AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.261

Visst kan jag polisanmäla?

Sida 1 av 2
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
jag köpte dtm-läpp, sidokjolar och M3-vinge från denismmm97@hotmail.com, han har en annons här på delar säljes. Är samma kille som robertmmm97@hotmail.com.

Han sa att grejerna skulle vara oanvända och i nyskick.

När jag fick hem grejerna så var vingen hemmagjord!!! En liten jävla skitvinge med massa bubblor och skit på den. Jag hade skickat en bild på M3-vingen och frågat om det var den och han sa ja!!
Läppen var använd och hade varit lite lätt i backen ett par gånger + att kjolarna var spacklade som att han hade kapat dom och sedan satt ihop dom igen!

Jag har mailat honom 24385 gånger men han svarar inte.
Jag sa att jag skulle polisanmäla honom (vilket jag också kommer att göra) om han inte hörde av sig men det gjorde han ju självklart inte ändå..

För visst är detta lurendrejeri eller vad faan det heter i lagboken?!?
Precis samma sak som att sälja en BMW och sedan skicka en gamm-Honda!

/en jävligt förbannad BMW-ägare!!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Avtalsbrott kan du nog kalla det enligt lagboken! Varan överensstämde ju inte med specifikationen.

Mvh
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Har du adress eller telefonnummer?
Namn?
Varför betala innan du sett grejorna?
Vid postförskott kan du be att få packa upp och inspektera innan du betalar.
Har du ngn form av personuppgifter på honom kan du anmäla honom för bedrägeri.
Men att du sen får några pengar eller att han får ngt straff det kan jag inte sia om.
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Jag har bara hans namn, bankkonto och vet att han bor i malmö. jag betalade innan för att vara schysst + att det skulle tydligen underlätta för honom.. dumt gjort men jag är en dum å snäll gubbe så..
Har du tillräckliga uppgifter för en polisanmälan? Tveka inte på'n bara.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hubbe: Enligt posten får man inte packa upp och inspektera innan man betalat. Efter mycket ringande och pratande med kundtjänst.

Bankkonto och namn bör räcka för att anmäla.

Detta förstör dock för alla andra "hederliga" som gör affärer :(
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
jag har varit och kollat på de grejerna i limhamn det var bara skit allting är hemma gjort.... kjolarna är en avgjutning på m3 orginal kjolar inga hål för domkraft sen kortade.... du kan kontakta om du vill veta något jag kanske har några svar....vet var han bor bl.a. och hur han ser ut !!!

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
se upp !!!!!!!!
Länk

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!!
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Flayer: tack! du har mail.

kjolarna är från nfs såg jag nu, deras adress står på undersidan.

Jag har skickat ett sista mail till killen och sagt att om han inte hört av sig innan fredag kväll blir det polisanmälan och hela kittet!
Men det är det nog ingen risk att han gör och polisanmälan är väl det sista jag vill göra men nu känns det bara som ett måste..
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
"Ska till Hamburg snart och hämta NYA delar"
"Jag säljer endast kvalitèts delar med bästa passform!"

jamen eller hur...
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det är bara att anmäla!
Sånt skit ska du inte behöva ta.
Men som sagt tidigare, det kommer nog inte ge dig så mycket, men han får det ju lite struligt.
Vad? Det är ju den jäveln jag mailade till angående M3 GT sidokjolar till E30! Jag mailade eftersom jag trodde det inte fanns "GT" av E30... "jo, dom är till E30" skrev han lortmuppen... Jag var nästan på gång att handla av honom.

*badass toys for badass boys*
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
nja...det är nog inte att anse som brottsligt utan säljaren har bara lovat för mkt. Även om det hade varit brottsligt hade polisen inte gjort ett jävla skit med din anmälan ändå. För det första hinner dom inte ens utreda stora ekonomiska brott och dom undviker att ta i anmälningar som ligger i gråzonen mellan civilrättsligt avtalsbrott och straffrättsliga gärningar eftersom sådana fall är svåra att föra i domstol. Det är inte lätt att bevisa särskilt om säljaren nekar till att han överhuvudtaget lovat dig nånting.

Så glöm polisen. Kolla upp så killen inte har skulder
upp över öronen..ser han ok ut kan du i så fall gå vidare till domstol och begära att köpet hävs och att du får pengarna tillbaka. Annars så glöm skiten och lär dig en läxa och se till att inte bli blåst nästa gång.
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Glömma skiten kommer jag INTE att göra!!

Om inte polisen kan göra något så kör jag ner själv dom här 150 milen och kräver pengarna tillbaka!

jamena kör man BMW ska man ju använda den också! :)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Precis !! Om inte polisen gör nåt så ta lagen i egna händer , skulle aldrig tveka på att spöa upp en sån där försäljare , finns inget jag hatar så mycket som skojjare ! >=(

Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Det var väl självaste f-n va mycket skojjare det tycks florera i bilkretsar!!!
Om man stöter på en riktigt snäll kassörska på posten kan man få snikkolla lite på grejjorna i paketet innan man hämtar ut dem (postförskott), men det är nog ganska ovanligt.... men det hjälper ju ingen nu.

Han som lade in en annons på en 760 (var han nu hittat den eftersom den inte finns att köpa än) hade en mailadress med domänen skyhagen.se, kolla in Länk - de kanske kan hjälpa dig. Finns ju nere i Skåne ;)

visst ska du klara upp de här.

tycker kanske vi borde göra här på forumet ett "varnings" avd lr vad tycker ni?
där man skriver sånna här händelser,så inte någon lurar oss pga våran intresse.

blixter och dunder....
magiska....
mase
sorry för fel stav. skriver fortare än tänker:)

blixter och dunder....
magiska....
Zlaatan: Synd du har så långt att åka. Annars hade man ju kunnat tagit med några kompisar, åkt hem till han och frågat snällt och vänligt om man kan få pengarna tillbaka!

Jag var också lite små sugen på att handla, skulle inte tro man köper nått från den killen efter att ha läst detta!!!

Mvh
Patrik
Ac
90
Ackerlund
M3 -94
318i -87
Tja, såg att han hade detta nr i en annons: 0739467564
kanske kan vara till nån hjälp....
Mvh// Jens
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Jag kollade det numret med SMS till 118118 och då fanns det tydligen inte?? Annars kan man ju få fram adress genom det. Men det går att ringa men inget svar..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.