl oftast olika ungdomsbilar eller volvo och saab turbos. Man kanske skulle ta bort m3 märket så att fler vill rejsa. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
VOLVO är goa att köra ifrån även Ford Its not what you got.its how you use it |
|
|
Det roligaste jag har kört ifrån är en Skoda Octavia RS. Han hade precis chippat den och bytt till sportfilter och avgassystem. Han blev inge glad när jag segade ifrån. Med min standard 85:a. Han ville INTE stanna och prata sen. =) BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
| Här i Göteborg är det helt klart Volvoiterna som är värst, speciellt i områdena kring Älvsborgsbron (bron till och från Hisingen där Volvofabriken ligger). S60- och V70-förarna verkar tycka riktigt illa om BMW, gör ofta "Formel1-omkörningar". | |
|
Brukar ärligt talat skita i andras hets. Enbart om det är en annan Bmw som visar lite tecken för lite race brukar jag vara med. Då blir man inte heller så frustrerad om man skulle bli ifrånåkt. Man blir mest glad av att höra det goa ljudet från sin motståndare! :) Länk |
|
Tigerr |
Beemer: Vad är "Formel1-omkörningar"? Tigerr |
| Jag har ofta dunster med Trabanter. Dem kör om mig hela tiden. Hade ett race med en Messershmitt men det gick åt pipan det oxå. Måste nog skaffa kompressor som Asken säger annars blir jag jämt sist... *asg* | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Trafikvettet fullkomligt lyser över detta inlägg :)) MVH Hasso Länk |
|
Hej z3. Hur många trabanter och messershmitter finns det i eran stad som du blir omkörd av? antingen kör du sakta eller så har du en slö bil:-)) |
|
| nyligen hade jag en dunst med en silverfärgade Audi A4 1.8T som inte ville flytta på sig. Efter diverse vänsterblink och helljus så flyttade han sig. Då hade han försökt köra i från mig under en lång tid men det var inte direkt svårt att hänga mig:)Tilöl råga på allt så låg han i vänster filen men ville inte flytta på sig. | |
|
Jag har samma problem som "Z3c 4 ever!" och håller med "Hasso"! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.