AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.201

Chip till M3 3.0

Sida 1 av 2
Är på jakt efter chip till min M3 3.0.

Vad är bäst?
Vad är pålitligast?
Vad är mest beprövat?

Posta gärna alla era kommentarer!

Mvh.
Robban Johansson
Köhler eller TurboCenter!!!

Bengan
Ok!

Har hört att de chip som It´s Fun säljer ska vara bra, inga kommentarer om dessa?

Mvh.
Robban Johansson
As
119
Ash
///M Roadster -98
Chippa inte, original är bäst...

/Ash
LOL =)

Villa ha bort hastighets spärren etc!

Mvh.
Robban Johansson
As
119
Ash
///M Roadster -98
Visserligen, men det är inte ofta man är uppe i 250 och nosar på svenska vägar. Dessutom så tror jag en M3 mår bäst av sitt eget original chip...

Hälsningar Ash.
Inte ofta man är uppe i 250km/h ???

Vad har man annars en snabb bil till? Ne, givetvis inte i Sverige men efter ett par turer på Autobahn så vill man att bilen ska kunna ge allt!

Mvh.
Robban Johansson
Pröva Qvarnström, bra chip för bra peng. Klart man ska chippa bilen, inte kan man köra orginal !!

Mvh
Patrik
Som jag skrev innan:

Re: Har hört att de chip som It´s Fun säljer ska vara bra, inga kommentarer om dessa?

It´s Fun = Jocce Qvarnström!

Mvh.
Robban Johansson
Jag har JWR chip (dom som Jocke säljer) och måste säga att jag är nöjd! Är det BMW du skall chippa så vänd dig till JWR, TurboCenter är också bra eftersom claus som jobbar där lärde sig av Jurgen på JWR (har jag läst...).

Gå direkt till JWR eftersom Jocke är dyrare vad det gäller M3:or, i alla fall då jag chippade en gång i tiden...

Lycka till!!

BMW M3 *Flight instructions not included*
Ok, har JWR nån hemsida?

Mvh.
Robban Johansson
Jag är självklart inte dyrare än JWR när det gäller chip, i genomsnitt säljer jag deras chip ca 1000:- billigare lite beroende på modell, sugmotor, turbo, diesel mm. Jag vet att jag vid något tillfälle läste i fel prislista (till nyare M3) det var kanske till Mr Vanos?

Chipet kostar 2500:-, ger ca 20 hk, drar mindre bensin och borttagen fartspärr, allt enligt JWR. Maila vid intresse jocke@itsfun.nu

Turbocenter har exakt sama chip, ring och fråga vad de begär för det...;)

MVH/ Qvarnis
Agge
Något jag undrar över är om varvtalsstoppet höjs i samband med chipning. Någon som vet?

MVH
//Agge
Agge:

Det kan man välja själv. Det normala på en "vanlig " BMW om den har manuell låda är att höja varvstoppet från 6500 till 7000 rpm (man når bla 100 km/h på 2ans växel). På en M3 ska man vara väldigt försiktig med det då det redan från start är rätt så maxat från fabrik.

Qvarnis
Qvarnis:

hehe när jag frågade dig (för lääääänge sedan) så kostade chippet 4500 av dig och 2500 av JWR :)
Du lade själv upp en lista här: Länk

Men nu är det tydligen 2500 som gäller :)

BMW M3 *Flight instructions not included*
Mr Vanos.

Det var helt och hållet mitt fel som läste i fel rad, tror tom jag var inne på dieselsidan och refererade från...

Qvarnis
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
Är det 2500:- för M3 -96 och uppåt också? Seriellprogrammering?
20 Hästar, är det tillsammans med någon annan modifikation (typ filter, system etc.), eller ger chipet självt 20 hk? Finns det någon effektkurva att tillgå?

En M3 3.0 varvar väl nästan ut vid 250km/h original.
köp av köhler! jag blev väldigt nöjd visserligen så hade jag 2,5" från grenrör och bakåt och öppet kn.

Men han har ju som specialitet M3.Jävligt trevlig och seriös.Han har hjälpt mig med felsökning per tele på en 316 så han är klart serviceminded..
Har Köhler nån hemsida eller är det tele som gälelr?

Vad tar han för sina chip då?

Mvh.
Robban Johansson
ant
m3johan här på forumet hade ett JWR chip i sin m3-97. det var det enda som var gjort med motorn i princip förutom filter och katersättare. med klistriga däck åkte han 12.98@402m med den bilen.

=====
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.